• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
ACM 524
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı katılımcıları; müşteri-yanlı pazarlama takımlarında, dijital ve entegre acentelerde, yönetim stratejisi ve taktik çözümlerde, e-ticaret şirket ilişkilerinde, halkla ilişkiler organizasyonlarında ve web pazarlama organizasyonlarında   kullanılacak net olarak tanımlanmış bir dizi pratik dijital yetiyle donatmaktır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders; alıcı davranışları alanlarını, sosyal medya pazarlamasını, sosyal girişimciliği, sosyal devleti, sosyal E-CRM kavramını, sosyal eğlence ve oyunları, sosyal stratejiyi, pazar araştırma ve analitiğini ve daha birkaç diğer kritik önemli başlıkları inceler. Bu ders yönetime yöneliktir ve birçok sosyal medya uygulamaları, simülasyonları ve pazarlama fenomenleri alanındaki görevleri içerir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B:Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Dijital pazarlamayı  tanımlar ve önemini açıklayabilir.

1,2,3

A,B,C

Dijital pazarlamada stratejik yaklaşımları  ve dijital medyaların özelliklerini açıklayabilir.

1,2,3

A,B,C

Dijital medyaya ait iyi ve kötü örnekler verirken bunların neden iyi ve neden kötü olduklarını açıklayabilir.

1,2,3

A,B,C

Dijital pazarlamayı etkisiz kılabıilecek etmenleri bilir.

1,2,3

A,B,C

Dijital pazarlamanın  bir ürününün tanıtımında marka haline getirilmesinde nasıl kullanılacağını açıklayabilir.

1,2,3

A,B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1)

Dijital Pazarlamaya  giriş

Ders notları, kitap, vaka çalışmaları

2)

Dijital pazarlama ve satış  stratejileri

Ders notları, kitap, vaka çalışmaları

3)

Web siteleri

Ders notları

4)

Dijital ortamda marka  yönetimi

Ders notları

5)

Sosyal medyada  reklam

Ders notları

6)

Sosyal medyada kriz yönetimi

Ders notları

7)

S osyal medyanın takip edilmesi

Ders notları, vaka çalışmaları

8)

SEO

Ders notları, kitap, durum çalışmaları

9)

E-mail pazarlama

Ders notları

10)

Ara Sınav

 

11)

Mobil Pazarlama

Ders notları, kitap, durum çalışmaları

12)

Gamification ( Oyunlaştırma):

Ders notları

13)

Dijital dünyada PR

Ders notları

14)

Sunumlar

 

15)

Final sınavı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Dave Chaffey & PR Smith, 3rd Edition, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2009

Diğer Kaynaklar

Ders web sitesi, ders notları, bilgisayarda standart ders kitapları, vaka çalışmaları, case studies; günümüz konularına ilişkin online ve analiz makaleleri,  referans kitaplar, dönem makalesi için kaynaklar

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Ders web sitesi, ders notları, dönem makalesi için kılavuz belgeler ve ödevler
Ödevler Ödevler ve dönem makalesi
Sınavlar Ara sınav, final

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Dönem makalesi

2

30

Proje

1

30

Ödev    

5

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

E-Ticaret ve Teknoloji Y. YL mezunu, Güncel e-Ticaret ortamını tanımlama

 

 

 

 

 

X

2

E-Ticaret ve Teknoloji Y. YL mezunu,Konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme

 

 

 

 

X

 

3

E-Ticaret ve Teknoloji Y. YL mezunu, JavaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama

 

 

 

X

 

 

4

E-Ticaret ve Teknoloji Y.YL mezunu, Transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama

 

 

 

X

 

 

5

E-Ticaret ve Teknoloji Y. YL mezunu,  e-Ticaretin çıktıları,sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme

 

 

 

 

 

X

6

E-Ticaret ve Teknoloji Y.YL mezunu, Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.

 

 

 

 

 

X

7

E-Ticaret ve Teknoloji Y.YL mezunu, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

 

 

 

 

 

X

8

E-Ticaret ve Teknoloji Y.YL mezunu, Belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.

 

 

 

 

 

X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x Toplam Ders Saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme)

15

6

90

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

30

30

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8