• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Tezsiz
Ders Kodu: 
ACM 525
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin temel amacı, web araçlarını ve sosyal network sitelerini içeren sosyal medyayı kullananan hızlı gelişen alanlar üzerindeki sosyal ticaret kavramını anlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği: 

Bu ders; alıcı davranışları alanlarını, sosyal medya pazarlamasını, sosyal girişimciliği, sosyal devleti, sosyal E-CRM kavramını, sosyal eğlence ve oyunları, sosyal stratejiyi, pazar araştırma ve analitiğini ve daha birkaç diğer kritik önemli başlıkları inceler.  Bu ders yönetime yöneliktir ve birçok sosyal medya uygulamaları, simülasyonları ve pazarlama fenomenleri alanındaki görevleri içerir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma 4: Benzetim, 5: Vaka
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Sosyal medyanın anlamını ve kapsamını   bilmek.

1,2,3

A,B,D

Sosyal girişimcilik kavramını açıklayabilmek ve  uygulayabilmek

1,2,3

A,B,D

Pazarlama alanında sosyal medyanın önemini belirtebilmek.

1,2,3

A,B,D

Pazarlama uygulamaları ile sosyal medya uygulamaları arasındaki  ilişkiyi analiz edebilmek.

1,2,3

A,B,D

Dersin Akışı

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Sosyal medyanın anlamını ve kapsamını   bilmek.

1,2,3

A,B,D

Sosyal girişimcilik kavramını açıklayabilmek ve  uygulayabilmek

1,2,3

A,B,D

Pazarlama alanında sosyal medyanın önemini belirtebilmek.

1,2,3

A,B,D

Pazarlama uygulamaları ile sosyal medya uygulamaları arasındaki  ilişkiyi analiz edebilmek.

1,2,3

A,B,D

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Erkan Akar (2012) Sosyal Medya Pazarlaması -  Sosyal webde pazarlama stratejileri,

Ders notları. 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Online ders ve lab malzemeleri

Ödevler

Online Lab ödevleri, dönem projesi

Sınavlar

Kısa sınav, ara sınav, final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Dönem makalesi

1

40

Dönem projesi

1

20

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 E-TİCARET ve Teknoloji Y. YL mezunu, Güncel e-Ticaret ortamını tanımlama           X
2 E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y. YL mezunu,Konu ve terminolojiyi işlem ve yönetim kararları içerisinde gözden geçirme         X  
3 E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y. YL mezunu, JavaScript, JScript, DHTML, CSS, ASP, XML dökümanlarını kullanabilecek teknikleri uygulama       X    
4 E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Transform ve sunum dillerinin gösterimini anlama       X    
5 E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y. YL mezunu,  e-Ticaretin çıktıları,sınırlılıkları, çıkarımları ve risklerini belirleme           X
6 E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi.           X
7 E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme becerisi.           X
8 E-TİCARET VE TEKNOLOJI Y.YL mezunu, Belirlenen gereksinimleri karşılayacak bir bilişim sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisi.     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x Toplam Ders Saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme)

15

6

90

Ara Sınav

1

15

15

Ödev

1

30

30

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

 

 

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

8

Dersin AKTS Kredisi

 

 

8