• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
GRA 503
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Öğrencilerin reklam alanında kuramsal bilgiye dayalı analiz yeteneği ve eleştirel bakış açısı kazanmaları amaçlanır. Reklam tasarımının yapılabilmesi için öğrencinin,  konunun iyi incelenmesi, pazarın durumu, hedef kitlenin dikkatini çekmek için toplumun özelliklerini,kültür, estetik, görsel  analizlerle belirleyerek reklamın yaratıcı fikrine ulaşmada yardımcı olmasının sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

Derste öğrencilere reklam tasarımı sürecinde araştırma ve brief kavramı, pazar ve rakip analizi, hedef kitle tanımı, demografik özelliklerin ve kültürel olguların reklam stratejisi açısından önemi, reklamın satış ya da bilinirlik üzerindeki etkinliği örneklerle açıklanır. Grafik tasarımcı olarak reklam sektörüne yönelik kuramsal bilgiler kazanırlar. Reklamlardaki görsel unsurlar ve neden-sonuç ilişkileri, reklamın toplumsal sorumluluğu açıklanarak aynı zamanda medya ve reklamlar hakkında eleştirel düşünme becerileri kazandırılır. Öğrenciler güncel reklam kampanyalarını inceleyerek sunumlar yaparlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1 Ara Sınav - Final sınavı, ödev ve sunum hazırlama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B:Ödev C: Sunum Hazırlanması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Reklam alanında kuramsal bilgiye dayalı analiz yeteneği edinmesi 1,2,3,13,14 1,2 2,4
Reklamlar konusunda eleştirel bakış açısı kazanmaları 1,2,3,4,5,14 1,2,3 2,3,4
Reklamları analiz ederken alanında doğru araştırma yöntem ve teknikleri konusunda bilgiye sahiptir 1,2,3,5,8,9,14 2,5 2,4
Dünya çapında kendi alanında uzman tasarımcıları ve reklam ajanslarının ürettiği işleri takip etmektedir. 1,5,7,4,13,14 1,2,3 2,4
Mesleki deneyimlerinin yanında kendini özgürce ifade edebilme özerlliği kazanarak iletişim becerisini geliştirir 1,6,3,10,13 2, 4, 5 3,4
Reklamların hedef kitlelerini araştırırken, incelenen  reklamlardaki problemlerin çözümünde, bulunduğu toplumun kültür ve geleneklerini göz önünde bulundurur ve çözüm odaklı düşüncelere fikirlere sahip olur 1,3,2,13,14 1,2 2,4

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma. Giriş ve ders ile ilgili genel bilgiler  
2 Reklam nedir? Reklam analizi nasıl yapılır?  
3 Hedef kitle nedir? TV reklam örnekleri ve kurum analizi örneği  
4 TV reklamları değerlendirme ve grup tartışması  
5 Reklam sloganları ve analizi.  
6 Seçilen reklamın analizi, hedef kitle. görsel ve yaratıcı fikir sorgulanması  
7 VİZE SINAVI  
8 İmaj reklamları yerli ve yabancı örnekler, grup tartışması  
9 İmaj reklamları yerli ve yabancı örnekler, grup tartışması  
10 Basın reklamları değerlendirme ve grup tartışması   
11 Basın reklamları değerlendirme ve grup tartışması  
12 Seçilen reklamın analizi, hedef kitle. görsel ve yaratıcı fikir sunum  
13 Seçilen reklamın analizi, hedef kitle. görsel ve yaratıcı fikir sunum  
14 Son ders. Dosya ve sunum  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Reklam ve Tüketici Zihni ( Max Sutherland, Alice K.Sylvester)
Diğer Kaynaklar Yaratıcı Zekanın Gücü
  Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü (Gavin Ambrose&Paul Harris) Literatür Y. Grafik Tasarım Ne İçindir? (Alice Twemlow) YEM Y.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 %20
Ödev (araştırma-pafta sunumu) 1 %20
Final Sınavı 1 %60
     
Toplam 3 %100
Finalin Başarıya Oranı   %60
Yıl içinin Başarıya Oranı   %40
Toplam   %100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Tasarımın işlevsel amaçlarının yanı sıra yeni olanı arama ve deneme cesareti gelişir.         x  
2 Hedef kitlenin insani ve kültürel özelliklerine göre tasarımlar geliştirme konusunda profesyonel sorumluluk bilinci geliştirir.         x  
3 Araştırma yapma, kuramsal bilgi oluşturma ve önerilerde bulunma yetkinliği kazanır.       x    
4 Alana ait akademik formata uygun metin üretme yetisi kazanır.     x      
5 Sanat ve tasarım ile ilgili alanlarda eğilimine uygun uzmanlık düzeyinde yetkinlik kazanır.         x  
6 Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla kurgulayarak tasarım projeleri geliştir.       x    
7 Alanın gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanabilir.     x      
8 Tasarım kültürü hakkında güncel durumu takip eder, projelerinde geliştirip uygular.         x  
9 Seçilen uzmanlık alanında disiplinler arası projeler yürütebilme yetisi kazanır.         x  
10 Tasarım ile ilişkili alanlarda ileri düzeyde okumalar yapar.       x    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler/çeviri çalışmaları 2 2 4
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Ara sınavlar 2 2 4
Proje / Sunum 3 2 6
Laboratuar      
Arazi Çalışması      
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 3 6
Toplam İş Yükü     132
Toplam İş yükü\25     5,28
Dersin AKTS kredisi     5