• TR
  • EN
Ders Kodu: 
ANT 581
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, sosyal hayatın sınırları ve kimleri nasıl dışarda bıraktığı üstüne felsefi bir yaklaşımla okumalar yapmak, tartışmak.

Dersin İçeriği: 

İnsan ve insan olmayan canlıların ilişkileri hakkında kapsamlı bir soruşturma yapabilecek altyapının oluşturulması adına seçilen okumalar

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)  Sosyal teorideki bazı yaygın (insan-merkezli) kalıpları sorgulamak. 1,3,4 1,2,3,4 A
2) Dersi alanların ilgi alanlarını yeni kavramlarla bir daha tarif etmesini sağlamak. 1,2,3,4 1,2,3,4 A
3)Empirik ve teorik okumalar çerçevesinde yeni düşünceler üretmek. 1,2,3,4,5 1,2,3,4 A
4) Yazma ve okuma pratiklerini geliştirmek. 1,2,3 1,2,3,4 A

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş  
2 Karbon meselesi  
3 Yoksulluk ve Yabancılaşma  
4 Gıda Üretimi  
5 Gıda ve Kapitalizm  
6 Tarihsel Perspektifte Hayat  
7 Sömürgecilik ve Gayri-İnsanlar  
8 Seks, Kan ve Hayvanlar  
9 Yönetim Teknolojileri ve Yaşam  
10 Devlet, İktidar ve Disiplin  
11 Modenlik ve Modernliğin Mantığı  
12 Doğayı Ölçmek ve Islah Etmek  
13 Kalkınma Projelerinin Beklenmedik Sonuçları  
14 İnsanlar, Gayri-İnsanlar ve Melezler  

Kaynaklar

Kaynaklar
Ders Notu PART I: CURRENT STATE OF AFFAIRS

Week 1: Carbon Emissions

McKibben, Bill. 2012. “Global Warming’s Terrifying New Math.” Rolling Stone.

Week 2: Poverty and Alienation

Davis, Mike. 2007. “Slum Ecology.” In Planet of Slums, 121–150. Verso.

Watson, David. 2010. “Selected Excerpt.” In Against the Megamachine, 117–145. Brooklyn: Automomedia.

 

Week 3: Food and Capitalism

Singer, Peter, and Jim Mason. 2006. “The Hidden Costs of Cheap Chicken and Meat and Milk Factories.” In The Ethics of What We Eat, 19–33 and 39–63. Melbourne: The Text Publishing Company.

Schlosser, Eric. 2001. “Why the Fries Taste Good.” In Fast Food Nation: The Dark Side of the All-American Meal. New York: Mariner Books.

 

PART II: LIFE IN HISTORICAL PERSPECTIVE

Week 4: Colonialism and Non-Humans

Landa, Manuel De. 2000. “Biological History: 1700-2000 A.D.” In A Thousand Years of Nonlinear History, 149–182. The MIT Press.

Week 5: Sex, Blood and Animals

Bulliet, Richard. 2007. “Postdomesticity: Our Lives With Animals.” In Hunters, Herders, and Hamburgers: The Past and Future of Human-Animal Relationships, 1-35. Columbia University Press.

Week 6: Governmentality and Life

Rose, Nikolas. 2006. “Politics and Life.” In The Politics of Life Itself: Biomedicine, Power, and Subjectivity in the Twenty-First Century, 41–76. Princeton: Princeton University Press.

PART III: STATE, POWER AND DISCIPLINE

 Week 7: Modernity and its Rationale

Scott, James C. 1999. “Soviet Collectivization, Capitalist Dreams.” In Seeing Like a State: How Certain Schemes to Improve the Human Condition Have Failed, 193–222. Yale University Press.

Harvey, David. 1974. “Population, Resources, and the Ideology of Science.” Economic Geography 50 (3) (July 1): 256–277.

Week 8: “Peasants: A Sack Of Potatoes?”

Gupta, Akhil. 1998. “Peasants and Global Environmentalism: A New Form of Governmentality.” In Postcolonial Developments: Agriculture in the Making of Modern India, 291–329. Duke University Press Books.

Bello, Walden. 2009. “Capitalism Versus the Peasant.” In The Food Wars, 19–38. London and New York: Verso.

 

Week 9: Measuring and Disciplining Nature

Scott, James C. 1999. “Taming Nature: An Agriculture of Legibility and Simplicity.” In Seeing Like a State: How Certain Schemes to Improve the Human Condition Have Failed, 262–306. Yale University Press.

Week 10: Unexpected Consequences of Developmental Projects

Mitchell, Timothy. 2002. “Can the Mosquito Speak?” In Rule of Experts: Egypt, Techno-politics, Modernity. Berkeley: University of California Press.

PART IV: HUMANS, NON-HUMANS AND HYBRIDS

Week 11: Separation of Nature and Culture

Latour, Bruno. 1993. “Relativism.” In We Have Never Been Modern, 91–129. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.

Week 12: Separation of Human and Animal

Bennett, Jane. 2004. “The Force of Things: Steps Toward an Ecology of Matter.” Political Theory 32 (3): 347–372.

Week 13: What is a Human?

Derrida, Jacques. 2002. “The Animal That Therefore I Am (More to Follow).” Critical Inquiry 28 (Winter): 369–418.

Diğer Kaynaklar -

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 5 20
Toplam   100
Dönem içi çalışmalar   100
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji'nin sosyal bilimler içerisindeki yerini ve kavramsal yapısını bilir, özümsediği kuram ve yaklaşımları kendi özgün alan araştırmalarına uyarlayabilecek teorik alt yapıya, araştırma yapacak  teknik bilgi, metod, etik kaygı ve kültürel donanıma erişir,       X    
2 Teoriği ve uygulamayı harmanlayarak araştırdığı konuyu yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi gelişir, araştıran, sorgulayan, kendini geliştirmeye istekli akademik saygınlığı olan bir araştırmacı olma bilinci kazanır,       X    
3 Antropoloji biliminde ve ilgilendiği diğer alanlarda ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek, güncel olayları antropolojik bakış açısıyla yorumlayabilme becerisi edinir,       X    
4 Türk Kültürüne ve dünya kültürlerine bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilen, yaptığı çalışmalarla sosyal bilim literatürüne katkıda bulunma bilinci ve donanımı edinir,         X  
5 Özgün bakış açısıyla gerek özel yaşamında gerekse de iş yaşamında özellikle medya- reklam, araştırma, strateji, STK vb.sektörlerde faaliyet gösterebilme becerisi edinir.       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav - - -
Kısa Sınav 5 32 160
Ödev - - -
Final - - -
Toplam İş Yükü     244
Toplam İş Yükü / 25 (s)     9.76
Dersin AKTS Kredisi     7