• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 625
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı modern düşüncede Alman idealizminin temsilcileri olarak yer almış olan filozofların metinlerinin incelemesini gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği: 

Hegel, Fichte, Schelling. Kant felsefesinin 19. yüzyıla etkileri. Alman idealizminin yönelimleri olarak öznel ve nesnel idealizm. Alman İdealizminin sonraki dönemlere etkileri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)  Alman İdealizmine eleştirel bir bakış kazanır.

1,2,3,4,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2)  Alman idealizmi ile ilişkide çağdaş problematikleri tartışır.

 

1,2,3,4,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) Alman İdealizminin kavramlarını felsefi bilgisi ile yaratıcı ve eleştirel tarzda ilişkilendirir.

 

1,2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) Alman İdealizminin önemini kavrar.

 

1,2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) Alman İdealizminin önemini açıklar.

1,2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) Alman İdealizmini felsefe tarihi olumlamasının zemini olarak ayırt eder.

 

1,2,3,4,5,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Kant’ın Eleştirel felsefesi ve “Metacritique”

Reinhold’un Letters on the Kantian Philosophy

Kant

3

Fichte’nin idealizmi

Fichte

4

Schelling ve mutlak

Schelling

5

Schelling, sanat, Doğa felsefesi ve  

Wissenschaftslehre

Schelling

6

Hegel’in Fichte ve Schelling eleştirisi

Hegel

7

Hegel’in Tinin Görüngübilimi , “Giriş.”

Hegel

8

Hölderlin

Hölderlin

9

Materyalizmin yükselişi

Materyalizm- idealizm karşıtlığı

10

Feuerbach etkisi

Feuerbach

11

Kierkegaard, sistem- birey karşıtlığı

Kierkegaard

12

Kaderci argümanlara dönüş

Kierkegaard

13

Nietzsche, zaman ve anti-sistem

Nietzsche

14

Alman İdealizmi ve bir geleneğin sonu

İdealizm

15

Genel değerlendirme

-

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Dersin öğretim üyesi tarafından derlenmiş okumalar.

Diğer Kaynaklar

§  Immaneul Kant, Kants Werke in sechs Bänden, ed..Wilhelm Weischedel Wiesbaden: lnsel Verlag, 1956-1962.

§   

§  Immanuel Kant, Kants Gesammalte Schriften, herausgegeben von der Preussischen Akademie der Wissenschaften. Berlin: Walter de Gruyter, 1902.

§  Immanuel Kant, The Critique of Pure Reason. trans. Kemp Smith, Norman, London: Palgrave MacMillan, 2003.

§   

§  Immanuel Kant, Critique of Judgment, trans. Pluhar, Werner, Including the First Introduction. Indianapolis: Hackett, Publishing, 1987.

§  Johann Gottlieb Fichte , Fichtes Werke. ed. Immanuel Hermann, Berlin: Walter de Gruyter, 1971.

§   

§  Hölderlin, Breazeale, Daniel. trans. and ed. Early Philosophical Writings. Ithaca: Cornell University Press, 1988.

Frank, Manfred and Kurz, Gerhard. eds. Materialien zu Schellings philosophischen Anfängen.Frankfurt: Suhrkamp, 1995.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

X

 

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

 

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

X

 

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

X

 

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20