• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 643
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı metafizik sorunsalları Martin Heidegger ve Immanuel Kant’ın felsefeleri bağlamında sorgulatmaktır.

Dersin İçeriği: 

Kant’ın geleneksel metafizik eleştirisi ve metafiziği transandantal bir bilim olarak kurmak tasarısı. Heidegger’in Kant’ın metafizik anlayışından yola çıkan, ama metafiziği bir kez daha farklı bir düzlemde ele alma tasarısı. Bu derste Kant’ın Saf Aklın Eleştirisi ve Prolegomena; Heidegger’in Varlık ve Zaman,Metafizik Nedir?Saf Aklın Eleştirisi’nin Fenomenolojik Yorumu ve Kant ve Metafizik Meselesi kitapları incelenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)  metafiziğe eleştirel bakış  kazanır.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2)  metafizik  kavramlarını orjinal metinler üzerinden tartışır.

1,2,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) metafiziğin temel kavramlarını ilişkilendirir.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) Heidegger’in Kant okumasının tarihsel önemini kavrar.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) felsefe tarihindeki yeri açısından Heidegger ve Kant’ın metafizik yaklaşımlarını açıklar.

1,2,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6)  metafiziğin temelini ontolojiden ayırt eder.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Kant, Prolegomena to Any Future Metaphysics (1-23)

Kant

3

Kant,  Prolegomena to Any Future Metaphysics (24-45)

Kant

4

Kant,  Prolegomena to Any Future Metaphysics (116-134)

Kant

5

Immanuel Kant, Critique of Pure Reason

Kant

6

Martin Heidegger, “What is Metaphysics?”

Heidegger

7

Martin Heidegger, “What is Metaphysics?”

Heidegger

8

Dönem ortası değerllendirmesi

-

9

Martin Heidegger, An Introduction to Metaphysics

Heidegger

10

Martin Heidegger, Kant and the Problem of Metaphysics, Part I

Heidegger  Kant üzerine

11

Martin Heidegger, Kant and the Problem of Metaphysics, Part II

Heidegger  Kant üzerine

12

Martin Heidegger, Kant and the Problem of Metaphysics, Part II

Heidegger on Kant

13

Martin Heidegger, Kant and the Problem of Metaphysics, Part III

Heidegger  Kant üzerine

14

Martin Heidegger, Kant and the Problem of Metaphysics, Part IV

Heidegger  Kant üzerine

15

Genel değerlendirme

Heidegger  Kant üzerine

16

Final sınavı

Heidegger  Kant üzerine

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Kant, Immanuel. Kritik der reinen Vernunft. 1781.
Kant, Immanuel and Ingeborg Heidemann (Editor). Kritik der reinen Vernunft. Reclam Ditzingen. 1986.

Kant, Immanuel and Paul Guyer (Editor) and Allen W. Wood (Editor). Critique of Pure Reason. Cambridge University Press. February 1999.

Kant, Immanuel. (1783) "Prolegomena to any Future Metaphysics"[117] (Prolegomena zu einer jeden künftigen Metaphysik)

Martin Heidegger, “What is Metaphysics?”, translated by D. F. Krell, in D. F. Krell (ed.) Martin Heidegger: Basic Writings, revised and expanded edition, London: Routledge, 1993

Martin Heidegger, The Basic Problems of Phenomenology, translated by A. Hofstadter, Bloomington: Indiana University Press, 1982.

Martin Heidegger, Kant and the Problem of Metaphysics, translated by R. Taft, Bloomington: Indiana University Press, 1929/1997

Martin Heidegger, An Introduction to Metaphysics, translated by R. Manheim, New York: Doubleday, 1961.

Diğer Kaynaklar

Heidegger, The Fundamental Concepts of Metaphysics: World, Finitude, Solitude.

Translated by William McNeill & Nicholas Walker. Indiana University Press, 1995. The

German original is Gesamtausgabe Bd. 29/30. Die Grundbegriffe der Metaphysik. Welt--

Endlichkeit--Einsamkeit. Klostermann, 1983.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

X

 

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

X

 

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

 

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

1

30

30

Ödevler

1

20

20

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

510

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20,4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20