Dersin amacı, öğrencilere tarihsel ve sosyolojik hatırlama ve bellek pratiklerini dijital yönle öğretmektir.
Öğrenciler bu derste, bellek, toplumsal bellek konuları, toplumsal olayların ve travmaların hatırlanması, hatırlamanın unutulması ya da üstesinden gelme biçimleri, belleğin oluşumundaki değişkenler, farklı toplumsal yapılarda belleğin oluşumu gibi konuları tartışırlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Topluma etki eden dijital olayları farklı perspektiflerle analiz eder. |
2, 3, 7 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. Farklı toplum yapılarının nasıl hatırlandığını öğrenir. |
4, 6, 8 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. Gazetecilik meslek ilkelerini ifade eder. |
3, 4, 5, 6 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Haber yargısını etkileyen faktörleri, örnek olaylarla yorumlar. |
3, 4, 5, 8 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Dijital Hafıza ve Gazeteciliği detaylarıyla tartışır. |
4, 5, 8, 10 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Hafıza ve Dijital Hafıza Tanımı |
Okuma |
3 |
Hafıza, Kültür, Toplum |
Tartışma |
4 |
Bellek ve Dijital Bellek Alanındaki Kuramlar |
Okuma |
5 |
Gündem Belirleme ve Gazetecilik |
Okuma: The Social Psychology of Stereotypes: The Implications for Media Audiences by Bradley Gorham |
6 |
Bilgi-eğlence ve Propaganda |
Film: “Outfoxed: Rupert Murdoch’s War on Journalism” (110 dakika) |
7 |
Dijital Çağda Gazetecilik Etiği |
Makale okuması |
8 |
Arasınav |
|
9 |
Dijital Gazetecilikte İntihal ve İmalat |
Film: “Shattered Glass” (90 dakika) |
10 |
Dijital Hafıza ve Duygular |
Makale : Emotional Quagmires by Carolyn Ellis |
11 |
Travma: Geçmişle Yüzleşme ve Hesaplaşma |
Makale : The ethics of fear and how it undermines an informed citizenry Poynter.org 2012 Danah Boyd |
12 |
Kurumsal Medyanın Sahiplik ve Yoğunlaşmasının Gazetecilik Üzerindeki Etkileri |
Film: “Myth of the Liberal Media” (60 dakika) |
13 |
Dijital Bellek: Dijital Toplumlarda Hatırlama ve Sosyal Medya Belleği |
Makale Okuması |
14 |
Popüler İmgeler |
Sunum- Tartışma |
15 |
Öğrenci Sunumları |
Sunumlar |
16 |
Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
On Media Memory: Collective Memory in a New Media Age edited by : M. Neiger,O. Meyers,E. Zandberg, Springer, Nisan 2011 |
Diğer Kaynaklar |
Mediation, Remediation, and the Dynamics of Cultural Memory editör: Astrid Erll,Ann Rigney The Social Psychology of Stereotypes: The Implications for Media Audiences by Bradley Gorham The ethics of fear and how it undermines an informed citizenry Poynter.org 2012 Digital Media Ethics Symposium by Danah Boyd |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
The Social Inheritance of the Holocaust: Gender, Culture and Memory (Palgrave Macmillan, 2002 |
Ödevler |
Sunum ve Vize Ödevi |
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
2 |
20 |
Final Sunumu |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
|
X |
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
|
X |
|
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
|
|
X |
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
X |
|
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
|
X |
|
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
|
|
|
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
|
|
|
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
|
|
|
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
|
|
|
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
|
|
|
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
|
|
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
10 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
2 |
30 |
60 |
Sunum |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
200 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
8 |