• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 627
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı yapısökümcü felsefenin gereklerini psikanalitik kavramlar ve metinlere yönelttiği odak üzerinden yerine getirir.

Dersin İçeriği: 

Freud, Lacan, Klein, Laplanche ve Pontalis, Abraham ve Torok gibi önemli teorisyenlerin metinlerinin okuması üzerinden, Psikanalitik kuramın özellikle 20. yy. felsefesi ve kültürel çalışmalar alanındaki etkilerinin tartışılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)  çağdaş kıta felsefesine eleştirel bakış kazanır.

1,2,3,4,7,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2)  çağdaş problematikleri psikanalitik kavramlar üzerinden tartışır.

1,2,3,4,7,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3)  psikanalitik kavramı yaratıcı ve eleştirel tazda ilişkilendirir.

1,2,3,4,7,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4)  psikanalizin tarihsel önemini kavrar.

1,2,3,4,7,8,11

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) psikanalizin çağdaş kıta felsefesi açısından önemini açıklar.

1,2,3,4,8,12,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) psikanalizi felsefe tarihi eleştirisi olarak ayırt eder.

1,2,3,4,7,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Mark C. Taylor, Deconstruction  in Context: Literature and Philosophy,  “Introduction”

Yapısöküm

3

Sigmund Freud, The Unconscious.

Freudyen psikanaliz

4

Sigmund Freud, Beyond the Pleasure Principle.

Freudyen psikanaliz

5

Sigmund Freud, “The Ego and the Id”

Freudyen psikanaliz

6

Sigmund Freud, “Mourning and Melancholia”,

Freudyen psikanaliz

7

Sigmund Freud, “The ‘Uncanny’[Das Unheimliche]”

Freudyen psikanaliz

8

Sigmund Freud, A Note upon the "Mystic Writing-Pad"

Freudyen psikanaliz

9

Jacques Lacan, "The mirror stage as formative of the function of the I."

Lacancı psikanaliz

10

Jacques Lacan, My Teaching

Lacancı psikanaliz

11

Jacques Derrida, ”Differance”

Yapısöküm

12

Jacques Derrida, ”Differance”

Yapısöküm

13

Jacques Derrida, “Freud and the Scene of Writing”

Yapısöküm

14

Jacques Derrida, “Freud and the Scene of Writing”

Yapısöküm

15

General değerlendirme

-

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

Sigmund Freud, On Metapsychology: The Theory of Psychoanalysis Strachey, J. (1984). The Pelican Freud Library Volume 11

Jacques Lacan, My Teaching, trans. by David Macey, Verso: London, NY, 2008

Jacques Lacan, Trans. Alan Sheridan. Écrits: A Selection. London: Tavistock, 1977; New York: W.W. Norton & Co., 1977

 

Mark C. Taylor, Deconstruction in Context: Literature and Philosophy

 

Jacques Derrida, Margins of Philosophy, trans. Alan Bass (Chicago: Chicago University Press, 1982

 

Jacques Derrida, Writing and Difference, , trans. Alan Bass (Chicago: University of Chicago Press, 1978)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Internet ref. http://www.ualberta.ca/~dmiall/Gothic_Subject/Freud-uncanny.htm

The Standard Edition of the Complete Works of Sigmund Freud, 24  volumes, ed. by  James Strachey et al. The Hogart Press and the  Institute of Psychoanalysis,  London 1953-74.

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

 

X

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

 

X

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

X

 

 

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

X

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

X

 

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

X

 

 

 

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

X

 

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20