• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 580
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, öğrencileri uluslararası iletişimdeki konuları ve gelişmeleri, medyanın yerel ve küresel sorunları ile birlikte, disiplinler arası bir yaklaşımla anlamaya, yorumlamaya ve tartışmaya teşvik etmektir.

Dersin İçeriği: 

Bu derste uluslararası iletişim sorunları, nedenleri, sonuçları, farklı alanlardaki etkileşimleri ile küresel bağlamda ele alınacaktır. Modernleşme, bağımlılık kuramları, kültür akışı, kültürel emperyalizm, küreselleşme kuramı, dünya sistemleri gibi kuramlar çerçevesinde incelemeler yapılacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Küreselleşen dünyada uluslararası iletişimi şekillendiren kavramları ekonomi politik, medya kurumları, ideolojiler, kültür akışı, melezleşme ve bilgi toplumu çerçevesinde açıklar.

2, 5, 6, 8

1, 2, 3

A, C

2. Medyanın yerel sorunlarını küresel gelişmeler bağlamında değerlendirmeyi öğrenir.

4, 5, 6

1, 2, 3

A, C

3. Uluslararası iletişim bağlamanda temel kuramsal çerçeveleri kavrar.

4, 5, 8

1, 2, 3

A, C

4. Uluslararası iletişimin güncel sorunlarına ve olası çözümlerine vakıf olur.

4, 5, 6, 11

1, 2, 3

A, C

5. Jeopolitik açıdan medyanın ve kültürün küreselleşmesini açıklar ve tartışır.

3, 4, 6, 8, 11

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Medyanın Küreselleşmesi ve Değişen Toplumsal Süreçler

Modernleşme Kuramı

Dünya Sistemleri

3

Küresel Köy ve Medya Emperyalizm

Yapısal Emperyalizm

4

Değişen medya ekonomisi ve pazarı

Küreselleşme Kuramı

5

Kültürel Emperyalizm

Kültür Akışı Kuramı

6

Demokrasi, Kontrol ve Sansür

 

7

Demokrasi, Basın Özgürlüğü ve İfade Özgürlüğü

Yayın Ağı

Vaka Analizleri

8

Ara sınav

 

9

Küresel Dünyada Medya Etiği

Medya Etiği

Küreselleşme Kuramı

10

Internet ve Değişime Etkisi

Teknolojik Determinizm

Bilgi Toplumu

11

Uluslararası İletişim Bağlamında Gazetecilik ve Haber Ajansları

CNN

BBC

Al Jazeera

TRT

12

Uluslararası / Ulus Ötesi İletişim

Karşılaştırma

13

Dijital Gazetecilik

Evrimi

Yakınsama

Medyalararasılık

14

Yeni Nesil Gazetecilik

Kültürde Melezleşme

15

Final sınavı

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize ve bir final ödevi hazırlamaktan sorumludurlar.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Final Sunumu

1

60

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

 

 

 

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

X

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

X

 

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

 

X

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

 

 

X

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

 

X

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

 

 

 

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

 

 

X

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

 

 

 

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

 

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

 

X

 

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

 

 

 

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

 

 

 

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

 

 

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

 

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

13

10

130

Ara Sınav

1

10

10

Final

1

20

20

Toplam İş Yükü

   

208

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8.32

Dersin AKTS Kredisi

   

8