• TR
  • EN
Ders Kodu: 
ANT 556
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders öğrencileri toplum sağlığı, eğitim, turizm, ekonomik gelişme ve hukuk alanındaki çeşitli örneklerin kullanımıyla Antropolojik araştırmaları değerlendirebilmeleri için ve sorunların üstesinden gelmeleri için hazırlar.

Dersin İçeriği: 

Uygulamalı Antropoloji nedir? Araştırma prensipleri, Kantitatif ve Kalitatif Analizlerin Medikal Antropoloji’de Avantajları ve Dezavantajları, Ekonomik Gelişmeler, Eğitim ve Hukuk.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Uygulamalı Antropoloji’nin prensiplerini açıklar. 1,3,5 1, 3, 12 A
2) Değişme, gelişme yada sosyal savunma, ekolojik ve ekonomik pratikler hakkındaki değişik projelerde üstü kapalı prensipleri değerlendirir. 1,3,4,5 1, 3, 12 A
3) Yabancı ve yerel amaçları karşılaştırır, medikal pratiklerin ve ekonomik gelişmenin özel koşullardaki değerlerini açıklar. 1,3,4,5 1, 3, 12 A
4) Kantitatif ve Kalitatif araştırmaların özel olaylardaki limitlerini tartışır. 1,2,3,4,5 1, 3, 12 A
5) Sürdürülebilir gelişmelerin kriterlerini tartışır. 1,2,3,4,5 1, 3, 12 A
6) Ekonomik gelişmeler, ekolojik ve medikal pratikler gibi özel olayların sonuçlarıyla, amaçlarını karşılaştırır. 1,3,4 1, 3, 12 A

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kalitatif araştırma ile Amerikan şirketlerinin problemlerinin çözülmesi.  
2 Amerikanların, Japon şirketlerle işbirliği yapması konusundaki eğitimleri.  
3 Turistlerin motivasyonlarının öğrenilmesi ve hacıların Türk sitelerini ziyaret etmesi.  
4 Motivasyonların belirlenmesi, kazanımlar ve Ayahuasca turizminin problemleri  
5 İnsan haklarının anlaşılması, Yerli Amerikan dini ve hukuğu  
6 Hindistan’da ki kabile halklarının eğitimi, Toto Olayı  
7 Amerikan Eğitimindeki etnik grup farklılıklarının değerlendirilmesi  
8 Yararlı ekonomik gelişme projelerindeki kriterlerin belirlenmesi  
9 Bangladeş’te mikro krediler ve aile planlaması  
10 Stresin nedenleri nelerdir ve kronik stresin zararları nelerdir?  
11 Obezite, beslenme davranışları, kültürel değerler ve stres  
12 Zihinsel bozuklukların tedavisi, psikiyatri ve yerel şifacıların karşılaştırılması  
13 Sürdürülebilir gelişmeler için gerekli olan prensipler  
14 Ekoloji ve Haiti’de ağaç dikimleri  
15 Final  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu APPLYING CULTURAL ANTHROPOLOGY: AN INTRODUCTORY READER. A. Podolefsky, P. J. Brown & S. Lacy, editors. McGraw-Hill Publishing, 9th edition, 2012.
Diğer Kaynaklar Anthropology & Contemporary Human Problems. J.H. Bodley. Alta Mira Press, 2012.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji'nin sosyal bilimler içerisindeki yerini ve kavramsal yapısını bilir, özümsediği kuram ve yaklaşımları kendi özgün alan araştırmalarına uyarlayabilecek teorik alt yapıya, araştırma yapacak  teknik bilgi, metod, etik kaygı ve kültürel donanıma erişir,       X    
2 Teoriği ve uygulamayı harmanlayarak araştırdığı konuyu yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi gelişir, araştıran, sorgulayan, kendini geliştirmeye istekli akademik saygınlığı olan bir araştırmacı olma bilinci kazanır,       X    
3 Antropoloji biliminde ve ilgilendiği diğer alanlarda ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek, güncel olayları antropolojik bakış açısıyla yorumlayabilme becerisi edinir,       X    
4 Türk Kültürüne ve dünya kültürlerine bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilen, yaptığı çalışmalarla sosyal bilim literatürüne katkıda bulunma bilinci ve donanımı edinir,       X    
5 Özgün bakış açısıyla gerek özel yaşamında gerekse de iş yaşamında özellikle medya- reklam, araştırma, strateji, STK vb.sektörlerde faaliyet gösterebilme becerisi edinir.         X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 21 21
Kısa Sınav - - -
Ödev 1 90 90
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü     246
Toplam İş Yükü / 25 (s)     9.84
Dersin AKTS Kredisi     7