Bu ders bugün bizim algıladığımız anlamda yönetim ve örgüt kuramı üzerinde antik uygarlıkların, tek tanrılı üç dinin ve ünlü filozofların öğreti ve düşüncelerinin yaptığı etkileri araştırmak üzere düzenlenmiştir.
- Örgüt ve yönetim kuramının tarihsel gelişimi
- Antik uygarlıkların yönetimüzerindeki etkileri
- Üç büyük tek tanrılı dinin öğretilerinin yönetim açısından çözümlenmesi
- Başlıca filozofların yönetim hakkındaki düşüncelerinin değerlendirilmesi ve kapitalizm ve Marksizim’de yönetim anlayışı
- Kapitalizm ve Marksizm’de yönetim anlayışı
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1, 2, 6 | 1, 2, 3 | A, B,C |
|
3, 7, 8 | 1, 2, 3 | A, B,C |
|
1, 3, 8 | 1, 2, 3 | A, B,C |
|
3, 4, 10 | 1, 2, 3 | A, B,C |
|
2, 3, 5, 7, 9, 10 | 1, 2, 3 | A, B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, işletmecilikte temel kavramlar, yönetim kavramları, örnek olaylar | İlgili Üniteler ve Örnek Olaylar |
2 | Yönetimin Dünü ve Bugünü, Yönetimin Tarihsel Kökeni, Klasik kuramlar | İlgili Üniteler ve Örnek Olaylar |
3 | İnsan İlişkileri Dönemi-Çağdaş Dönem | İlgili Üniteler ve Örnek Olaylar |
4 | Antik Dünya ve Yönetim I-Sümer ve Akad Dönemleri, Babil, Asur ve Mısır Dönemleri | Grup Çalışması |
5 | Antik Dünya ve Yönetim II-Çin: Sun Tzu “Savaş sanatı” ve diğer filozoflar | Grup Çalışması |
6 | Antik Dünya ve Yönetim II-Çin: Sun Tzu “Savaş sanatı” ve diğer filozoflar | Grup Çalışması |
7 | Antik Dünya ve Yönetim III- Roma ve Yunan Dönemleri | Grup Çalışması |
8 | Musevilik ve Yönetim | Grup Çalışması |
9 | Hıristiyanlık ve Yönetim | Grup Çalışması |
10 | İslam ve Yönetim | Grup Çalışması |
11 | Osmanlı Dönemi, Loncalar, Ahilik ve İbn Haldun ve felsefesi | Grup Çalışması |
12 | Başlıca Filozoflar ve Yönetime İlişkin Düşünceleri (Machiavelli, Hobbes, John Locke, Montesqieu, Rousseau ve diğerleri) | Grup Çalışması |
13 | Kalvinizm, Protestant Etiği, Max Weber ve Yönetim | |
14 | Kapitalizm, Marksizm ve Yönetim | Grup Çalışması |
15 | Varoluşçu Felsefe ve Yönetim | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | Grup Çalışması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
İlk dört hafta için:
Daniel A.Wren. The History of Management Thought. John Wiley, 2005. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Haftalık Öğrenci Sunum ve Raporları |
Ödevler | Haftalık Öğrenci Sunum ve Raporları |
Sınavlar | 1 Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | - | - |
Derse Devam ve Katılım | 1 | 20 |
Ödevler ve Sunumlar | 4 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Doktora adayları işletme (organizasyon ve yönetim, örgüt davranış, pazarlama,
finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim teknolojisi, vb.) ve sosyal bilimler alanlarında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
X | |||||
2 |
Doktora adayları günümüzde gerek işletme alanına gerekse sosyal bilimlerin
diğer alanlarına ilişkin değişim, yenilik ve gelişmeleri yakından izlemeyi, yorumlamayı ve bu bilgilerin ışığında uygulayıcılar olarak örgütsel/yönetsel sorunları saptamayı ve gerekli yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretmeyi öğrenir |
X | |||||
3 |
Doktora adayları işletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle
araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. |
X | |||||
4 |
Doktora adayları kendilerini Üniversitede yaratılan bilimsel ortamda, seçkin
öğretim üyeleri, özenle seçilen misafir konuşmacılar ve birlikte eğitim gördükleri diğer grup arkadaşlarıyla yakın ilişkiler içinde, sürdürülebilir bir çevre, toplumsal sorumluluk ve aktif bir vatandaşlık bilincine sahip, etik ilkelere dayalı birer örnek insan, yönetici, lider ya da akademisyen olarak gelişirler. |
X | |||||
5 |
Doktora adayları küreselleşen bir dünyada yönettikleri ulusal ve uluslararası
örgütlerde çalışanların giderek artan bir biçimde farklı geçmiş ve kültürlerden geldiklerini, şirket evliliklerinde yaşanılan kültürel çatışmaları ve işgücünün ülkeler arası hareketliliğini yaşayarak ve bilimsel ortamlarda tartışarak öğrenir ve kültürel farklılıkları başarıyla yönetebilen liderler/yöneticiler olarak gelişirler. |
X | |||||
6 |
Doktora adayları görev yaptıkları kuruluşlarda uzun vadeli stratejik planlamaya
ve planların uygulanmasına ilişkin rasyonel kararlar verebilen, vizyon sahibi liderler olma niteliklerini kazanırlar. |
X | |||||
7 |
Doktora adayları stratejik yönetimin bir ekip çalışması olduğunu ve ancak
ekiplerle çalışılarak sonuçlara ulaşılabileceğini öğrenirler. |
X | |||||
8 | Doktora adayları sosyal bilimlerin farklı alanlarında geliştirilmiş bulunan bilgilerin geniş ölçüde çakıştıklarını ve birbirlerini tamamladıklarını görür ve bilimsel çalışmalarda disiplinlerarası bir yaklaşıma ve bakış açısına sahip olmanın kaçınılmaz olduğunu öğrenir. | X | |||||
9 |
Doktora adayları sürdürdükleri uzun süreli doktora çalışmalarında sürekli olarak
İngilizce yazdıkları ve sözlü sunumlar yaptıkları ve bu çalışmalarının geliştirilmesi yönünde eleştirildikleri için gerek ana dilde gerekse İngilizcede etkin iletişim becerileri kazanırlar. |
X | |||||
10 |
Doktora adayları sosyal bilimlerde ve işletme alanında bilgi üretiminin ve
değişimin ne kadar hızlı olduğunu yakından görür va yaşamboyu öğrenmenin kaçınılmaz olduğunu yaşayarak öğrenir. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ara Sınav | - | - | - |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 258 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |