Bu dersin amacı öğrencilere birbiriyle ilişkili bağlamlarda felsefei problemleri ayırt edebilme olanağı vermektir.
Felsefe tarihinden seçilmiş bir problematiğin, felsefe tarihindeki konumunun, sorunsallaşmasının ortaya konmasi ve özgün metinler üzerinden ileri tartışmalarının gerçekleştirilmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) felsefi problemler karşısında eleştirel tavır kazanır. |
1, 2,3,4,5,6,7,8,10,11,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) felsefi problemleri orijinal metinlerdeki kavramlar üzerinden tartışır. |
1,3,7,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) belirli problematikleri çağdaş kavramlarla ilişkilendirir. |
1,2,3,5,8 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) bağlamın önemini kavrar. |
1,2,3,8,11 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) eleştirinin önemini açıklar. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
6) tarihselliği içinde belirli bir problematiği ayırt eder. |
1,8,10, |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Felsefe |
2 |
Martin Heidegger, Poetry, Language, Thought, “The Origin of the Work of Art” |
Temsil |
3 |
Maurice Merlaeu-Ponty , The Visible and the Invisible, “The Visible and the Invisible” |
Bakış |
4 |
Emmaneul Levinas, Deconstruction in Context: Literature and Philosophy “The Trace of the Other” |
Öteki |
5 |
Georges Bataille, Deconstruction in Context: Literature and Philosophy “ The Labyrinth” |
Kültür |
6 |
Michel Foucault , Bataille: A Critical Reading, “A Preface to Transgression” |
Tarih |
7 |
Maurice Blanchot, Bataille: A Critical Reading, “Affirmation and the Passion of Negative Thought” |
Felsefe Tarihi |
8 |
Dönem ortası değerlendirmesi |
- |
9 |
Maurice Blanchot Deconstruction in Context: Literature and Philosophy “The Absence of the Book” |
Edebiyat |
10 |
Jacques Derrida, Speech and Phenomena and Other essays on Husserl’s Theory of Signs “Signs and the Blink of an Eye” |
Gösterge |
11 |
Jacques Ranciére, The Future Of the Image, “The Future of the Image” |
İmge |
12 |
Jacques Ranciére, The Future Of the Image “Sentence, Image, History” |
Gösteri |
13 |
Jacques Ranciére, The Future Of the Image “Are Some Things Unrepresentable” |
Olay |
14 |
Jacques Ranciére, Aesthetics and its Discontents, “Problems and Transformations of Critical Art” |
Sanat |
15 |
Genel değerlendirme |
- |
16 |
Final sınavı |
- |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
Dersin öğretim görevlisi tarafından biraraya getirilen, ders akışında yer alan metinler. |
Diğer Kaynaklar |
Rancière, Jacques. Le destin des images. Fabrique éditions. 2003.
The Sunday of the Negative: Reading Bataille Reading Hegel By Christopher M. Gemerchak Albany, NY: State University of New York Press, 2003
Bataille : a critical reader / edited by Fred Botting and Scott Wilson.
Mark C. Taylor, Deconstruction in Context: Literature and Philosophy ( Chicago: University of Chicago Press, 1986) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Devam |
15 |
10 |
Arasınav |
- |
- |
Seminer tartışmalarına katılım |
15 |
10 |
Ödevler |
1 |
10 |
Sunum |
1 |
10 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
10 |
Son sınav |
1 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
|
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
|
6 |
Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
X |
|
|
|
8 |
Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
X |
|
|
|
|
|
10 |
Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
X |
|
|
|
11 |
Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
10 |
160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
10 |
150 |
Arasınav |
- |
- |
- |
Ödevler |
1 |
40 |
40 |
Sunum |
1 |
30 |
30 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
4 |
40 |
Son sınav |
1 |
40 |
40 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
500 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
20 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
20 |