• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
MES 661
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Akademik çalışmalarda izlenilen araştırma yöntemlerinin ele alınacağı bu derste, medyanın yapısal özellikleri ve toplum üzerindeki etkisi dikkate alınarak ileri araştırma yöntemleriyle bu alana özel çalışmalar yürütülecektir. Farklı disiplinleri bünyesinde barındıran ve farklı veri ve yaklaşımları gerektiren Medya Araştırmalarının etkin ve etik bir şekilde sürdürülebilmesi ve bilgi üretilebilmesi üzerine yoğunlaşılacaktır.

Dersin İçeriği: 

Akademik çalışmalarda izlenilen araştırma yöntemlerinin ele alınacağı bu derste, medyanın yapısal özellikleri ve toplum üzerindeki etkisi dikkate alınarak ileri araştırma yöntemleriyle bu alana özel çalışmalar yürütülecektir. Farklı disiplinleri bünyesinde barındıran ve farklı veri ve yaklaşımları gerektiren Medya Araştırmalarının etkin ve etik bir şekilde sürdürülebilmesi ve bilgi üretilebilmesi üzerine yoğunlaşılacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Araştırma yürütmede çeşitli değişkenleri tanımlar.

1, 2, 12

1, 2, 3

A, C

2) Araştırma projesi geliştirmede kullanılan her adımı tanımlar.

1, 2, 5, 8

1, 2, 3

A, C

3) Araştırma soruları ve hipotezleri yazar.

3, 5, 10

1, 2, 3

A, C

4) İnsani faktörler içeren bir çalışma yaparken düşünülmesi gereken etik sorunları anlar.

1, 2, 5, 10

1, 2, 3

A, C

5) Çeşitli nicel araştırma tasarımlarını tanımlar.

1, 2, 13

1, 2, 3

A, C

6) Çeşitli nitel araştırma tasarımlarını tanımlar.

1, 5, 10

1, 2, 3

A, C

7) Gerçek dünyada yürütülecek bir araştırmada karşılaşılaşılabilecek sorunları tartışır.

1, 2, 10, 12

1, 2, 3

A, C

8) Çeşitli araştırma durumlarına kültürün etkisini tartışır.

1, 2, 10

1, 2, 3

A, C

9) Yayınlanmış araştırma sonuçlarına eleştirel bir analiz yöntemi geliştirir.

1, 2, 3

1, 2, 3

A, C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık 

1

Araştırmaya giriş.

 

2

Araştırma ve insan sorgulama

 

3

Kuram ve sosyal araştırma

 

4

Sosyal araştırma politikası ve etiği

 

5

Araştırma oluşturma ve geliştirme.

 

6

Araştırma tasarımı

 

7

Araştırmayı eyleme dökme ve ölçme

 

8

İndeksler, ölçekler ve tipoloji

 

9

Örnekleme mantığı.

 

10

Medya İşletmelerinde  Finansal Yönetim

 

11

Deneyler

 

12

Araştırmalarda anket uygulamaları

 

13

Nitel ve nicel saha araştırmaları

 

14

Görünmeyenleri araştırma

 

15

Final sınavı

 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Earll Babbie. (2007) The Practice of Social Research. (11 th edition), Belmond,CAWadsworth Comp.

Uma Sekaran and Roger Bougie.(2010)Research  Methods For Business.Wiley

Diğer Kaynaklar

Trochjin, http://www.socialresearchmethods.net/kb/

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

Ders Notları

Ödevler

 

Sınavlar

Ara sınav ve final sınavı klasik olarak yapılır.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

1

10

Final Sınavı

1

60

Toplam

 

100

FİNALİN BAŞARIYA ORANI

 

60

YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI

 

40

Toplam

 

100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak medya çalışmaları alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkılara ulaşmak.

 

 

X

 

 

2

Medya Çalışmaları alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.

 

 

 

X

 

3

Medya Çalışmaları alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, sorumluluk alarak çözüm üretmek ve gerektiğinde liderlik yapmak.

 

X

 

 

 

4

Medya Çalışmaları alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak.

 

 

 

X

 

5

Medya Çalışmaları disiplininde bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz etmek, yeni sentezlere ulaşmak ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanmak.

 

 

 

 

X

6

Medya Çalışmaları alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek.

 

X

 

 

 

7

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurmak.

X

 

 

 

 

8

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, toplumsal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak ve yeni medya teknolojileri, küreselleşme ve medyada yöndeşme ile güncel olaylar ve medyanın gündem oluşturma dinamiklerini yorumlamak ve değerlendirmek.

X

 

 

 

 

9

Medya Çalışmaları alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirebilmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek.

 

 

 

X

 

10

Medya Çalışmaları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek.

 

X

 

 

 

11

Medya Çalışmaları alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.

X

 

 

 

 

12

Medyanın tekelleşme sürecini ve bu sürecin siyasal, ekonomik ve toplumsal bileşenlerini betimlemek, sorgulamak ve sınıflandırmak.

X

 

 

 

 

13

Medyayı yerel, ulusal ve küresel ağlar ve bu ağların sektörel etkileri, sivil toplum ve siyaset ile ilişkileri üzerinden tartışmak.

X

 

 

 

 

14

Medyayı yasal düzenlemeler ve etik ilkeler temelinde değerlendirmek ve gözden geçirmek.

X

 

 

 

 

15

Bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati)

15

3

45

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

6

90

Ara Ödevler, Sunumlar

13

6

78

Final

1

45

45

Toplam İş Yükü

 

 

258

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

10,32

Dersin AKTS Kredisi

 

 

10