• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 636
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Giambattista Vico’nun başka yazılarının yanısıra Yeni Bilim’ini çözümleyip tartışarak insanlık tarihi üzerine felsefi düşünüş bakımından önemi ile siyaset felsefesindeki kimi ana kavramların gelişimine yaptığı katkıyı vurgulamaktır.

Dersin İçeriği: 

Mitolojiden akla: Giambattista Vico’nun tarih felsefesi kavramı ve Batı’da tarih felsefesinin oluşumu.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Vico’nun düşüncesini tarihsel bağlamı içinde kavrar.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

2) Vico’nun tarih anlayışını felsefe ile filolojiyle ilgisi bakımından tartışır.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

3) Vico’nun yöntembilimsel savlarını “doğruluk”, “kesinlik”, “genellik”, “tikellik” kavramları bakımından açıklar.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

4) başka başka “zaman” ile “tarih” tasarımlarını Vico’nun düşüncesindeki kavramlarla karşılaştırır.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

5) Vico’nun tarih ile bilim düşüncesini tarih felsefesinin yöntembilimsel sorunları çerçevesinde değerlendirir.

1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13

1, 2, 3, 4

A, B, C, D, E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş: 18. Yüzyıl bağlamı içinde Vico

-

2

Vico’nun izlediğ yol: filolojiden tarih felsefesine

Vita di G. V.

3

Vico ile hümanist eğitim

Le Orazioni Inaugurali

4

Yöntem sorunu: Vico Descartes’a karşı

Scienza nuova

5

Yöntem sorunu: “doğru” ile “kesin”, “bilim” ile “bilinç”

Scienza nuova

6

Scienza nuova ile Scienza nuova seconda

Scienza nuova, Scienza nuova seconda

7

Scienza nuova ile Scienza nuova seconda

Scienza nuova, Scienza nuova seconda

8

Zaman ile tarih, ilerleme ile döngü

Scienza nuova seconda

9

Vico’nun düşüncesinde tarihsel dönemler

Scienza nuova seconda

10

Vico’dan sonra tarih: Alman tarih felsefesiyle karşılaştırma

Scienza nuova seconda

11

Felsefe, filoloji, yazın alanında Vico’nun etkisi

Scienza nuova seconda

12

Araştırma ödevlerinin tartışılması

Çeşitli

13

Araştırma ödevlerinin tartışılması

Çeşitli

14

Araştırma ödevlerinin tartışılması

Çeşitli

15

Araştırma ödevlerinin tartışılması

Çeşitli

16

Genel değerlendirme

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Opera di G.B. Vico, 8 volumes in 11, edited by Fausto Nicolini, Bari: Laterza, 1911–41.

Diğer Kaynaklar

On Humanistic Education (Six Inaugural Orations, 1699–1707), çev. G. A. Pinton, A. Shippee, Ithaca: Cornell University Press, 1993.

On the Study Methods of our Time, çev. E. Gianturco; The Acadamies and the Relation between Philosophy and Eloquence [1737], çev. D. P. Verene, Ithaca: Cornell University Press, 1990.

On the Most Ancient Wisdom of the Italians Unearthed from the Origins of the Latin Language; The Disputation with “The Giornale de’ Letterati d'Italia” [1711], çev. L.M. Palmer, Ithaca: Cornell University Press, 1988.

The Art of Rhetoric, çev., yay. G.A. Pinton, A. W. Shippee, Amsterdam and Atlanta: Editions Rodopi B.V., 1984.

Universal Right, çev. G. Pinton, M. Diehl, Amsterdam and Atlanta: Editions Rodopi B.V., 2000.

The First New Science, yay., çev. L. Pompa, Cambridge: Cambridge University Press, 2002.

The Autobiography of Giambattista Vico with the Continuation by Villarosa [1818], çev. M. H. Fisch, T. G. Bergin, Ithaca: Cornell University Press, 1944, 1963.

The New Science of Giambattista Vico, çev. T. G. Bergin, M. H. Fisch, Ithaca: Cornell University Press, 1948.

On The Heroic Mind: An Oration, çev. E. Sewell, A. C. Sirignano, Vico and Contemporary Thought, yay. G. Tagliacozza, M. Monney, D. P. Verene, Atlantic Highlands, New Jersey: Humanities Press, 1979.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Sunum

1

20

Eleştirel okuma notları

2

20

Son Sınav

1

20

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

       

X

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

     

X

   

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

   

X

     

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

   

X

     

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

   

X

     

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

     

X

   

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

       

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

   

X

     

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

     

X

   

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

       

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

 

X

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

 

X

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Sunum

1

40

40

Eleştirel okuma notları

2

25

50

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

60

60

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20