Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencileri bazı özelliklerin ve birkaç etnografik filmin birincil amaçlarını tanımlayabilmesini sağlar. Örneğin: a) eğlendirmek, b) eğitmek, c) ikna etmek, d) kültürel değerlerin özünü yeniden doğrulamak.
Dersin İçeriği:
Birkaç etnografik ve iki kült filmin seyirci profilini, plan ve organizasyonunu, tarihses doğruluğunu ve anamaddelerini inceler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Filmlerde görüntülenen toplumların öz değerlerinin dini, ekonomik, sosyal ve politik ilişkiler bağlamlarında ki tasvirlerini açıklar. | 1,2,4 | 1, 3, 12 | A |
2) Ders içeriğindeki her filmin planını yada organizasyonunu ve seneryosunu değerlendirir. | 1,2,3 | 1, 3, 12 | A |
3) Her filmin amaç, içerik, antropolojik anlam, yerel olması ve seyirci profili konusunda karşılaştırır. | 1,2,3,4 | 1, 3, 12 | A |
4) Anlamı, içerik ve seyirci profili konularında kült filmlerle, etnografik filmleri karşılaştırır. | 1,2,3,4 | 1, 3, 12 | A |
5) Filmleri yargılamak için kullanılan kriterleri tartışır. Bu kriterlerden bazıları; tarihsel, etnografik doğruluk, plan, müzik, gösterim, vb. | 1,2,3,4,5 | 1, 3, 12 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Üç Maymun filmindeki etnografik gerçekliği değerlendirme | Bilge Ceylan |
2 | “The Burmese Harp” filmindeki Japon ve Budist değerler ve senaryo | Kon Ichikawa |
3 | Merhametin “The Burmese Harp” filminde ve savaş sonrası Japonya’da temel değer olması | Kon Ichikawa |
4 | “Nanook of the North” filmindeki etnografik doğruluk ve sahnelenmesi | Robert Flaherty |
5 | “Tuva, Shamans & Spirits” filmindeki etnografik doğruluk, duyumculuk ve seyahat filmi stili. | Brunton, Harner |
6 | “Wiping the Tears of Seven Generations” filminde tasvir edilmiş olan Avrupa-Amerikanları ve Lakota arasındaki çatışmanın açıklanması | Powers, Rhine |
7 | “The Peyote Road” filmindeki etnografik doğruluğun, kanıtların ve dini inanç özgürlüğünün incelenmesi | Fikes, Rhine |
8 | “Black Robe” filmindeki tarihsel doğruluk | Trigger |
9 | “Black Robe” filminin izleyici profili, planı ve içerik analizi | Moore, Beresford |
10 | “Huichol, People of the Peyote” filmindeki bölümlerin etnografik doğrulukları ve açık organizasyonları. | Fikes |
11 | “Tales from the Jungle: Carlos Castaneda” filmindeki inanç kavramı, filmin kurgusu ve kanıtlar | Fikes |
12 | “Vine of the Soul” filmindeki seyirci profili, inanç kavramı, filmin kurgusu ve içerik analizi | Meech, Harner |
13 | “Seasons of a Navajo” filmindeki kurgu ve etnografik doğruluk | Cooper, Witherspoon |
14 | “A Weave of Time” filmindeki etnografik doğruluk ve filmin kurgusu | Cooper, Witherspoon |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Anthropological Filmmaking by J.R. Rollwagen. |
Diğer Kaynaklar | Stress & Development in Navajo Religion by Guy Cooper. Language & Art in the Navajo Universe by Gary Witherspoon. The Huron by Bruce Trigger. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Dökümanlar dersin öğretim görevlisi tarafından verilecektir. |
Ödevler | Ödevler dersin öğretim görevlisi tarafından 'hard copy' veya 'e-mail' yoluyla gönderilecektir. |
Sınavlar | Sınavlar dersin öğretim görevlisi tarafından verilecektir. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji'nin sosyal bilimler içerisindeki yerini ve kavramsal yapısını bilir, özümsediği kuram ve yaklaşımları kendi özgün alan araştırmalarına uyarlayabilecek teorik alt yapıya, araştırma yapacak teknik bilgi, metod, etik kaygı ve kültürel donanıma erişir, | X | |||||
2 | Teoriği ve uygulamayı harmanlayarak araştırdığı konuyu yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi gelişir, araştıran, sorgulayan, kendini geliştirmeye istekli akademik saygınlığı olan bir araştırmacı olma bilinci kazanır, | X | |||||
3 | Antropoloji biliminde ve ilgilendiği diğer alanlarda ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek, güncel olayları antropolojik bakış açısıyla yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
4 | Türk Kültürüne ve dünya kültürlerine bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilen, yaptığı çalışmalarla sosyal bilim literatürüne katkıda bulunma bilinci ve donanımı edinir, | X | |||||
5 | Özgün bakış açısıyla gerek özel yaşamında gerekse de iş yaşamında özellikle medya- reklam, araştırma, strateji, STK vb.sektörlerde faaliyet gösterebilme becerisi edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 21 | 21 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 1 | 90 | 90 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9.84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |