Öğrenciler, haber, televizyon, film ve oyunlar da dahil olmak üzere dijital medya yönetimini her yönüyle ele alacaklardır.
Bu derste, İçerik Pazarlama Stratejisi, İçerik Pazarlama Stratejisi, Etkilenen Pazarlama, E-Bültenler, Sosyal Ağlar, İleti Yazma ve İçerik Oluşturma, Mesajınızı Medyaya Alma, İçerik Pazarlamasının Sonuçlarını Ölçme, Blog Pazarlama, Video Pazarlama, Görüntü Pazarlama, Makale / Basın Bülteni Pazarlama, E-posta Pazarlama, Etkinlik Pazarlama ve B2B Pazarlama vb.konular üzerine yoğunlaşılacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Dijital Medya Yönetimi ve Pazarlama alanına ait kavramları sıralar. |
1, 15 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. İçerik Pazarlamasını yorumlar. |
4, 8, 15 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. E-ticaret Modeli’ni sınıflandırır. |
4, 8, 15 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Dijital Haklar Yönetimini analiz eder. |
4, 7, 8, 10 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Sürekli gelişen ve değişen medya ve pazarlama endüstrisi içerisinde değişen dinamikleri sentezler. |
7, 8, 9, 11, 15 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Dijital Medya Yönetimi Kavramları |
|
3 |
Yıkıcı Teknoloji ve Medya İş Modelleri: Reklamcılığın Rolü |
|
4 |
İçerik Pazarlaması: Gazetecilik mi Pazarlama mı? |
|
5 |
Hikaye Anlatımı ve Pazarlama: İçerik Pazarlamacılığının İncelikleri |
|
6 |
Yeni Nesil Medya İş Modelleri: Kar Amacı Gütmeyen / Haber / Kamuoyu / Bireysel |
|
7 |
WEB 1.0’dan Web 4.0’a |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Firmadan Firmaya Yapılan E-ticaret Modeli (B2B) |
|
10 |
Firmadan Müşteriye Yapılan E-ticret Modeli (B2C) |
|
11 |
Dünyadaki ünlü Blog (çevrimiçi günlük) ve V-log’lar(çevrimiçi görüntülü günlük) üzerine tartışma |
|
12 |
Çevrimiçi Günlükler (Blog), Gazetecilik ve Pazarlama |
|
13 |
Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ve Etik Meselesi |
|
14 |
Vaka İncelemesi: Arap Baharı ve Sosyal Medya |
|
15 |
Dijital Haklar Yönetimi |
|
16 |
Örnek Olay - Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Belch/Belch (2004). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (6th ed.). McGraw Hill. T. Griffin & T. Yeshin. International Marketing Communications. The Characted Institute of Marketing Series, Butterworth Heinemann. |
Diğer Kaynaklar |
D. Aaker (2002). Building Strong Brands. Free Press Business. Latour, Bruno, (2005) Reassembling the Social: An Introduction to Actor-Network-Theory, Oxford University Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
2 |
20 |
Final Sunumu |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
X |
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
|
|
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
|
|
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
|
X |
|
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
|
|
|
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
|
|
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
|
|
X |
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
|
|
X |
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
|
|
X |
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
|
|
X |
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
|
|
|
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
|
|
|
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
|
|
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
10 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
2 |
30 |
60 |
Sunum |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
200 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
8 |