Doktora Tezi dersinin amacı öğrencilerin doktora programı çerçevesinde kazandıkları bilgileri değerlendirip, danışmanları ile birlikte seçip, Bölüm Başkanı tarafından onaylanacak bir konuda akademik bir tez yazmalarının sağlanmasıdır. Bu dersteö öğrencilerin yeni bir konuda araştırma yaparak teoriye katkı yapabilmesi amacıyla gerekli bilgi ve becerilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Tezin konusuna bağlı olaak, öğrenciler geliştirecekleri önerilerini, araştırma sürecine taşıyacaklar ve bulgularını içeren bir tez dokümanının akademik jürinin onayına sunacaklardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci, doktora programında özellikle Yönetim Organizasyon, Pazarlama ve Finans gibi uzmanlık alanlarında öğrendiklerini organize etme ve uzmanlık alanında araştırma yapma fırsatını elde eder. | 2,3 | B, C | |
Öğrenci, bilimsel olarak Kabul edilen formatta veri analiz etme, bulgularını raporlama konularında deneyim kazanır. | 2,3 | B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Tez konusu ile ilgili makaleler ve kitaplar |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Mezuniyet Tezi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | - | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Doktora adayları işletme (organizasyon ve yönetim, örgüt davranış, pazarlama,
finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim teknolojisi, vb.) ve sosyal bilimler alanlarında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
X | |||||
2 |
Doktora adayları günümüzde gerek işletme alanına gerekse sosyal bilimlerin
diğer alanlarına ilişkin değişim, yenilik ve gelişmeleri yakından izlemeyi, yorumlamayı ve bu bilgilerin ışığında uygulayıcılar olarak örgütsel/yönetsel sorunları saptamayı ve gerekli yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretmeyi öğrenir |
X | |||||
3 |
Doktora adayları işletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle
araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. |
X | |||||
4 |
Doktora adayları kendilerini Üniversitede yaratılan bilimsel ortamda, seçkin
öğretim üyeleri, özenle seçilen misafir konuşmacılar ve birlikte eğitim gördükleri diğer grup arkadaşlarıyla yakın ilişkiler içinde, sürdürülebilir bir çevre, toplumsal sorumluluk ve aktif bir vatandaşlık bilincine sahip, etik ilkelere dayalı birer örnek insan, yönetici, lider ya da akademisyen olarak gelişirler. |
X | |||||
5 |
Doktora adayları küreselleşen bir dünyada yönettikleri ulusal ve uluslararası
örgütlerde çalışanların giderek artan bir biçimde farklı geçmiş ve kültürlerden geldiklerini, şirket evliliklerinde yaşanılan kültürel çatışmaları ve işgücünün ülkeler arası hareketliliğini yaşayarak ve bilimsel ortamlarda tartışarak öğrenir ve kültürel farklılıkları başarıyla yönetebilen liderler/yöneticiler olarak gelişirler. |
X | |||||
6 |
Doktora adayları görev yaptıkları kuruluşlarda uzun vadeli stratejik planlamaya
ve planların uygulanmasına ilişkin rasyonel kararlar verebilen, vizyon sahibi liderler olma niteliklerini kazanırlar. |
X | |||||
7 |
Doktora adayları stratejik yönetimin bir ekip çalışması olduğunu ve ancak
ekiplerle çalışılarak sonuçlara ulaşılabileceğini öğrenirler. |
X | |||||
8 | Doktora adayları sosyal bilimlerin farklı alanlarında geliştirilmiş bulunan bilgilerin geniş ölçüde çakıştıklarını ve birbirlerini tamamladıklarını görür ve bilimsel çalışmalarda disiplinlerarası bir yaklaşıma ve bakış açısına sahip olmanın kaçınılmaz olduğunu öğrenir. | X | |||||
9 |
Doktora adayları sürdürdükleri uzun süreli doktora çalışmalarında sürekli olarak
İngilizce yazdıkları ve sözlü sunumlar yaptıkları ve bu çalışmalarının geliştirilmesi yönünde eleştirildikleri için gerek ana dilde gerekse İngilizcede etkin iletişim becerileri kazanırlar. |
X | |||||
10 |
Doktora adayları sosyal bilimlerde ve işletme alanında bilgi üretiminin ve
değişimin ne kadar hızlı olduğunu yakından görür va yaşamboyu öğrenmenin kaçınılmaz olduğunu yaşayarak öğrenir. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 100 | 38 | 3800 |
Tez Sunumu | 1 | 200 | 200 |
Toplam İş Yükü | 4000 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 160 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 160 |