• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 645
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Martin Heidegger’in temel kavramları etrafında eleştirel bir okuma ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği: 

Heidegger’in temel yapıtlarının ayrıntılı incelenmesi; bunların etkilerinin ve Heidegger üzerine yapılan okumaların değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)  fenomenolojiye  eleştirel bakış  kazanır.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2)  Heidegger’in metodolojisini orjinal metinler üzerinden tartışır.

1,2,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) Heidegger’in  felsefi kavramlarını metodu ile ilişkilendirir.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) fenomenolojinin ontolojik  önemini kavrar.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) 20. Yy felsefe tarihindeki yeri açısından Heidegger’in önemini açıklar.

1,2,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) Heidegger’i diğer fenomenologlardan ayırt eder.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Heidegger ve  Husserl: Bir Giriş  

Husserl

2

Heidegger’in 1925 tarihli Husserl eleştirisi: History of the Concept of Time.

Heidegger

3

Fenomenoloji kavramı : Being and Time: BT, §7.

Heidegger

4

Dasein fenomeni: BT, §§9-12.

Heidegger

5

Dünya fenomeni: BT, §§13-16.

Heidegger

6

Fenomenoloji ve  Destruktion: BT, §6 ve BPP, §5.

Heidegger

7

Modern ontolojinin fenomenolojik yeniden yapılandırılması: BPP, §§13-14.

Heidegger

8

Dönem ortası değerlendirme

Heidegger

9

BPP, §15.

Heidegger

10

“The Age of the World Picture”

Heidegger

11

 “The Question Concerning Technology”

Heidegger

12

“The Thing”

Heidegger

13

The work of art and the fate of phenomenology: Selections from “The Origin of the Work of Art.”

Heidegger

14

The work of art and the fate of phenomenology: Selections from “The Origin of the Work of Art.”

Heidegger

15

Genel değerlendirme

Heidegger

16

Final sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Heidegger, Martin. History of the Concept of Time, translated by Theodore Kisiel. Bloomington: Indiana University Press, 1985.

Heidegger, Martin. Der Begriff der Zeit: Vortrag vor der Marburger Theologenschaft, Juli 1924. Niemeyer Verlag. 1989.

Heidegger, Martin. The Basic Problems of Phenomenology, translated by Albert Hofstadter. Bloomington: Indiana University Press, 1988.

Heidegger, Martin. Die Grundprobleme der Phänomenologie. 1927.
Heidegger, Martin and Friedrich-Wilhelm von Herrmann (Editor). Die Grundprobleme der Phänomenologie. Klostermann. March 2005.

Heidegger, Being and Time, translated by Joan Stambaugh. Albany: State University of New York Press, 2010.

Heidegger, Martin. Sein und Zeit. Llh. August 2006.

D. F. Krell (ed.) Martin Heidegger: Basic Writings, revised and expanded edition, London: Routledge, 1993

Diğer Kaynaklar

Carman, T., 2003, Heidegger's Analytic: Interpretation, Discourse, and Authenticity in ‘Being and Time’, Cambridge: Cambridge University Press.

Clark, T., 2001, Routledge Critical Thinkers: Martin Heidegger, London: Routledge.

Dreyfus, H.L. and Hall, H. (eds.), 1992, Heidegger: a Critical Reader, Oxford: Blackwell.

Dreyfus, H.L. and Wrathall, M. (eds.), 2002, Heidegger Reexamined (4 Volumes), London: Routledge.

Gorner, P., 2007, Heidegger's Being and Time: an Introduction, Cambridge: Cambridge University Press.

Guignon, C., 1983, Heidegger and the Problem of Knowledge, Indiana: Hackett.

–––, (ed.), 1993, The Cambridge Companion to Heidegger, Cambridge: Cambridge University Press.

Macann, C. (ed.), 1992, Heidegger: Critical Assessments (4 Volumes), London: Routledge.

–––. (ed.), 1996, Critical Heidegger, London: Routledge.

Marx. W., 1970, Heidegger and the Tradition, translated by T. Kisiel and M. Greene, Evanston: Northwestern University Press.

Wrathall, M., 2003, How to Read Heidegger, London: Granta.

Wrathall, M. and Malpas, J. (eds.), 2000, Heidegger, Authenticity and Modernity: Essays in Honor of Hubert L. Dreyfus, Volume 1, Cambridge, Mass.: MIT Press.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

... seçmeler.

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

X

 

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

X

 

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

 

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

1

30

30

Ödevler

1

20

20

Sunum

10

3

30

Eleştirel okuma notları

1

40

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

510

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20,4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20