Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste İngiliz Edebiyatı dahilinde yazılacak olan tezin tamamlanabilmesi için gereken bağımsız çalışmalar ve araştırmalar yapılmaktadır.
Dersin İçeriği:
Okuma materyalleri ve tezin tamamlanması öğrenci ve tez danışmanı arasında planlanacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İngiliz Edebiyatının tarihini ve kuramlarını inceler | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C, D |
2) Öğrencilerin edebi eserleri incelemekte kullanılan kuram ve konseptleri edinmelerini sağlar. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C, D |
3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebi çalışmalar yapabilmesi için gerekli eleştirel yaklaşımı edinmelerini sağlar. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C, D |
4) Edebi eserleri karşılaştırmak için gerekli becerinin edinilmesini sağlar. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C, D |
5) Karşılaştırmalı edebiyat dahilindeki farklı fikir ve duruşları tartışır ve farklılıklarını inceler. | 1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C, D |
6) İngiliz Edebiyatındaki alternatif
görüşleri karşılaştırır. |
1-3, 5-7, 9-10 | 1,2,3 | C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular- Tez danışmanı ve öğrenci arasında kararlaştırılacaktır. | Ön Hazırlık |
1 | Bireysel çalışma | |
2 | Bireysel çalışma | |
3 | Bireysel çalışma | |
4 | Bireysel çalışma | |
5 | Bireysel çalışma | |
6 | Bireysel çalışma | |
7 | Bireysel çalışma | |
8 | Bireysel çalışma | |
9 | Bireysel çalışma | |
10 | Bireysel çalışma | |
11 | Bireysel çalışma | |
12 | Bireysel çalışma | |
13 | Bireysel çalışma | |
14 | Bireysel çalışma | |
15 | Bireysel çalışma |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Final Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 100 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI (Notlandırılmamaktadır) | - | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Edebiyatındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi
(Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 1 | 15 |
Tez | 1 | 2985 | 2985 |
Toplam İş Yükü | 3000 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 120.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 120 |