Dersin Dili:
İngilizce
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı kanonik Victorya dönemi romanlarını toplumsal, siyasi, ekonomik ve psikolojik arka planları içinde tartışmak ve analiz etmektir.
Dersin İçeriği:
İncelenecek malzemenin zenginliği göz önüne alındığında, romanlar, tematik olarak gruplandırılacaktır, örneğin: Victorya dönemi romanları, Bildungsroman ve çocuk edebiyatında Öteki, gençlik, kadınlar, sınıf ve iş için metafor olarak yolculuk teması, kadınlar için meslekler - arketipik mürebbiye, kadınlar, sınıf ve iş, Victorya dönemi romanı ve onun mecazi travmaları, vb. Dickens, Brontes, G. Eliot, Thackeray, ME Braddon, vb romanları farklı kuramsal bakış açılarından incelenecek ve tartışılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Presentasyon
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Victorya dönemi edebiyatının tarihini inceler. | 1-3, 5-6, 8-9 | 1,2,3 | B,C,D |
2) Öğrencileri Victorya dönemi edebiyatının entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi sahibi yapar ve onları edebi metinlerin analizinde kullanılan kavram ve terminoloji ile donatır. | 1-3, 5-6, 8-9 | 1,2,3 | B,C,D |
3) Victorya dönemi romanlarını başarılı bir şekilde anlayabilmeleri için öğrencileri gerekli eleştirel yetiler, analitik yaklaşım, disiplinler arası vizyon ve analitik, yorumsal ve çıkarım becerileri ile donatır. | 1-3, 5-6, 8-9 | 1,2,3 | B,C,D |
4) Viktorya dönemi edebiyatının farklı tanımlarını analiz eder. | 1-3, 5-6, 8-9 | 1,2,3 | B,C,D |
5) Viktorya dönemi edebiyatında farklı pozisyonları tartışır ve karşılaştırır. | 1-3, 5-6, 8-9 | 1,2,3 | B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Viktorya Dönemi Çağına genel giriş | |
2 | Viktorya Dönemi Çağına genel giriş | |
3 | Viktorya Dönemi Romanlarında ‘Öteki’: Çingeneler, Yahudiler, ve eksantrik dişilik karşısında saygıdeğer erkeksilik: aşağıdakilerden ikisi: The Spanish Gypsy-G. Eliot, Daniel Deronda-G. Eliot, The Mill on the Floss-G. Eliot, The Vale of the Cedars or the Martyr-Grace Aguilar, Jane Eyre-C. Bronte, E. Bronte-Wuthering Heights. | |
4 | Viktorya Dönemi Romanlarında ‘Öteki’: Çingeneler, Yahudiler, ve eksantrik dişilik karşısında saygıdeğer erkeksilik: aşağıdakilerden ikisi: The Spanish Gypsy-G. Eliot, Daniel Deronda-G. Eliot, The Mill on the Floss-G. Eliot, The Vale of the Cedars or the Martyr-Grace Aguilar, Jane Eyre-C. Bronte, E. Bronte-Wuthering Heights | |
5 | Tom Jones’dan Great expectations’a örnek romanlarda Bildungsroman ve çocuk edebiyatı: aşağıdakilerden ikisi: Waverley-W. Scott, David Copperfield-C. Dickens, Great Expectations-C. Dickens, Middlemarch-G. Eliot | |
6 | Tom Jones’dan Great expectations’a örnek romanlarda Bildungsroman ve çocuk edebiyatı: aşağıdakilerden ikisi: Waverley-W. Scott, David Copperfield-C. Dickens, Great Expectations-C. Dickens, Middlemarch-G. Eliot | |
7 | 18. ve 19. yüzyıl İngiliz romanında gençlik için bir metaphor olarak Yolculuk teması: aşağıdakilerden ikisi: Caleb Williams-W. Godwin, Tom Jones-H. Fielding, Waverley-W. Scott, Jane Eyre-C. Bronte | |
8 | 18. ve 19. yüzyıl İngiliz romanında gençlik için bir metaphor olarak Yolculuk teması: aşağıdakilerden ikisi: Caleb Williams-W. Godwin, Tom Jones-H. Fielding, Waverley-W. Scott, Jane Eyre-C. Bronte | |
9 | Victorya dönemi romanı ve onun mecazi travmaları: aşağıdakilerden ikisi: Great Expectations-C. Dickens, The Woman in White, The Moonstone-W. Collins, C. Bronte-J. Eyre | |
10 | Victorya dönemi romanı ve onun mecazi travmaları: aşağıdakilerden ikisi: Great Expectations-C. Dickens, The Woman in White, The Moonstone-W. Collins, C. Bronte-J. Eyre | |
11 | Kadınlar için meslekler - 19. yüzyıl romanında arketipik mürebbiye: aşağıdakilerden ikisi: Caroline Mordaunt-Mrs. Sherwood, The Governess-Lady Blessington, Deerbrook-H. Martineau, Amy Herbert-Elizabeth Missing, Agnes Grey-A. Bronte | |
12 | Kadınlar için meslekler - 19. yüzyıl romanında arketipik mürebbiye: aşağıdakilerden ikisi: Caroline Mordaunt-Mrs. Sherwood, The Governess-Lady Blessington, Deerbrook-H. Martineau, Amy Herbert-Elizabeth Missing, Agnes Grey-A. Bronte | |
13 | Kadınlar, sınıf ve iş: aşağıdakilerden ikisi: Cassandra-F. Nightingale, Lady Audley’s Secret-M.E. Braddon, Jane Eyre, Shirley, Villette-C. Bronte | |
14 | Kadınlar, sınıf ve iş: aşağıdakilerden ikisi: Cassandra-F. Nightingale, Lady Audley’s Secret-M.E. Braddon, Jane Eyre, Shirley, Villette-C. Bronte | |
15 | SONUÇ |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | ||||||
Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | ||||||
Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | ||||||
Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | ||||||
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | ||||||
Etkin iletişim kurma becerisi | X | ||||||
Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | ||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | ||||||
Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | ||||||
Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Sunum | 2 | 15 | 30 |
Final Ödevi | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |