• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 530
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu dersin temel amacı, özellikle medya pazarındaki değişiklikler bağlamında, medyanın ve hareketliliğin yöndeşme analizinde yetkinlik kazandırmaktır.

Dersin İçeriği: 

Ders, sonunda öğrenciler, her ülkedeki medya yöndeşmesini anlayabilecek seviyeye ulaşabilirler ve bu konudaki medya mesajlarını bağımsız olarak analiz edebilme yeteneğine sahip olacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Yöndeşme kavramını tanımlar.

9, 10, 11

1, 2, 3

A, C

2. Yöndeşme alanındaki gelişmeleri sınıflandırır.

11, 12

1, 2, 3

A, C

3. Yöndeşme alanındaki gelişmeleri yorumlar.

12, 13, 14

1, 2, 3

A, C

4. Medya pazarındaki değişiklikleri öğelerine ayırır.

11, 14, 15

1, 2, 3

A, C

5. Yöndeşme ile ilgili teorileri analiz eder.

12, 13, 14, 15

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

 Medya Çeşitleri

 

3

Yöndeşme Kavramı

 

4

Teknolojik Yöndeşme

 

5

Endüstriyel yöndeşme

 

6

İçerik ve hizmet yöndeşmesi

 

7

21.Yüzyılda  Yöndeşme  Kavramı Üzerine Tartışma

 

8

Arasınav

 

9

Gazetecilik ve Yöndeşme

 

10

Yöndeşme ile İlgili Teoriler

 

11

Çoklu Ortam Gazeteciliği

 

12

Yöndeşik Gazeteci

 

13

Küreselleşme ve Yeni İletişim Ortamları

 

14

Etkileşim Yaklaşımları

 

15

Yurttaş Gazeteciliği

 

16

Örnek Olay: Öğrenci Sunumları

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Garrison B ve Dupagne M (2003) “A Case Study of Media Convergence at Media General’s Tampa News Center”, Expanding Convergence: Media Use in a Changing Information Environment. Columbia.

Huang E, Davison, K vd. (2006) Facing the Challenges of Convergence: Media Professionals' Concerns of Working Across Media Platforms, Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 12(1)

Geray H (2002) İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ütopya Yayınevi, Ankara. Gezgin, S (2002)

Diğer Kaynaklar

Dailey L, Demo L ve Spillman M (2005) The Convergence Continuum: A Model for Studying Collaboration Between Media Newsrooms, Atlantic Journal of Communication, 13 (3),

Deuze M (2003) The Web and its Journalisms: Considering the Consequences of Different Types of News Media Online, New Media & Society 5(2)

Deuze M (2007) Convergence culture in the creative industries, International Journal of Cultural Studies 10 (2)

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı bir sunum hazırlayacaktır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

2

20

Final Sunumu

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

 

 

 

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

 

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

 

 

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

 

 

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

 

 

 

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

 

 

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

 

 

 

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

 

 

 

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

 

X

 

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

X

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

 

X

 

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

X

 

 

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

 

 

X

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

X

 

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

 

 

 

X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

8

10

80

Ara Sınav

1

2

2

Ödev

2

30

60

Sunum

2

5

10

Toplam İş Yükü

   

200

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8

Dersin AKTS Kredisi

   

8