• TR
  • EN
Ders Kodu: 
ANT 559
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Adli Antropoloji alanını keşfetmektir.

Dersin İçeriği: 

Gömülme koşulları, muhafaza ve travma ile ilişkili vücudun çürümesi hakkında temel konular.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Adli Antropolojinin temel prensiplerinin açıklanması. 1,3 1 A,C
2) Bu alanda büyük role sahip üç prensip hakkında temel bilgilendirme: Arkeoloji, Antropoloji, Adli Bilim 1,3,4 1,2 A,C
3) Öğrencilere insan iskeleti anatomisi hakkında bir bilinç edindirir. 1,3 1,2,3,12 A,C
4) Adli olaylarda derinlemesine analize motive eder. 1,3 1,2,9 A,C
5) Bu ders insan kemiklerinin belirlenmesinde ve anlaşılmasında bilgi verir. 1,2,3,4 1,2,3,9,12 A,C
6) İnsan kemikleri üzerinden yaş ve cinsiyet teşhisi için laboratuvar çalışmaları yapar. 1,3,4 1,2,3,9,12 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel giriş Adli
2 Adli Bilim Adli Antropoloji
3 Defin Kalıntıları Adli Antropoloji
4 Defin Kalıntılarının Çürümesi Suç Çalışmaları
5 Defin Kalıntılarının Yerlerinin Saptanması Arkeoloji
6 Ölüm Zamanı Ölüm Zamanı Teşhisi
7 Ara Sınav  
8 Basit iskelet anatomisi Anatomi
9 Yaş hesaplama Anatomi
10 Cinsiyet ve Vücut Ölçüleri Tespiti Anatomi
11 Irk Teşhisi Adli
12 Ölüm Nedeni ve Kimlik Teşhisi Adli Antropoloji
13 Toplu Mezarlar Adli Antropoloji
14 Genel Tekrar  
15 Final Sınavı  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu (1) Hunter, J., Roberts, C. And Martin, A. 1996. Studies in Crime: An Introduction to Forensic Archaeology. B T Batsford, London.

(2) White, T. 2000. Human Osteology. Academic Press, Inc.

(3) Haglund, W. And Sorg, M. (eds.) 2002. Advances in Forensic Taphonomy. CRC Press.

Diğer Kaynaklar -

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 90
Kısa Sınav 1 10
Ödev - -
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji'nin sosyal bilimler içerisindeki yerini ve kavramsal yapısını bilir, özümsediği kuram ve yaklaşımları kendi özgün alan araştırmalarına uyarlayabilecek teorik alt yapıya, araştırma yapacak  teknik bilgi, metod, etik kaygı ve kültürel donanıma erişir,       X    
2 Teoriği ve uygulamayı harmanlayarak araştırdığı konuyu yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi gelişir, araştıran, sorgulayan, kendini geliştirmeye istekli akademik saygınlığı olan bir araştırmacı olma bilinci kazanır,       X    
3 Antropoloji biliminde ve ilgilendiği diğer alanlarda ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek, güncel olayları antropolojik bakış açısıyla yorumlayabilme becerisi edinir,     X      
4 Türk Kültürüne ve dünya kültürlerine bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilen, yaptığı çalışmalarla sosyal bilim literatürüne katkıda bulunma bilinci ve donanımı edinir,     X      
5 Özgün bakış açısıyla gerek özel yaşamında gerekse de iş yaşamında özellikle medya- reklam, araştırma, strateji, STK vb.sektörlerde faaliyet gösterebilme becerisi edinir.     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 2 60 120
Kısa Sınav 1 30 30
Ödev - - -
Final - - -
Toplam İş Yükü     240
Toplam İş Yükü / 25 (s)     9.6
Dersin AKTS Kredisi     7