• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
GRA 530
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Bu derste öğrencilerin, sosyal içerikli lokal ya da global sorunlara eğilen, artistik bakış açısıyla deneysel tasarımlar ortaya koydukları çok çeşitli alanlarda çalışmaları ve vizyon kazanmaları amaçlanır. 

Dersin İçeriği: 

Öğrenci yüksek lisans seviyesinde araştırma yapar, teknolojik, geleneksel ya da bunları bir arada kullandığı yöntemlerle yaratıcı görseller üretir, konsept geliştirir ve iletişime yönelik tipografik unsurları da belirleyerek afiş tasarımları yapar. İleri düzey grafik iletişim bilgisi, farklı görsel üretim yollarını birlikte kullanabilme yeteneği, araştırma becerisi gelişir ve tasarımcı olarak etkinliğini fark ederek vizyon kazanır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1- Anlatım 2-Örnek Olay Analizi 3-Beyin Fırtınası 4- Sınıf içi Tartışma 5- Yaratıcı Problem Çözme 6- Gösterip yaptırma (Bilgisayar Uygulama)
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Ödevler B: Proje C: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Temel tasarım ilkeleri, öğeleri ve unsurları konusunda bilgi ve deneyim sahibi olarak bu bilgileri etkin şekilde sosyal fayda amaçlı tasarım çözümleri için kullanabilmek 1, 2 1,2 2,4
Sosyal içerikli konularda tasarımcı olarak etkinliğinin bilincine varmak ve sosyal fayda amaçlı tasarımlar üretebilmek 2, 3, 4 1,2,3 2,3,4
Farklı mecralara yönelik grafik uygulamalar yapabilmek 1, 2, 5 2,5 2,4
Alanın gerektirdiği teknolojiyi etkin biçimde kullanabilmek 5, 7 1,2,3 2,4
Araştırmaya dayalı, gereksinimler ve toplumsal-kültürel değerler doğrultusunda tasarım çözümleri üretebilmek 6, 10 2, 4, 5 3,4

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Giriş, First Things First Manifestosu (İlk Önce Öncelikler) ve tasarımcının sosyal konulardaki etkinliğinin tartışılması;  
2 Poster Tasarımında grafik elemanların incelenmesi ve açıklanması (theory: image-type-message-composition-techniques-formules)  
3 Posterposter.org’un incelenmesi – Poster Monday’e Tasarım (serbest konu: lokal ya da global güncel bir problem belirlenerek araştırılacak, ders boyunca eskizler yapılacak, seçilen eskiz için mesaj ve teknik tartışılacak, tasarıma başlanacak - %10, vize)  
4 Devam – Poster Monday’e Tasarım (tasarım derste tamamlanacak)

Good50x70 posterlerinden örneklerin gösterimi ve sınıf içi tartışma

 
5 Posterfortomorrow.org - Poster For Tomorrow 2017: Freedom Of Movement için poster tasarımı eskizleri (fikir paylaşımı) - %20 vize  
6 Posterfortomorrow.org - Poster For Tomorrow 2017: Freedom Of Movement için poster tasarımı eskizleri (imaj ve mesaj paylaşımı)  
7 Posterfortomorrow.org - Poster For Tomorrow 2017: Freedom Of Movement için poster tasarımı uygulaması (son hafta)

%10 blankposter+%10postermonday+%20freedom of movement =%40 VIZE

 
8 Tibor Kalman, COLORS Dergisi ve Benetton örneği (Ticari markalar ve sosyal sorumluluk)  
9 Seçilen vakıf ya da organizasyon için tasarım yapılacak (broşür, flyer, poster, promosyonel malzeme, sosyal medya reklamı, güncel konu/gereklilik saptanarak bir grafik ürün seçilecek.  
10 Grafik ürün tasarımı: içerik organizasyonu ve eskizler

Vakıf ya da organizasyonla eskiz paylaşımı

 
11 Grafik ürün tasarımına devam edilecek  
12 Grafik ürün tasarımına devam edilecek  
13 Grafik ürün tasarımına devam edilecek  
14 Tamamlanarak vakıfla paylaşılması ve son revizyonlar.  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Grafik Tasarım Yazıları GMK Dedi ki, Yazılar (çeşitli fotokopiler, .pdf’ler paylaşılacak)

Tibor Kalman: Perverse Optimist, Peter Hall ve Michael Bierut

Diğer Kaynaklar The Design of Dissent, Milton Glaser ve Mirko İliç.

The Graphic Imperative Sergisi - Afiş Örnekleri Gösterimi

Good 50 x 70 Sosyal İçerikli Afiş Tasarımları Websitesi

Himpe, T. Advertising is Dead, Long Live Advertising!, Thames & Hudson VE Çizgidışı Dergi

  www.posterposter.orgwww.posterfortomorrow.org, blankposter.com vb poster tasarımı paylaşım siteleri ve tasarım yarışmaları.

Materyal Paylaşımı

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %20
Ödev  2 %20
Seminer ve Sunum    
Proje (Final) 1 %60
Toplam    
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarımın işlevsel amaçlarının yanı sıra yeni olanı arama ve deneme cesareti gelişir.         x  
2 Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre tasarımlar geliştirme konusunda profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir.         x  
3 Araştırma yapma, kuramsal bilgi oluşturma ve önerilerde bulunma yetkinliği kazanır.       x    
4 Alana ait akademik formata uygun metin üretme yetisi kazanır.     x      
5 Sanat ve tasarım ile ilgili alanlarda eğilimine uygun uzmanlık düzeyinde yetkinlik kazanır.         x  
6 Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak tasarım projeleri geliştir.       x    
7 Alanın gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanabilir.     x      
8 Tasarım kültürü hakkında güncel durumu takip eder, projelerinde geliştirip uygular.         x  
9 Seçilen uzmanlık alanında disiplinler arası projeler yürütebilme yetisi kazanır.         x  
10 Tasarım ile ilişkili alanlarda ileri düzeyde okumalar yapar.       x