• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 607
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı öğrencileri yeni çağ felsefesindeki ileri problemlerle tanıştırmaktır

Dersin İçeriği: 

Descartes, Leibniz ve Spinoza’nın temel metinleri üzerinden töz kavramının tartışılması. Descartes’ın felsefesi ve modern bilim arasındaki ilişkilerin sorunsallaştırılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) modern felsefeye tarihsel bir bakış kazanır.

1, 2,3,4,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2) yeni çağ argümanlarını bilimsel yöntem bağlamında tartışır.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) felsefeyi yeni çağın kavramlarıyla yaratıcı bir şekilde ilişkilendirir.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) töz kavramının önemini kavrar.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) beden ve zihin dualizminin önemini açıklar.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) 17. yüzyılı bilimsel yöntemin zemini olarak ayırt eder.

1,5,7,10,11,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Aristotle’s Categories and Metaphysics: primary substances, inherence, independence.

Pasnau, “Form, Substance, and Mechanism”

Aristotle

3

Seventeenth Century Scholastic Treatments

Suàrez DM 21.2.2: “On Creation,” Eustachius

Rozemond, Descartes’s Dualism, ch. 4; Descartes’ Meditations Background Source Materials, ed. Ariew.

Descartes

4

Descartes: Principles I.48-65, II.1-35, IV.189;

Markie, “Descartes’s Concepts of Substance”;

Rodriguez-Pereyra, “Descartes’ Substance Dualism”

Descartes

5

Descartes: Med. VI:

M. Stuart, “Descartes’ Extended Substance”

Sowaal, “Cartesian Bodies”

Descartes

6

Gassendi: the function of substance

LoLordo, Gassendi and Early Modern Philosophy, 210-221

Gassendi

7

Hobbes: De Corpore, ch. 8, and Answer to Bishop Bramhall

Hobbes

8

Dönem ortası değerlendirme

-

9

Spinoza: Ethics I.1-8; Method/Substance

Lin, “Substance, Attribute, and Mode in Spinoza”

Spinoza

10

Spinoza: Ethics II.1-12

Lennon, “The Rationalist Conception of Substance”

Spinoza

11

Leibniz: De Summa Rerum, Discourse on Metaphysics

Woolhouse, Introduction to Leibniz: Philosophical Texts, 5-49 Flemming, “On Leibniz on Subject and Substance”

Leibniz

12

Leibniz: PT 139-42, 180-208

Adams, Leibniz: Determinist, Theist, Idealist, 217-307

Leibniz

13

Malebranche: Search After Truth III.2.6-9, IV.11; Elucidations 10, 12, 15

Lee, “Passive Natures”; Bardout, “Metaphysics and Philosophy”

Malebranche

14

Lo>

Locke

15

Genel Değerlendirme

-

16

Final Sınavı

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Dersin öğretim üyesi  tarafından biraraya getirilen ders akışındaki metinler

Diğer Kaynaklar

Aristotle’s Categories and Metaphysics: primary substances, inherence, independence.

Philosophical Writings of Descartes, trans. Cottingham, Stoothoff, Murdoch (CSM), 3 vols.

The Collected Works of Spinoza, vol. 1, ed. E.M. Curley

Philosophical Texts by G. W. Leibniz (ed. Francks and Woolhouse) [PT]

Malebranche: Philosophical Selections, ed. Steven Nadler

An Essay concerning Human Understanding by John Locke, ed. Peter H. Nidditch

Frederick Copleston’s History of Philosophy, vols. 4 and 5.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

10

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

10

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

X

 

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

 

X

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

X

 

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

 

X

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

 

 

 

X

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

 

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

X

 

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

X

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

-

-

-

Ödevler

1

40

40

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20