• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 640
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Schopenhauer ile Kierkegaard’ın ortaya koyduğu sorunları ilişkileri içinde inceleyerek çözümlemeleriyle uslamlamalarını değerlendirmektir.

Dersin İçeriği: 

Arthur Schopenhauer’in/Søren Kierkegaard’un görüşlerinin dönüşümlü olarak temel metinleri ve çağdaş okumaları üzerinden sorunsallaştırılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Schopenhauer’in ortaya koyduğu felsefe sorunları konusunda derinlemesine kazanır.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

2) Kierkegaard’ın ortaya koyduğu felsefe sorunları konusunda derinlemesine kazanır.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

3) Schopenhauer ile Kierkegaard’ın felsefece konumları arasındaki ilişkiyi tartışır.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

4) Schopenhauer ile Kierkegaard’ın başka felsefecilere ilişkin eleştirilerini değerlendirir.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 134

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

5) Schopenhauer ile Kierkegaard’ın felsefelerinin çağdaş sorunlarla ilgisini açıklar.

11, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş: Bağlamları içinde Schopenhauer ile Kierkegaard

 

2

Kant ile Hegel’den sonra: Schopenhauer’in eleştirisi

Seçmeler

3

Kant ile Hegel’den sonra: Kierkegaard’ın eleştirisi

Seçmeler

4

Yeter Neden İlkesinin Dörtlü Kökü

YNİDK

5

Schopenhauer ile “us”: İstenç ile Tasarım Olarak Dünya

İTOD

6

Schopenhauer ile dünyanın “anlamı”: İstenç ile Tasarım Olarak Dünya

İTOD

7

Schopenhauer ile Nietzsche: “İstenç” ile “erk istenci”

İTOD, Seçmeler

8

Okuma haftası

 

9

Kierkegaard’da varoluşun evreleri

Ya/Ya da

10

Estetik yaşam

Ya/Ya da

11

Etik yaşam

Ya/Ya da

12

Dinsel yaşam: Sonsöz

Ya/Ya da, Sonsöz

13

Dinsel yaşam ile bunalım

Korku ile Titreme

14

Kaygı, umutsuzluk, deva

Kaygı Kavramı

15

Kaygı, umutsuzluk, deva

Ölümcül Hastalık

16

Schopenhauer ile Kierkegaard’ın ilişkileriyle günümüz sorunlarıyla ilgilerinin genel değerlendirmesi

Felsefe

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

 

Diğer Kaynaklar

Kierkegaard, Either/Or, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1987.

Kierkegaard, Fear and Trembling, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1983.

Kierkegaard, Concluding Unscientific Postscript, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1992.

Kierkegaard, Sickness Unto Death, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1980.

Arthur Schopenhauer, On the Fourfold Root of the Principle of Sufficient Reason. çev. E. F. J. Payne. New York: Open Court Publishing Company, 1974.

Arthur Schopenhauer, The World as Will and Representation. çev. E. F. J. Payne. New York: Dover Publications, 1966.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Ödevler

2

20

Sunum

1

20

Eleştirel okuma notları

5

20

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

       

X

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

     

X

   

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

   

X

     

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

   

X

     

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

   

X

     

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

     

X

   

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

       

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

   

X

     

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

     

X

   

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

       

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

 

X

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

6

96

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Ödevler

2

20

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

5

30

150

Dönem ödevi

1

60

60

Toplam İş Yükü

 

 

526

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20,92

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20