• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 603
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı, öğrencilerin felsefe tarihi bilgilerini yapısöküm ve post-yapısalcılığın ciddi eleştirilerinin nesnesi yapabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

20.yy kıta felsefesi bağlamının ötesinde, ‘metin’ i sorunsallaştırarak çeşitli felsefi, kültürel, sanatsal metin okumalarına açtıkları yeni olanaklar üzerinden, Foucault, Lyotard, Deleuze&Guattari ve Derrida, Irigaray’ın metinlerinin okunması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisi kazanır.

1,2,3,4

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) felsefi kavramları tarihsel bağlamlarında ve bu bağlamların etrafında tartışır.

1,4,11,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) çağdaş problematikleri felsefi kavramlarla  ilişkilendirir.

1,2,3,4,5,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) eleştirinin anlamını kavrar.

1, 2,3,4,7

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) felsefi yapı ve sistemlere içkin olanaklı anlamları keşfetmenin önemini açıklar.

1,4,7,8

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) fark felsefelerini ayırt eder.

1,4,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

-

2

Jean-François Lyotard, “The Differend”, The Differend: Phrases in Dispute, trans. Georges Van Den Abbeele (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1988)

Post-modernism

3

Jean-François Lyotard, “Rewriting Modernity”, The Inhuman, 1991

Lyotard

4

Georges Bataille, “The Notion of Expenditure”, Visions of Excess: Selected Writings, 1927-39, trans. Allan Stoekl (Minneapolis: University of MinnesotaPress, 1985)

Bataille

5

Michel Foucault, A Preface to Transgression,  Bataille: A Critical Reader

Foucault

6

Michel Foucault, "Of Other Spaces," Diacritics 16 (Spring 1986)

Foucault

7

Maurice Blanchot: “Affirmation and the Passion of Negative Thought”, Bataille: A Critical Reader

Blanchot

8

Dönem ortası değerlendirmesi

-

9

Jacques Derrida, extracts from “Passions: An Oblique Offering”, On the Name, trans. David Wood (Stanford: Stanford  University Press, 1995)

Derrida

10

Jacques Derrida, “From restricted to General Economy: A Hegelianism without Reserve”, Bataille: A Critical Reader

Derrida

11

Gilles Deleuze, Felix Guattari, “The Desiring Machines”, Anti-Oedipus, 1983

Deleuze

12

Gilles Deleuze, “Immanance: A life” Pure Immanence: Essays on A Life, Translator: Boyman, Anne. (Zone Books: New York, 2001)

Deleuze

13

Luce Irigaray, “Sexual Difference”, An Ethics of Sexual Difference, 1993

Irigaray

14

Michéle Le Doeuff, “Women and Philosophy”, French Feminist Thought, 1987

Feminism

15

Genel değerlendirme

-

16

Final Sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Dersin öğretim görevlisi tarafından bir araya getirilen ders akışında yer alan metinler.

Diğer Kaynaklar

An Introductory Guide to Post-Structuralism and Postmodernism, Madan Sarup,University of Georgia Press; Second Edition edition, 1993.

Blanchot, Maurice. "The Limit-Experience". In The Infinite Conversation. Trans. Susan Hanson. (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1993)

 

Jean-François Lyotard, “The Differend”, extracts from The Differend: Phrases in Dispute, trans. Georges Van Den Abbeele (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1988)

                        

From the New Criticism to Deconstruction: The Reception of Structuralism and Post-Structuralism, Art Berman

Derrida, Jacques. L'écriture et la différence. Collection Tel Quel. Seuil. 1967. Reprint: Seuil.

Foucault, Michel. "A Preface to Transgression". Trans. Donald F. Bouchard and Sherry Simon. In Aesthetics, Method and Epistemology: Essential Works of Foucault, 1954-1984. Ed. James D. Faubion (New York: New Press, 1998)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

 

 

X

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

X

 

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

X

 

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

 

 

X

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

 

X

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

X

 

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20