Bu dersin temel amacı, özellikle medya pazarındaki değişiklikler bağlamında, medyanın ve hareketliliğin yöndeşme analizinde yetkinlik kazandırmaktır.
Ders, sonunda öğrenciler, her ülkedeki medya yöndeşmesini anlayabilecek seviyeye ulaşabilirler ve bu konudaki medya mesajlarını bağımsız olarak analiz edebilme yeteneğine sahip olacaklardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Yöndeşme kavramını tanımlar. |
9, 10, 11 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. Yöndeşme alanındaki gelişmeleri sınıflandırır. |
11, 12 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. Yöndeşme alanındaki gelişmeleri yorumlar. |
12, 13, 14 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Medya pazarındaki değişiklikleri öğelerine ayırır. |
11, 14, 15 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Yöndeşme ile ilgili teorileri analiz eder. |
12, 13, 14, 15 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Medya Çeşitleri |
|
3 |
Yöndeşme Kavramı |
|
4 |
Teknolojik Yöndeşme |
|
5 |
Endüstriyel yöndeşme |
|
6 |
İçerik ve hizmet yöndeşmesi |
|
7 |
21.Yüzyılda Yöndeşme Kavramı Üzerine Tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
9 |
Gazetecilik ve Yöndeşme |
|
10 |
Yöndeşme ile İlgili Teoriler |
|
11 |
Çoklu Ortam Gazeteciliği |
|
12 |
Yöndeşik Gazeteci |
|
13 |
Küreselleşme ve Yeni İletişim Ortamları |
|
14 |
Etkileşim Yaklaşımları |
|
15 |
Yurttaş Gazeteciliği |
|
16 |
Örnek Olay: Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Garrison B ve Dupagne M (2003) “A Case Study of Media Convergence at Media General’s Tampa News Center”, Expanding Convergence: Media Use in a Changing Information Environment. Columbia. Huang E, Davison, K vd. (2006) Facing the Challenges of Convergence: Media Professionals' Concerns of Working Across Media Platforms, Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 12(1) Geray H (2002) İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ütopya Yayınevi, Ankara. Gezgin, S (2002) |
Diğer Kaynaklar |
Dailey L, Demo L ve Spillman M (2005) The Convergence Continuum: A Model for Studying Collaboration Between Media Newsrooms, Atlantic Journal of Communication, 13 (3), Deuze M (2003) The Web and its Journalisms: Considering the Consequences of Different Types of News Media Online, New Media & Society 5(2) Deuze M (2007) Convergence culture in the creative industries, International Journal of Cultural Studies 10 (2) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
2 |
20 |
Final Sunumu |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
|
|
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
|
|
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
|
|
|
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
|
|
|
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
|
|
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
|
|
|
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
|
|
|
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
|
X |
|
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
|
X |
|
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
X |
|
|
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
|
|
X |
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
X |
|
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
10 |
80 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
2 |
30 |
60 |
Sunum |
2 |
5 |
10 |
Toplam İş Yükü |
200 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
8 |