• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
IMC 512
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Medya planlama derslerinde öğrenciler, hedef kitleye ulaşmak ve pazarlama ve medya hedeflerini gerçekleştirmek için medya alternatiflerinin seçimini, kullanımını, birçok temel medya kavramını öğrenirler ve pek çok vaka incelemesini inceleyerek reklam kampanyası öncesi / sonrası değerlendirmelerini anlarlar.

Dersin İçeriği: 

Medya planlamacısının değişen rolü, medya planlama endüstrisindeki değişiklikler; medya planlama faaliyetleri ve medya stratejisinin belirlenmesi; kampanya ve medya ortamı stratejileri ve hedefleri; medya planlamasında kullanılan temel kavramlar; kampanya etkinliğini değerlendirmede kullanılan temel kavramlar; kampanya sonrası değerlendirme gibi konu başlıklarını içerir. 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma; 12: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Sınav, B:Sunum, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

1) Medya planlamacılığının Türk ve uluslararası reklam piyasasındaki dinamikleri içindeki rolünü değiştirir.
2) Çağdaş medya planlarında yaratıcılığın rolünü rolünü kavrar.
3) Medyayı ve reklam pazarlarını, kimlerin, ne zaman ve en uygun medya ortamı kararlarının alındığını, endeksler yardımıyla yorumlar.
4) Araştırma sonuçlarını stratejik planlamaya sayısız gerçek hayat vaka çalışmalarıyla uygulayabilme becerisi kazanır.
5) Temel ve ileri medya planlama kavramlarının yanı sıra maliyet, erişim ve sıklık olgularını kavrar.
6) Ayrıntılı medya planı analizlerini gerçekleştirir ve etkili ve bütünleşik iletişim planları oluşturur.

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Derse giriş ve tüm yıl için bir çerçeve oluşturulması.
2 Medya planlamacısının değişen rolü, medya planlama endüstrisindeki değişiklikler
 
3 Medya planlama faaliyetleri; medya stratejisinin belirlenmesi
4 Kampanya ve medya ortamı stratejileri ve hedefleri
5 Medya planlamasında kullanılan temel kavramlara giriş: televizyon, basılı medya, radyo, dijital ve açık hava medyası medya ölçümleri, örneklemleri
6 Medya planlamasında kullanılan temel kavramları tanıma: reyting, erişim, pay, ATS
7 Ara sınav için ders tekrarı
8 Ara Sınav
9 Kampanya etkinliğini değerlendirmede kullanılan temel kavramlar; GRPs, Reach, OTS
10 Kampanya sonrası değerlendirmesi; CPT, CPP, CPS/GRPs, SOS, SOV
11 Erişim ve frekans
12 Etkin erişim ve frekans analizleri
13 Dijital medya planlama, SEO, SEM, etki ve diğer ilgili kavramlar
14 Medya bütçesinin belirlenmesi ve satın alma 
15 Medya planı oluşturma ve örnek planlar
16 Final sınavı için tekrar

Kaynaklar

Ders Notu Başal, Bilgen (2006). Medya Planlaması, 2.baskı, Çantay Kitapevi, İstanbul.

Sissors, Jack; Baron, B.Roger (2002). Advertising Media Planning, 6th Edition, Mc Graw Hill, USA.

Diğer Kaynaklar (E-book) Medya Planlama (2012). Anadolu Üniversitesi (Açık Öğretim Fakültesi) Yayınları,  Eskişehir.

Katz, Helen (2003). The Media Handbook, 2nd Edition ,NTC Business Books: Chicago, USA.

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20

 

Derse katılım 1 10
Finalin Başarıya Oranı 1 40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5
1 Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma         X
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi yoğunlaşma alanında veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma         X
3 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma         X
4 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma         X
5 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma         X
6 Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olma     X    
7 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma         X
8 Makale ve tez yazmak için gerekli olan bilgisayar kullanma becerisine sahip olmak     X    
9 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma         X
10 Bütünleşik pazarlama iletişimin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması         X

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü     206
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8.24
Dersin AKTS Kredisi     8