• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 570
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Öğrenciler, haber, televizyon, film ve oyunlar da dahil olmak üzere dijital medya yönetimini her yönüyle ele alacaklardır.

Dersin İçeriği: 

Bu derste,  İçerik Pazarlama Stratejisi, İçerik Pazarlama Stratejisi, Etkilenen Pazarlama, E-Bültenler, Sosyal Ağlar, İleti Yazma ve İçerik Oluşturma, Mesajınızı Medyaya Alma, İçerik Pazarlamasının Sonuçlarını Ölçme, Blog Pazarlama, Video Pazarlama, Görüntü Pazarlama, Makale / Basın Bülteni Pazarlama, E-posta Pazarlama, Etkinlik Pazarlama ve B2B Pazarlama vb.konular üzerine yoğunlaşılacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Dijital Medya Yönetimi ve Pazarlama alanına ait kavramları sıralar.

1, 15

1, 2, 3

A, C

2. İçerik Pazarlamasını yorumlar.

4, 8, 15

1, 2, 3

A, C

3. E-ticaret Modeli’ni sınıflandırır.

4, 8, 15

1, 2, 3

A, C

4. Dijital Haklar Yönetimini analiz eder.

4, 7, 8, 10

1, 2, 3

A, C

5. Sürekli gelişen ve değişen medya ve pazarlama endüstrisi içerisinde değişen dinamikleri sentezler.

7, 8, 9, 11, 15

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Dijital Medya Yönetimi Kavramları

 

3

Yıkıcı Teknoloji ve Medya İş Modelleri: Reklamcılığın Rolü

 

4

İçerik Pazarlaması: Gazetecilik mi Pazarlama mı?

 

5

Hikaye Anlatımı ve Pazarlama: İçerik Pazarlamacılığının İncelikleri

 

6

Yeni Nesil Medya İş Modelleri: Kar Amacı Gütmeyen / Haber / Kamuoyu / Bireysel

 

7

WEB 1.0’dan Web 4.0’a

 

8

Ara sınav

 

9

Firmadan Firmaya Yapılan E-ticaret Modeli (B2B)

 

10

Firmadan Müşteriye Yapılan E-ticret Modeli (B2C)

 

11

Dünyadaki ünlü Blog (çevrimiçi günlük) ve V-log’lar(çevrimiçi görüntülü günlük) üzerine tartışma

 

12

Çevrimiçi Günlükler (Blog), Gazetecilik ve Pazarlama

 

13

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ve Etik Meselesi

 

14

Vaka İncelemesi: Arap Baharı ve Sosyal Medya

 

15

Dijital Haklar Yönetimi

 

16

Örnek Olay - Öğrenci Sunumları

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Belch/Belch (2004). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (6th ed.). McGraw Hill.

T. Griffin & T. Yeshin. International Marketing Communications. The Characted Institute of Marketing Series, Butterworth Heinemann.

Diğer Kaynaklar

D. Aaker (2002). Building Strong Brands. Free Press Business.

Latour, Bruno, (2005) Reassembling the Social: An Introduction to Actor-Network-Theory, Oxford University Press.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

2

20

Final Sunumu

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

X

 

 

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

 

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

 

 

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

X

 

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

 

 

 

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

 

 

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

 

 

X

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

 

 

X

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

 

 

X

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

X

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

 

 

X

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

 

 

 

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

 

 

 

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

 

 

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

 

 

 

X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

8

10

80

Ara Sınav

1

2

2

Ödev

2

30

60

Sunum

2

5

10

Toplam İş Yükü

   

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8

Dersin AKTS Kredisi

   

8