Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı öğrencilere medyadaki başta toplumdaki madun gruplar olmak üzere çeşitli kimliklerin temsiline ilişkin söylem ve pratiklerin iktidar olgusuyla olan çok katmanlı ilişkisini kavrama ve analiz etme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Derste iktidar ve temsil nosyonlarına ilişkin eleştirel kuram geleneği içinde ortaya koyulmuş çeşitli yaklaşımlar ve kavramlar ele alınacak ve bunların medya bağlamındaki kodlama ve kod açımlama süreçlerindeki yansımaları değerlendirilecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Tartışma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İktidar kavramını ve iktidarın temsille olan ilişkisini anlar. | 1, 2, 3, | A, B | |
2) Medya temsillerinin üretimine ilişkin çeşitli söylem ve pratikleri tespit eder. | 1, 2, 3, | A, B | |
3) Medya temsillerinin iktidar ilişkileriyle olan bağlantısını anlar ve eleştirel bir gözle değerlendirir. |
|
1, 2, 3, | A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | İktidar olgusu ve iktidara ilişkin eleştirel yaklaşımlar | |
3 | İktidar olgusu ve iktidara ilişkin eleştirel yaklaşımlar | |
4 | Temsil olgusu ve temsil olgusuna ilişkin eleştirel yaklaşımlar | |
5 | Temsil olgusu ve temsil olgusuna ilişkin eleştirel yaklaşımlar | |
6 | Medyada temsil ve iktidar ilişkisine ilişkin eleştirel yaklaşımlar | |
7 | Medyada temsil ve iktidar ilişkisine ilişkin eleştirel yaklaşımlar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Medyada toplumsal cinsiyet, temsil ve iktidar | |
10 | Medyada toplumsal cinsiyet, temsil ve iktidar | |
11 | Medyada sınıfsal kimlik, temsil ve iktidar | |
12 | Medyada sınıfsal kimlik, temsil ve iktidar | |
13 | Medyada etnik kimlik, temsil ve iktidar | |
14 | Medyada etnik kimlik, temsil ve iktidar | |
15 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Hall, S. (Ed.) (2003). Representation: cultural representations and signifying practices. London: Sage. |
Diğer Kaynaklar |
Rabinow, P. (1984). The Foucault reader. New York: Pantheon Books.
Storey, J. (2018). Cultural theory and popular culture. New York: Routledge. Van Zoonen, L. (2009). Feminist media studies. London: Sage. Wayne, M. (2003). Marxism and media studies: key concepts and contemporary trends. London: Pluto Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar | Vize: Teorik sınav % 40 Final: Sınavın %30’u + Ödevin % 30’u |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 2 | 30 |
Proje ve Sunum | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 30 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak medya çalışmaları alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkılara ulaşmak. | X | ||||
2 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | ||||
3 | Medya Çalışmaları alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, sorumluluk alarak çözüm üretmek ve gerektiğinde liderlik yapmak. | X | ||||
4 | Medya Çalışmaları alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak. | X | ||||
5 | Medya Çalışmaları disiplininde bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz etmek, yeni sentezlere ulaşmak ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanmak. | X | ||||
6 | Medya Çalışmaları alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek. | X | ||||
7 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurmak. | X | ||||
8 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, toplumsal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak ve yeni medya teknolojileri, küreselleşme ve medyada yöndeşme ile güncel olaylar ve medyanın gündem oluşturma dinamiklerini yorumlamak ve değerlendirmek. | X | ||||
9 | Medya Çalışmaları alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirebilmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | X | ||||
10 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek. | X | ||||
11 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek. | X | ||||
12 | Medyanın tekelleşme sürecini ve bu sürecin siyasal, ekonomik ve toplumsal bileşenlerini betimlemek, sorgulamak ve sınıflandırmak. | X | ||||
13 | Medyayı yerel, ulusal ve küresel ağlar ve bu ağların sektörel etkileri, sivil toplum ve siyaset ile ilişkileri üzerinden tartışmak. | X | ||||
14 | Medyayı yasal düzenlemeler ve etik ilkeler temelinde değerlendirmek ve gözden geçirmek. | X | ||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
FINAL | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 255 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |