Bir şirketin uzun dönemli bölgesel, ulusal veya uluslar arası performansını belirleyen, yönetimsel kararları, aktiveleri, tepkileri ve ilişkileri ifade etmek, yorumlamak ve yönetmek.
İşletme Politikası ve Stratejik Yönetim, Stratejinin Belirlenmesi, Uygulanması, Değerlendirilmesi ve Denetimi, Stratejik Analizler, Teknoloji ve Yenilikçilikte, KOBİ’lerde, Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda, Sivil Toplum Örgütlerinde ve Çokuluslu/Küresel Şirketlerde Stratejik Yönetim Uygulama ve Sorunları, Kurumsal Yönetim, Etik, Kurumlarda Toplumsal Sorumluluk ve Çevresel Sürdürülebilirlik.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler günümüzün karmaşık ve sürekli değişen pazarlarında nasıl rekabet üstünlüğü yaratacaklarını anlarlar. | 5,6,7 | 1,2,3 | A,C |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler örgütsel hedeflerini tanımlamayı öğrenirler. | 5,6,7 | 1,2,3 | A,C |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler örgütsel hedeflere ulaşmak için gerekli olan stratejik araçları geliştirmeyi öğrenirler. | 5,6,7 | 1,2,3 | A,C |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler firmanın örgütsel hedeflerine ulaşması için stratejik araçları nasıl kullanmaları gerektiğini öğrenirler. | 5,6,7 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | İlgili Makaleler |
2 | Strateji ve Performans Odaklılığı | İlgili Makaleler |
3 | Rekabetçi ve iş birliği etkileşimi | İlgili Makaleler |
4 | Firma kaynakları | İlgili Makaleler |
5 | Örgütsel Adaptasyon ve Öğrenme | İlgili Makaleler |
6 | Sanayi Devrimi | İlgili Makaleler |
7 | Teknolojik değişim | İlgili Makaleler |
8 | Ara Sınav | İlgili Makaleler |
9 | Strateji Süreçleri | İlgili Makaleler |
10 | Firma stratejisi ve teorileri | İlgili Makaleler |
11 | Şirket Stratejisi: Farklılaşma | İlgili Makaleler |
12 | Şirket Stratejisi: Dikey Entegrasyon | İlgili Makaleler |
13 | Şirket Stratejisi: Dikey Entegrasyon | İlgili Makaleler |
14 | Çok işletmeli şirket tasarımı ve yönetimi | İlgili Makaleler |
15 | Sunumlar | İlgili Makaleler |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | |
Diğer Kaynaklar |
*Porter, Michael 1996. What is Strategy? Harvard Business Review, 74, 61.
*Lieberman, Marvin B. 1984. The Learning Curve and Pricing in the Chemical Processing Industries. RAND Journal of Economics, 15, 213—228. *Caves, Richard E. and Ghemawat, Pankaj 1992. Identifying Mobility Barriers. Strategic Management Journal, 13, 1—12 *Teece, David 1986. Profiting from technological innovation: Implications for integration, collaboration, licensing and public policy. Research Policy, 15, 285—305 *Schmalensee, Richard, 1985, Do markets differ much?, The American Economic Review 75, 341–351. *Rumelt, Richard P., 1991, How much does industry matter?, Strategic Management Journal 12, 167–185. *McGahan, Anita M., and Michael E. Porter, 1997, How much does industry matter, really?, Strategic Management Journal 18, 15–30. *Bertrand, M., and A. Schoar, 2003, Managing with style: The effect of managers on firm policies, The Quarterly Journal of Economics 118, 1169–1208 *Saloner, G. (1991). "Modeling, game theory, and strategic management."Strategic Management Journal 12: 119. *Gimeno J. 1999. Reciprocal Threats in Multimarket Rivalry: Staking out 'Spheres of Influence' in the U.S. Airline Industry. Strategic Management Journal 20(2): 101-128 *Klepper, S. and K. L. Simons (2000). "Dominance by birthright: Entry of prior radio producers and competitive ramifications in the U.S. television receiver industry." Strategic Management Journal 21(10/11): 997-1016. *Agarwal R, Gort M. 1996. The Evolution of Markets and Entry, Exit and Survival of Firms. The Review of Economics and Statistics 78(3): 489-498 *Stuart TE, Podolny JM. 1996. Local search and the evolution of technological capabilities. Strategic Management Journal 17: 5-19. *Christensen CM, Bower JL. 1996. Customer power, strategic investment, and the failure of leading firms. Strategic Management Journal 17(3): 197-218. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Sunum |
Sınavlar | Ara sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Kısa Sınav | ||
Ödev | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Doktora adayları işletme (organizasyon ve yönetim, örgüt davranış, pazarlama,
finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim teknolojisi, vb.) ve sosyal bilimler alanlarında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
X | |||||
2 |
Doktora adayları günümüzde gerek işletme alanına gerekse sosyal bilimlerin
diğer alanlarına ilişkin değişim, yenilik ve gelişmeleri yakından izlemeyi, yorumlamayı ve bu bilgilerin ışığında uygulayıcılar olarak örgütsel/yönetsel sorunları saptamayı ve gerekli yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretmeyi öğrenir |
X | |||||
3 |
Doktora adayları işletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle
araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. |
X | |||||
4 |
Doktora adayları kendilerini Üniversitede yaratılan bilimsel ortamda, seçkin
öğretim üyeleri, özenle seçilen misafir konuşmacılar ve birlikte eğitim gördükleri diğer grup arkadaşlarıyla yakın ilişkiler içinde, sürdürülebilir bir çevre, toplumsal sorumluluk ve aktif bir vatandaşlık bilincine sahip, etik ilkelere dayalı birer örnek insan, yönetici, lider ya da akademisyen olarak gelişirler. |
X | |||||
5 |
Doktora adayları küreselleşen bir dünyada yönettikleri ulusal ve uluslararası
örgütlerde çalışanların giderek artan bir biçimde farklı geçmiş ve kültürlerden geldiklerini, şirket evliliklerinde yaşanılan kültürel çatışmaları ve işgücünün ülkeler arası hareketliliğini yaşayarak ve bilimsel ortamlarda tartışarak öğrenir ve kültürel farklılıkları başarıyla yönetebilen liderler/yöneticiler olarak gelişirler. |
X | |||||
6 |
Doktora adayları görev yaptıkları kuruluşlarda uzun vadeli stratejik planlamaya
ve planların uygulanmasına ilişkin rasyonel kararlar verebilen, vizyon sahibi liderler olma niteliklerini kazanırlar. |
X | |||||
7 |
Doktora adayları stratejik yönetimin bir ekip çalışması olduğunu ve ancak
ekiplerle çalışılarak sonuçlara ulaşılabileceğini öğrenirler. |
X | |||||
8 | Doktora adayları sosyal bilimlerin farklı alanlarında geliştirilmiş bulunan bilgilerin geniş ölçüde çakıştıklarını ve birbirlerini tamamladıklarını görür ve bilimsel çalışmalarda disiplinlerarası bir yaklaşıma ve bakış açısına sahip olmanın kaçınılmaz olduğunu öğrenir. | X | |||||
9 |
Doktora adayları sürdürdükleri uzun süreli doktora çalışmalarında sürekli olarak
İngilizce yazdıkları ve sözlü sunumlar yaptıkları ve bu çalışmalarının geliştirilmesi yönünde eleştirildikleri için gerek ana dilde gerekse İngilizcede etkin iletişim becerileri kazanırlar. |
X | |||||
10 |
Doktora adayları sosyal bilimlerde ve işletme alanında bilgi üretiminin ve
değişimin ne kadar hızlı olduğunu yakından görür va yaşamboyu öğrenmenin kaçınılmaz olduğunu yaşayarak öğrenir. |
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |