Bu ders kapsamında farklı ülkelerde gazeteciliğin nerelerde farklılık ve benzerlik gösterdiğine bakılacaktır.
Derste farklı ülkelerdeki gazetecilerin bir konuya nasıl yaklaştıklarına, neyin haber değerinin olduğuna nasıl karar verdiklerine, haberi öznel veya nesnel diye nasıl ayırdıklarına bakılacaktır. Ayrıca gazetecilikte kullanılan dilin ve biçemin ne yönlerden değiştiği de üzerinde çalışılacak bir konudur.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Dünyadaki iletişim yaklaşımlarını ulusal ve uluslararası siyaset bağlamında tartışır. |
1, 2 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. Haber değeri, dil, ifade gibi haberciliğin tarafsızlığını oluşturan kavramlardaki değişimleri evrensel çerçevede ifade eder. |
1, 2, 3 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. Basın özgürlüğünü ve sansürü ülkelere göre karşılaştırır, örnek olaylarla açıklar. |
3, 4, 5 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Farklı ülkelerin basın sistemlerini inceler. |
1, 5 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Dünyadaki haber akışını ve etkileyen unsurları değerlendirir. |
4, 5 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Küresel İletişim Teorilerine Bakış |
|
3 |
Dünyada Siyaset Ve Medya İlişkisi |
|
4 |
Öznel Ve Nesnel Haber Algısı: Örnek Ülkeler |
|
5 |
Haber Değeri Nedir?: Örnek Ülkeler |
|
6 |
Dilin Değişimi Ve Haberin Verilme Şekline Etkisi |
|
7 |
İki Yönlü Haber Ve Propaganda: Örnek Olay |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Farklı Ülkelerde Sansür ve Eşik Bekçiliği Mekanizması |
|
10 |
Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Basın Özgürlüğü Ve Gazetecilik |
|
11 |
Uluslararası İlişkilerde Gazeteciliğin Rolü: Örnek Olaylar |
|
12 |
Basın Sistemlerinin Karşılaştırılması: Avrupa ve ABD |
|
13 |
Basın Sistemlerinin Karşılaştırılması: Ortadoğu Ve Asya |
|
14 |
Sunumlar |
|
15 |
Sunumlar |
|
16 |
Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Information Age And Journalism: Journalism In An International Context, Vincent Campell, London: 2004. Civil Society And Media In Global Crises: Reporting Distant Violence, Martin Shaw, New York: 1996. Democracy And The News, Herbert J. Gans, New York, Oxford Uni. Press: 2003. The Sociology Of Journalism, Brian Mcnair, London: 2008. |
Diğer Kaynaklar |
The Dynamics Of Persuasion: Communication And Attitudes In The 21st Century, Richard M. Perloff, New York, Routledge: 2014. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, bir ödev ve dönem sonunda bir final sınavından sorumludurlar. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Sunum |
1 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
X |
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
X |
|
|
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
|
X |
|
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
|
X |
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
|
|
|
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
|
|
|
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
|
|
|
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
|
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
|
|
|
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
|
|
|
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
|
|
|
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
|
|
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav, Final Sınıf ve Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
11 |
154 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Sunum |
1 |
45 |
45 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
253 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8,4 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
8 |