Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders Türkiye’deki farklı şirket türleri için kuruluş, vergilendirme, kar dağıtımı, ve tasfiyeye ilişkin muhasebe uygulamalarını incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği:
Türkiye’deki Şirket Türleri, Adi Şirketler, Kolektif Şirketler, Komandit Şirketler, Anonim Şirketler, Limited Şirketler, Şirket Birleşmeleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru Cevap 3: Tartışma 9: Simülasyon 12:Vaka Analizi 15:Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türkiye’deki şirketleri sınıflandırır ve şirket türleri arasındaki farkları kavrar. | 1 | 1,2,3,12 | A,C |
2) Şahıs şirketlerine ilişkin muhasebe uygulamalarını (kuruluş, vergilendirme, kar dağıtımı, ve tasfiye) anlar. | 1 | 1,2,3,9,12,15 | A,C |
3) Sermaye şirketlerine ilişkin muhasebe uygulamalarını (kuruluş, vergilendirme, kar dağıtımı, ve tasfiye) anlar. | 1 | 1,2,3,9,12,15 | A,C |
4) Şirket birleşmelerine ilişkin muhasebe uygulamalarını anlar. | 1 | 1,2,3,9,12,15 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Finansal Muhasebenin Tekrarı | |
2 | Şirket Türleri | |
3 | Adi Şirketler | |
4 | Kolektif Şirketler | |
5 | Kolektif Şirketler | |
6 | Komandit Şirketler | |
7 | Komandit Şirketler | |
8 | Anonim Şirketler | |
9 | Anonim Şirketler | |
10 | Anonim Şirketler | |
11 | Limited Şirketler | |
12 | Limited Şirketler | |
13 | Şirket Birleşmeleri | |
14 | Şirket Birleşmeleri | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Exam |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Kısa Sınav | 5 | 50 |
Ödev | 5 | 25 |
Finalin Başarıya Oranı | 25 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi ve kavramları (muhasabe, finans, ekonomi, satış-pazarlama, yönetim teknikleri, insan kaynakları yönetimi,stratejik yönetim) ileri düzeyde kavradığını gösterebilmelidir. | x | |||||
2 | İşletme yönetimi alanındaki bilgi ve kavramları kullanarak, kültürel ve etik değerleri de dikkate alarak, strateji belirleme, örgütsel kararlar alma ve bu kararların uygulaması için gerekli adımları belirleme yetkinliğine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
3 | Küresel ölçekte işletmelerin çalışma koşul ve dinamiklerini kavradığını, değişimleri ve gelişmeleri takip edebildiğini, hızla değişen küresel iş dünyasında rekabetçilik için esnekliğin ve yaratıcılığın önemini anladığını gösterebilmelidir. | X | |||||
4 | Küresel iş ortamını şekillendiren ekonomik, hukuksal, ve sosyal bilimleri temel düzeyde kavradığını ve bu bilgiler doğrultusunda genel bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
5 | Disiplinlerarası bakış açısına sahip oldugunu, farklı disiplinlerden bireyler ile iletişim kurabildiğini ve uyum içinde çalışma yetkinliğine sahip oldugunu gösterebilmelidir. | x | |||||
6 | Küresel iş dünyasında ve içinde bulunduğu iş ortamında etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
7 | Farklı kültürlerden bireylerin yer aldığı ortamlarda, takım çalışmalarında etkin bir biçimde yer alabildiğini ve katkıda bulunabildiğini gösterebilmelidir. | X | |||||
8 | İş dünyasında kullanılması gerekli belli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabildiğini ya da bunlar hakkında ön bilgiye sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
9 | İş süreçleri ve işletme yönetimi sürecinde oluşabilecek problemleri tanıma ve tanımlama, gerekli verileri toplama, verileri analiz etmek için gerekli yöntemleri seçme ve kullanma, sonuçları değerlendirme ve çıkan sonuçlara dayalı olarak gerekli uygulamaları/değişiklikleri belirleme ve fikirlerini iş çevresinde etkin bir biçimde aktarma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | x | |||||
10 | İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
11 | İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olduğunu, bu konularda aktif rol almaya istekli olduğunu, kültürel çeşitliliğe ve değerlere saygılı olduğunu gösterebilmelidir. | x | |||||
12 | Güncel olayları ve meslek alanıyla ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası çalışma ortamında mesleki ve kişisel düşüncelerini paylaşmak için gerekli İngilizce düzeyine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
13 | Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kendini ve çevresini değerlendirebildiğini, sürekli iyileştirmenin önemini anladığını, bu çerçevede öğretimin önemini kavradığını ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediğini gösterebilmelidir. | X | |||||
14 | Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli disiplin ve sorumluluğa sahip olduğunu gösterebilmelidir. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 251 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |