• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 608
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı siyaset felsefesi kuramlarını iktidar kavramı merkezinde ele alarak iktidar sorununun tarihsel dönüşümü ile güncel sonuçlarını tartışmaktır.

Dersin İçeriği: 

Birey-toplum ilişkilerini iktidar problemi ile ilişkisinde tarihsel ve toplumsal dinamikler bağlamında ele alan ve çözümleyen belirli siyaset felsefesi kuramlarının 20.yy filozoflarının metinleri üzerinde yoğunlaşılarak incelenmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) siyasal iktidar kavrayışlarının farklılıklarını ayrıntısıyla kavrar.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

2) siyasal iktidarın doğası ile kaynağına ilişkin uslamlamalarını karşılaştırır.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

3) siyasal iktidara ilişkin kuramların sonuçlarını değerlendirir.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

4) siyaset felsefesinin temel metinleri konusunda uzmanlaşır.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

5) siyaset felsefesinin sorunlarını iktidarla ilişkisinde tartışır.

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12

1, 2, 3, 4

B, C, D, E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş: Modern siyaset felsefesinde iktidar sorunu neden merkezdedir?

-

2

Eskiçağ siyaset felsefesinde iktidar sorununun eksikliği: Platon

Ders paketi

3

Eskiçağ siyaset felsefesinde iktidar sorununun eksikliği: Aristoteles

Ders paketi

4

Yeniçağ başında iktidar sorununun ortaya çıkışı: Machiavelli

Ders paketi

5

Machiavelli: araç olarak iktidar

Ders paketi

6

Hobbes: iktidar ile egemenlik

Ders paketi

7

Locke ile Rousseau: özgürlük, istenç, iktidar

Ders paketi

8

Montesquieu: siyasal iktidarın yapısı

Ders paketi

9

Hegel ile Marx: sivil toplum, sınıflı toplum, iktidar

Ders paketi

10

Weber: bürokrasi, otorite, iktidar

Ders paketi

11

Arendt ile Gramsci

Ders paketi

12

Foucault: söylem ile iktidar

Ders paketi

13

Foucault: söylem ile iktidar

Ders paketi

14

Foucault ile Agamben: dirimsel iktidar

Ders paketi

15

Sunumlar

Ders paketi

16

Genel değerlendirme

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Seçilmiş metinleri içeren ders paketi.

Diğer Kaynaklar

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Seminer tartışmalarına katılım

1

10

Ödevler

2

20

Sunum

1

20

Eleştirel okuma notları

2

10

Dönem ödevi

1

10

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

       

X

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

       

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

       

X

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

       

X

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

       

X

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

       

X

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

       

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

   

X

     

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

   

X

     

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

       

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

 

X

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Ödevler 2 20 40
Sunum 1 30 30
Eleştirel okuma notları 5 30 150
Dönem ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     526
Toplam İş Yükü / 25 (s)     20,92
Dersin AKTS Kredisi     20