• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
IMC 511
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Öğrencilerin bütünleşik Pazarlama İletişiminin (IMC) pazarlama karmasındaki rolünü anlamalarını sağlar.

Dersin İçeriği: 

Derste, belirlenmiş zaman, maliyet parametreleri içinde ve net hedefler doğrultusunda, pazar bölümlemesine ve hedef pazarlara dayalı etkili pazarlama kampanyaları elde etmek için, bir kuruluşun IMC programında yer alan reklam ve diğer tanıtım araçlarının rolü vurgulanır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Sınav, B:Sunum, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

1. Öğrenciler bütünleşik pazarlama iletişiminin pazarlama karmasıyla nasıl örtüştüğünü öğreneceklerdir.
2. Öğrenciler, bir iletişim sürecinin tüketicinin karar verme sürecinde tüketici davranışlarıyla nasıl örtüştüğü ve nasıl işlediği konusunda bilgi sahibi olur.
3. Öğrenciler genel pazarlama sürecini, iletişim teorisini ve süreçlerini, pazarlama iletişimi araçlarını, tüketici bilgilerini öğrenirler.
4. Öğrenciler, entegre pazarlama iletişim programlarının planlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve ölçülmesi sürecini inceler.
5. Öğrenciler, pazarlama iletişimi araçları arasındaki bağlantının farkına vararak ve her birinin tek tek veya entegre bir şekilde nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceğini öğrenirler.

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Derse giriş ve tüm yıl için çerçeve oluşturulması
2 Entegre pazarlama iletişimine giriş ve pazarlama sürecindeki rolü
3 Pazarlama kavramı ve bileşenleri
4 Markalaşma ve Tanıtım
5 İletişim süreci
6 Tüketici davranış ve tutum değişikliği perspektifleri
7 Ara Sınav için ders tekrarı
8 Ara Sınav
9 Reklam ve IMC
10 Reklam ve IMC
11 PR and IMC
12 Kişisel Satış ve Doğrudan Satış
13 Satıs Noktası(POP) ve Ticari Satış Tanıtımları
14 IMC Campaign Cases
15 IMC Campaign Cases
16 Final Sınavı için ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notu Advertising and promotion : an integrated marketing communications perspective /​ George E. Belch &​ Michael A. Belch. New York, N.Y. ; London : McGraw-Hill/​Irwin, c2004.
Diğer Kaynaklar Ipsos Türkiyeyi Anlama Klavuzu Araştırması, Affluent Consumers Research, farklı kaynaklardan hazırlanmış power point ders notları

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %30
Ödev 1 %20
Derse katılım 1 %10
Finalin Başarıya Oranı 1 %40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma         x
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma         x
3 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.         x
4 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.         X
5 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma         X
6 Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak     x    
7 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma         X
8 Makale ve tez yazmak için gerekli olan bilgisayar kullanma becerisine sahip olmak     x    
9 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.         x
10 Bütünleşik pazarlama iletişiminin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması         x

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     206
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8.24
Dersin AKTS Kredisi     8