• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 699
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
0
AKTS: 
120
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Doktora tez çalışmasının amacı, doktora derecesi adayının kendi tanımladığı sorunlar, kendi seçtiği ya da yarattığı yöntemlerle bağımsız felsefe araştırması yapmasını, konusuyla ilgili felsefe yazınını saptayıp eleştirmesini, felsefe alanına özgün bir katkıda bulunmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Doktora diploması alabilmek için tamamlanması gereken koşullardan biri olan doktora tezinde öğrencinin, yapacağı çalışmayla felsefe alanında yenilik getirme, yeni bir yöntem geliştirme ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi gerekir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev, 5. Danışmanlık
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi; F: Jury

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefe sorunlarını özgün biçimlerde tanımlar.

1-13

4, 5

C, D, E, F

2) bir felsefe sorununa ilişkin yazını saptayıp eleştirel biçimde tartışır.

1-13

4, 5

C, D, E, F

3) bir felsefe sorununun incelenmesinin ilişkin olanaklı yöntemlerini tartışır.

1-13

4, 5

C, D, E, F

4) belirli bir felsefe sorununun neden belirli bir yöntemle irdelenmesi gerektiğini açıklar.

1-13

4, 5

C, D, E, F

5) bir felsefe sorununun çözümlenmesine ilişkin uslamlamalar geliştirir.

1-13

4, 5

C, D, E, F

6) olanaklı karşı uslamlamaları ayırt edip karşılık verir.

1-13

4, 5

C, D, E, F

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Doktora tez önerisinin değerlendirilmesi

 

2

Tartışma: İncelenen sorun nasıl yeniden tanımlanıp dile getirilebilir?

Belirlenen metinlerin okunması

3

Gözönüne alınması gereken yeni kaynakların tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

4

İlgili metinlerin tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

5

İlgili metinlerin tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

6

Ara rapor: Araştırma sorusu ile ilgili yazın eleştirisi

Belirlenen metinlerin okunması

7

Tartışma: İncelenen sorun başka nasıl tanımlanıp dile getirilebilir?

Belirlenen metinlerin okunması

8

Tartışma: İncelenen sorun nasıl yeniden tanımlanıp dile getirilebilir?

Belirlenen metinlerin okunması

9

İncelenen temel soruna ilişkin ana uslamlamanın tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

10

İncelenen temel soruna ilişkin ana uslamlamanın tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

11

İncelenen temel soruna ilişkin ana uslamlamanın tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

12

İncelenen temel sorunla ilişkili başka sorunların tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

13

İncelenen temel sorunla ilişkili başka sorunların ana uslamlamayle ilişkilendirilmesi.

Belirlenen metinlerin okunması

14

Olanaklı karşı uslamlamaların tartışılması.

Belirlenen metinlerin okunması

15

Son değerlendirme, yeniden yazma.

Belirlenen metinlerin okunması

16

Dönem raporu / Savunma

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

Her bir durumda adayla danışmanı tarafından belirlenir.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ara rapor

3

30

Dönem raporu / Savunma

1

70

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

70

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

30

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

       

X

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

       

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

       

X

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

       

X

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

       

X

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

       

X

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

       

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

   

X

     

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

   

X

     

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

       

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

 

X

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

9

144

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

16

24

384

Ara rapor

3

25

75

Dönem raporu

1

150

150

Toplam İş Yükü

 

 

753

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

30,12

Dersin AKTS Kredisi

 

 

30