• TR
  • EN
Ders Kodu: 
ANT 518
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu derste, özellikle Anadolu’daki kırsal toplum yapısını öğretmek amaçlanır.

Dersin İçeriği: 

Bu derste, özellikle Anadolu’daki kırsal toplum yapısı, kırsal üretim ekonomisi, sosyal organizasyon, pazar ekonomisi, kır- kent ilişkisi, tarım-hayvancılığa ve köylerin kalkındırılmasına yönelik devlet politikaları, kırsal üretiminde yaşanan modernleşme süreci ve değişimler, dünya ekonomisi bağlamında değerlendirilerek, yaşanan tarihsel süreç antropolojik veriler üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1-Kır ve kent çalışmalar arasındaki fark anlaşılır. 1,3,6,7,8 1,2,4,5 A,C
2-Kırsal yaşamın genel tanımı, geleneksel özellikleri öğrenilir 1,2,3,6,7,8        1,2,4,5 A,C
3- Kırsal alan çalışmalarında kullanılan teknikler öğrenilir. 1,3,4,7,8,9,10 1,2,4,5 A,C
4- Kırsal alan çalışmalarında güncel sorun ve konular ortaya çıkmış olur. 1,4,6,7,8,11 1,2,4,5 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kırsal yaşamın genel tanımı, geleneksel özellikleri ve kırsalda antroplojik çalışmalar  
2 Geçim kaynakları ve yöntemleri  
3 Aile, akrabalık ve arkadaşlık ilişkileri  
4 Beslenme  
5 Sağlık  
6 Toplumsal cinsiyet  
7 Din, büyü, hürafeler; günlük yaşamda inançsal uygulamalar  
8 Toplumsal etkinlikler: Tören ve ayinler  
9 Ara sınav  
10 Çatışmaların çözümü  
11 Günlük yaşam akışının antropolojisi  
12 Kültürel üretimler ve tüketim  
13 Ulaşım ve iletişim  
14 Doğa ile kültür arasında kırsal yaşamın dönüşümü  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  

-David L. Brown ,Kai A. Schafft. 2011. Rural People and Communities in the 21st Century: Resilience and Transformation Paperback  2011

-Carol Delaney, Belma T. Akşit,    Bahattin Akşit, 1993. Culture and Economy. Changes in Turkish Villages.

Diğer Kaynaklar  

Kimberly Hart. 2012. What Josephine Saw: Twentieth Century Photographic Visions of Rural Anatolia.

Azade Akar. 1992.   Authentic Turkish Designs (Dover Pictorial Archive)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Kitaplar ve makaleler
Ödevler Etnografik araştırma sunumu
Sınavlar Bitirme ödevi

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Sunum ve Katılım 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser,       X    
2 Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,       X    
3 Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir,      X      
4 Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,       X    
5 Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,       X    
6 Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,       X    
7 Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,       X    
8 Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,       X    
9 Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi geliştirir.       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 19 19
Toplam İş Yükü     100
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4
Dersin AKTS Kredisi     7