Dersin amacı gazeteciliğin dijitalleşmesini ve haberciliğe etkisini açıklamaktır. Derste öğrendiler yeni medya ile yeniden düzenlenen ve dağıtılan medya ürünlerinin tarihsel ve ekonomik yönü, 21. yüzyılda nasıl yöndeştiğini ile ilgili bilgi edinebileceklerdir.
Bu derste, dijitalleşmenin gazeteciliğe etkisi ve tarihsel süreci farklı yönlerden tartışılacaktır. Derste öğrenciler yasal, ekonomik süreçleri; tarafsızlık, adalet, bağımsızlık gidi gazetecilik prensiplerini dijital gazetecilik perspektifinden tartışacaklardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Gazeteciliğin dijitalleşme ile değişen kavramlarını ve prensiplerini açıklar. |
1, 2, 7, 10 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. Dijital gazeteciliğin gelişimini tarihsel olarak ifade eder. |
4, 9 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. Dijital gazeteciliği ekonomik, yasal süreçleriyle tartışır. |
4, 9 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Medyada yöndeşmeyi gazetecilik pratikleri içinde ele alır. |
3, 5, 8, 11 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Teknolojinin gazetecilik üstündeki etkilerini toplumsal boyutlarıyla inceler. |
3, 8, 12 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Gazetecilik, Dijital Gazetecilik ve Yeni Medya |
|
3 |
Dijitalleşme ile Gazetecilikteki Değişimler |
|
4 |
Dijital Gazeteciliğin Tarihi |
|
5 |
Dijital Gazetecilik Okuryazarlığı |
|
6 |
Dijital Gazetecilikte Yasal Yükümlülükler |
|
7 |
Fikri Mülkiyet, Telif Hakkı ve Patent |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Medya Yöndeşmesi ve Gazetecilik |
|
10 |
Gerçek ve Doğruluk |
|
11 |
Dijital Gazetecilikte Bağımsızlık |
|
12 |
Adalet ve Tarafsızlık |
|
13 |
Ekonomik değişimlerin Gazeteciliğe Etkisi |
|
14 |
Teknoloji ve Toplum |
|
15 |
Dijital Medya, Dijital Medya, Gelecek Devrimdir |
|
16 |
Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Digital Journalism (Emerging Media and the Changing Horizons of Journalism), Kevin Kawamoto, Rowman& Littlefield Publishers, INC, 2003. Online Journalims: Principles and practices of news for Web, James C. Foust, Holcomb Hathaway, 2005. Digital Futures for cultural and media Studies, John Hartley, Wiley- Blackwell: 2012. |
Diğer Kaynaklar |
Digital Journalism Trainers Manual, Irex https://www.irex.org/sites/default/files/node/resource/digital-journalis... |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, bir ödev ve dönem sonunda bir final sınavından sorumludurlar. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
|
|
X |
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
|
|
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
|
X |
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
|
|
X |
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
X |
|
|
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
|
|
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
X |
|
|
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
|
X |
|
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
|
|
X |
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
X |
|
|
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
X |
|
|
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
|
|
|
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
X |
|
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
X |
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav, Final Sınıf ve Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
12 |
168 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
1 |
45 |
45 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
267 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8,9 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
9 |