Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu derste sinema ve edebiyat arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Sinema, başlangıcından bu yana romandan etkilenmiştir. Bu derste, romanda ve sinemada üslup sorunsalı değerlendirilmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Roman analizini tanır. | 1,2,3 | A,C |
2) Film analizini tanır. | 1,2,3 | A,C |
3) Romandan sinemaya geçişte hangi öğelerin değiştiğini ortaya koyar. | 1,2,3 | A,C |
4) Okuduğu romanın filmine eleştirel bir bakış kazanır. | 1,2,3 | A,C |
5) Okuduğu roman ile izlediği filmin üslup özelliklerini belirler. | 1,2,3 | A,C |
6) Roman ile filmin üslup özelliklerini karşılaştırır. | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | İki yakın disiplin: sinema ve edebiyat | |
3 | İki yakın disiplin: sinema ve edebiyat | |
4 | Film ve romanın farklı yönleri | |
5 | Film ve romanın farklı yönleri | |
6 | Film: Venedikte Ölüm ve roman | |
7 |
Film: Günden Kalanlar ve roman
|
|
8 | Film: Saatler ve roman | |
9 | Film: Madam Bovary ve roman | |
10 |
Film: 1984 ve romanı |
|
11 | Film: Ruhlar Evi ve roman | |
12 | Film: Otomatik Portakal ve roman | |
13 | Film: Zorba ve roman | |
14 | Film: Dava ve roman | |
15 | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | ||
Kısa Sınav | ||
Ödev | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları
Karşılaştırmalı Edebiyat Programında Yüksek Lisans derecesi alan bir öğrenci, |
Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Türk Edebiyatı ve dünya edebiyatı alanlarındaki edebi metinleri çağdaş edebiyat kuramlarının ışığında değerlendirir, eleştirisini yapar. Edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir. | X | ||||
2 | Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Edebiyatı ve dünya edebiyatları alanlarında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar. | X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile eğitim-öğretim ve kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar. | X | ||||
4 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi teknolojilerinden yararlanır. Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 175/25: 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |