• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 611
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilere İslam felsefesi üzerinden Batı metafiziğine dair soru sordurmaktır.

Dersin İçeriği: 

İslâm Dünyası’ndan bir filozof üzerinden bu filozofun temel metinlerinin felsefe tarihine katkıları göz önüne alınarak değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) İslam felsefesine dair eleştirel bakış kazanır.

1,2,3,4,5,7,8,9,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) İslam felsefesi kavramlarını felsefe bağlamında tartışır.

1,2,3,4,5,7,8,9,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) felsefi bilgiyi İslam felsefesi kavramları ile ilişkilendirir.

1,2,3,4,5,7,8,9,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) İslam felsefesinin tarihsel önemini kavrar.

1,3,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) İslam filozoflarının öğretilerinin önemini açıklar.

1,3,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) Katolik kilisesinin İslam felsefesi karşısındaki tavrını ayırt eder.

1,3,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş:  İslam felsefesi ve teolojisinin önemi

Felsefe

2

Kalamın doğuşu : Erken Kalam temsilcileri ve meseleleri

Kalam

3

Geç Kalam: Diğer entellektüel trendlerle interaksiyonlar

Kalam

4

Sistematik felsefenin başlangıcı : Kindi ve  Peripatetic Okul

Kindi

5

Farabi: Kozmolojiden Siyaset Felsefesine

Farabi

6

İbn Sina ve Varlık Problemi

İbn Sina

7

İbn Sina : Mistisizm ve felsefe arasında

İbn Sina

8

Dönem ortası değerlendirmesi

-

9

Felsefi söyleme tepkiler: Gazali ve eleştiris

Gazali

10

İbn Rüşd: Derin  Peripatetic Cevaplar

İbn Rüşd

11

Felsefe dışı: İbn Haldun, İbn Tüfeyl, ve İbn Bajjah

İbn Haldun

12

Suhrawardi ve İslami mistisizmin yükselişi

Mistisizm

13

Mistisizm olarak felsefe: İbn al-Arabi, Molla Sadra, ve geç dönem İslam felsefesi

Mistisizm

14

İslami entelektüel gelenek: Geçmiş, Bugün, Gelecek

İslami entellektualizm

15

Genel değerlendirme

-

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Diğer Kaynaklar

Binyamin Abrahamov, Islamic Theology: Traditionalism and Rationalism (Edinburgh: Edinburgh University Press, 1998).

Arnaldez, Roger, Averroes: A Rationalist in Islam (Notre Dame: University of

W.L. Craig, The Kalam Cosmological Argument, (New York, 1979).Notre Dame Press, 2000).

Islamic Philosophy, Theology and Mysticism: A Short Introduction (Oxford: Oneworld, 2000).

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

X

 

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

X

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

 

X

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

 

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20