Ders, dijital teknolojilerin gelişmesi ve yaygınlaşması sonucunda, insan, teknoloji ve toplum arasında değişen ilişkileri irdelemeyi, iletişim ve tasarım alanlarındaki dijital yenilikleri gerek kuramsal gerekse uygulama alanlarında ele almayı amaçlar.
Dijital medya (bilgisayarlar, web, video oyunlar, dijital televizyon, mobil telefonlar, vs.) toplumlar üzerinde artarak daha önemli bir role sahip olurken, yaşam biçimlerimizi, işlerimizi ve eğlence anlayışımızı değiştirmektedir. Derste insanlar, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkinin nasıl geliştiği incelenerek, dijital kültür alanındaki temel teoriler ele alınır, yeni medya ve dijital çalışmaların araştırılması ve analizi yoluyla teorik ve eleştirel bakış geliştirilir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Dijital medya ve kültür alanında kuramsal bilgiyi saptar, disiplinlerarası bağlantı kurar, eleştirel düşünce geliştirir. | 4,7 | 1, 2, 15 | B, C |
2. Dijital medyaların gelişimi ile ortaya çıkan alternatif medya ve iletişim biçimlerini ele alır, bu iletişimin metotlarını ve ana prensiplerini tartışır. | 1 | 1, 2, 15 | B, C |
3. Dijital medya yayılımı ile ortaya çıkan siyasal, sosyal, ekonomik, kültürel olguları saptar, analiz eder, değerlendirir. | 3 | 1, 2, 15 | B, C |
4. Derinlemesine araştırma yapma ve bilimsel yaklaşım geliştirme becerisi oluşturur, belirlenen bilimsel çıktıları hazırlar. | 6 | 1, 2, 15 | B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, öğrencileri ders hakkında bilgilendirme | |
2 | Tarih boyunca medya ve kültür, kitle iletişiminin değerlendirilmesi, medyanın toplumdaki rolü | |
3 | İnternet, dijital medya ve yakınsama | |
4 | Dijital Eğlence ve oyun | Global Controversy: The Gender Problem in Digital Games |
5 | Sesler ve görüntüler, görsel kültürün gücü | |
6 | Reklam ve ticari kültür |
“Information, propaganda and entertainment”
Alexander Bard / Jan Söderqvist. “The Futurica Trilogy |
7 | Kitle iletişim araçlarında küreselleşme ve değişiklikler |
Bard, A., & Söderqvist, J. (2012). “Globalisation, the death of mass media and the growth of the consumtariat” in The futurica trilogy. Stockholm Text
Antecol, M. (1997). Understanding McLuhan: Television and the creation of the global village. ETC: A Review of General Semantics, 54(4), 454-473. |
8 | Ara sınav | |
9 | Dijital Çağda popüler kültürü ve dünya siyasetini anlamak | Lavoie, D. (2011). Escaping the panopticon: utopia, hegemony, and performance in Peter Weir's The Truman Show. Utopian Studies, 22(1), 52-73. |
10 | Dijital Medya ve kültürün etkileri | Boulianne, S. (2020). Twenty years of digital media effects on civic and political participation. Communication research, 47(7), 947-966. |
11 | Sosyal ağ | Robinson, J. P., Kestnbaum, M., Neustadtl, A., & Alvarez, A. (2000). Mass media use and social life among Internet users. Social Science Computer Review, 18(4), 490-501. |
12 | Demokratik İfade, dijital çağda popüler kültür ve dünya siyaseti | |
13 | Dönüşen küresel medyada dünya siyaseti | |
14 | Sunum ve tartışma | |
15 | Sunum ve tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Temel Ders Kitabı
İngilizce: Alexander Bard-Jan Söderqvist, Futurica Trilogy, Stockholm Text, 2012 (lingen.ib) Türkçe: (1) Alexander Bard-Jan Söderqvist, Fütürika Üçlemesi 1 - Netokratlar, Karakalem Kitapevi Yayınları -14, 2015 (2) Alexander Bard-Jan Söderqvist, Fütürika Üçlemesi 2 - Küresel İmparatorluk, Karakalem Kitapevi Yayınları -14, 2015 (3) Alexander Bard-Jan Söderqvist, Fütürika Üçlemesi 3 - Makina bedenler, Karakalem Kitapevi Yayınları -14, 2015 |
Diğer Kaynaklar |
Jessica Pressman, Digital Modernism: Making It New in New Media, Oxford Press
Alexander Bard-Jan Söderqvist, Syntheism-Creating god in the Internet Age, Stockholm text, 2014 Miller, Vincent (2011). UnderstandingDigitalCulture, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: Sage Publications. Featherstone, Mike and Burrows, Roger (1995). Cyberspace, Cyberbodies, Cyberpunk: Cultures of Technological Embodiment. London: Sage. Trend, David (2001). Reading Digital Culture, Malden, Massachusetts, Oxford: Blackwell Publishers. Turkle, Sherry (2005). The Second Self: Computers and the human spirit(20th anniversary edition). Cambridge, MA: MIT Press. Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, NewYork and London: NewYork University Press. Web Sayfası Çevrimiçi katalog; macmillanhighered.com/mediaculture/catalog. Libgen.ib- http://libgen.io/ |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar |
Richard Campbell Miami University Christopher R. Martin University of Northern Iowa Bettina Fabos University of Northern Iowa, Media & Culture Mass Communication in a Digital Age Tenth Edition 2016 Update
Timeline: Media and Culture Through History |
Ödevler | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 60 |
Vize Sınavı Toplam | 100 | |
Sunum | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 60 |
Final Sınavı Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuram, yöntem, strateji ve teknikleri bilir. | X | |||||
2 | İletişim ortam ve araçlarını uzmanlık düzeyinde, yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Görsel iletişim tasarımına ait farklı kültürel çalışmaları analiz eder ve sorgular. | X | |||||
4 | Alan ile ilgili bilgileri farklı disiplinler ile ilişkilendirir, yorumlar. | X | |||||
5 | Teknolojik yetkinliğini kullanarak yaratıcı ve özgün projeler tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Alandan edindiği bilgi ile özgün projeleri farklı stratejiler kullanarak yürütür. | X | |||||
7 | Alanından edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
9 | Görsel İletişim tasarımı konusunda ulusal ve uluslararası etik kuralları ve standartları gözetir. | X | |||||
10 | Görsel iletişim tasarımı alanına katkı sağlayan akademik araştırmalar yaparak, yenilikçi ve özgün bir tez çalışması gerçekleştirir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 224 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |