• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 605
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencilere birbiriyle ilişkili bağlamlarda felsefei problemleri ayırt edebilme olanağı vermektir.

Dersin İçeriği: 

Felsefe tarihinden seçilmiş bir problematiğin, felsefe tarihindeki konumunun, sorunsallaşmasının ortaya konmasi ve özgün metinler üzerinden ileri tartışmalarının gerçekleştirilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) felsefi problemler karşısında eleştirel tavır kazanır.

1, 2,3,4,5,6,7,8,10,11,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) felsefi problemleri orijinal metinlerdeki kavramlar üzerinden tartışır.

1,3,7,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) belirli problematikleri çağdaş kavramlarla  ilişkilendirir.

1,2,3,5,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) bağlamın önemini kavrar.

1,2,3,8,11

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) eleştirinin önemini açıklar.

1,2,3

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) tarihselliği içinde belirli bir problematiği ayırt eder.

1,8,10,

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Martin Heidegger, Poetry, Language, Thought,  “The Origin of the Work of Art”

Temsil

3

Maurice Merlaeu-Ponty , The Visible and the Invisible, “The Visible and the Invisible”

Bakış

4

Emmaneul Levinas, Deconstruction in Context: Literature and Philosophy “The Trace of the Other”

Öteki

5

Georges Bataille, Deconstruction in Context: Literature and Philosophy “ The Labyrinth”

Kültür

6

Michel Foucault , Bataille: A Critical Reading, “A Preface to Transgression”

Tarih

7

Maurice Blanchot, Bataille: A Critical Reading, “Affirmation and the Passion of Negative Thought”

Felsefe Tarihi

8

Dönem ortası değerlendirmesi

-

9

Maurice Blanchot  Deconstruction in Context: Literature and Philosophy “The Absence of the Book”

Edebiyat

10

Jacques Derrida, Speech and Phenomena and Other essays on Husserl’s Theory of Signs “Signs and the Blink of an Eye”

Gösterge

11

Jacques Ranciére, The Future Of the Image, “The Future of the Image”

İmge

12

Jacques Ranciére, The Future Of the Image “Sentence, Image, History”

Gösteri

13

Jacques Ranciére, The Future Of the Image “Are Some Things Unrepresentable”

Olay

14

Jacques Ranciére, Aesthetics and its Discontents, “Problems and Transformations of Critical Art”

Sanat

15

Genel değerlendirme

-

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Dersin öğretim görevlisi tarafından biraraya getirilen, ders akışında yer alan metinler.

Diğer Kaynaklar

Rancière, Jacques. Le destin des images. Fabrique éditions. 2003.

 

 The Sunday of the Negative: Reading Bataille Reading Hegel

By Christopher M. Gemerchak

Albany, NY: State University of New York Press, 2003

 

Bataille : a critical reader / edited by Fred Botting and Scott Wilson.

 

Mark C. Taylor,  Deconstruction in Context: Literature and Philosophy ( Chicago: University of Chicago Press, 1986)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

 

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

 

 

X

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

 

X

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

X

 

 

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

 

X

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

X

 

 

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

X

 

 

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20