Dersin amacı, siyasal iletişime farklı yaklaşımları, teorik ve pratik çerçevede tartışmaktır. Egemen ve eleştirel siyasal iletişim çalışmaları, ve uygulamaları ile siyasal sistemler bir arada incelenecektir.
Bu derste siyasal iletişime ana akım ve eleştirel yaklaşımlar ele alınacaktır. Propaganda, ajitasyon, siyasal kampanyalar, ekonomi-politik, etik gibi kavramların politik sistemler içinde incelenmesi üzerinde durulacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İdeoloji kavramı ve çağdaş siyasal sistemler hakkında genel bilgi sahibi olur. | 1,2,3,5 | 1, 2, 3 | A, C, D |
2) Siyasal sistemlerin ve ideolojilerin, kitle iletişim ve ürünlerinin üzerindeki etkilerinin farkına varır. | 1,6,10 | 1, 2, 3 | A, C, D |
3) Kitle iletişimini ve ürünlerini, ana akım ve eleştirel medya / ticari yayıncılık ve kamu yayıncılığı ayrımında siyasal sistemlerle ilişkileri bağlamında eleştirel bir bakışla tartışabilir. | 1,2,3,13 | 1,2,3 | A,C, D |
4) Kitle iletişim ve ürünlerinin çeşitli siyasal sistemlerle ilişkileri bağlamında, değişen medya politikaları, etik ilkeler ve hukuki yapılar bağlamında analiz edebilir. | 5, 6, 13 | 1, 2, 3 | A, C, D |
5) Teknolojik gelişme, inovasyon, verimlilik gibi kavramların, kitle iletişimin gelişimi üzerinden, farklı siyasal sistemler için ne anlama gelebileceğinin ayırdına varır. | 1,2,3, 10,13 | 1, 2, 3 | A, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Siyasal iletişime farklı yaklaşımlar | |
2 | İdeoloji kavramı üzerine | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
3 | Çağdaş Siyasal Sistemler | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
4 | Medya ve Demokrasi | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
5 | Medya, İdeoloji ve Söylem | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
6 | Küreselleşme ve Medya | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
7 | İzleyici emtiası | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
8 | Medya ve Tarafsızlık | Bilgileri gözden geçirme, okuma ve pekiştirme |
9 | Ara Sınav | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
10 | Medya ve Kamuoyu | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
11 | Medya ve Siyaset | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
12 | Haber ve Söylem | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
13 | Yeni Medya, Kamusal Alan ve Demokrasi | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
14 | Alternatif Medya ve Yurttaş Gazeteciliği | Verilen ders materyalini okuma ve televizyon izleme |
15 | Eğlence Endüstrisi ve Medya |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Brain Mc Nair (2003). An Introduction to Political Communication. Routledge, London.
Terry Eagleton (1991). Ideology. An Introduction. University of Minessota Press. London. Lyman Tower Sargent. (2009). Contemporary Political Ideologies. Wadsworth. USA Herbert Schiller. (1976). Communication and Cultural Domination. Sharpe. Winfried Schulz. (2001). “Changes in Mass Media and the Public Sphere”. (ed.) Slavko Splichal, Public Opinion and Democracy. Hammpton Press. New Jersey. John Keane. (1991). The Media and Democracy. Polity Press. Hamid Mowlana. (1985). International Flows of Information: A Global Report and Analysis. Unesco. Paris. Carroll J. Glynn vd. (1995). “Opinions, Perception and Social Reality”. (der.) T.L. Glasser, C.T. Salmon, Public Opinion and the Communication of Consent. The Guilford Press. NY. Jay Blumler and Michel Gurevitch. ( 2000). “Rethinking the Study of Political Communication”. James Curran - Michael Gurevitch. Mass Media and Society. Edward Arnold, London. Thomas Meyer. (2002). Medya Demokrasisi, Medya Siyaseti Nasıl Sömürgeleştirir? İş Bankası Yayınları. İstanbul. Schudson, Michael. (1998). “The Public Journalism Movement and Its Problems”, The Politics of News The News of Politics, Doris Graber, Denis McQuail ve Pippa Norris (ed.) içinde, USA: Congressional Quarterly Inc. Schaffer, Jan. (2000). “Civic Journalism”. National Civic Review, vol:89, No:3, Fall 2000. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | Dönem içindeki tartışmalara katkı sunacak ödevler ve seçilecek bir konu üzerine makale yazımı |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Katılım ve kısa ödevler | 30 | |
Haftalık okumalar | 30 | |
Final Makale | 40 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve iletişim alanında bilimsel düşünebilme,eleştirel kuram, kavram ve yöntemlere hakim olabilme ve bilimsel düzeyde veri toplama ve tartışma yetisini geliştirebilmek. | X | |||||
2 | Kitle İletişim araçlarının tarihsel gelişimini toplumsal ve kültürel sonuçları bağlamında tanımlayabilmek ve analiz edebilmek. | X | |||||
3 | Kitle iletişim araçları üzerine inşa edilmiş eleştirel düşünce geleneğini , post-modernizm, küreselleşme, post-kolonyalizm, post yapısalcılık gibi çağdaş kavramsal çerçevelerle ilişkilendirebilmek, yeni tartışma odakları yaratabilmek. | X | |||||
4 | Ekonomik, politik ve kültürel olguların ve gelişmelerin kitle iletişim araçları yoluyla dolayımlanma biçimlerini ve toplumsal yaşama etkilerini analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
5 | Kültürel çalışmaların disiplinler arası yapısını tanımlayabilmek, geleneksel bilimsel disiplinlerin iletişim çalışmaları alanı ile etkileşimlerini yorumlayabilmek. | X | |||||
6 | Görsel, işitsel ve yazılı sanat tarihinde ortaya çıkmış klasik ve modern estetik kuramlara hakim olabilmek, bu kuramlar ışığında anlatı biçimlerini ve türlerini inceleyebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
7 | Toplumsal hayatın siyasi olgu ve aktörlerinin kitle iletişim araçlarını kullanma ve yer alma biçimlerini sosyo politik sonuçları bağlamında eleştirel bir şekilde değerlendirebilmek. | X | |||||
8 | Yayın politikalarının ulusal ve uluslararası ilişkilerini anlayabilmek, toplumsal ve kültürel nedenleri ve sonuçları üzerinden değerlendirebilmek. | X | |||||
9 | Medyanın mülkiyet ilişkileri ve kanallarını ve medya ürünlerinin ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomik ve kültürel işleyişini tanıyabilmek, pazarlama teknikleri ve araçları ile bağını kurarak birleştirebilmek. | X | |||||
10 | Pazarlama teknikleri, araçları ve biçimlerini medya kuramları ile bağlantılandırmak ve uygulama yöntemlerini incelemek. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası film tarihi ve kültürü üzerine temel kuramsal çalışmaları adlandırabilmek, önemli örnekleri tanıyabilmek, kuramlar ile ilişkilendirebilmek. | X | |||||
12 | Film ve televizyonun farklı anlatı biçimlerinin yazım formatlarına hakim olabilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
13 | Kitle iletişim araçlarının teknik olanaklarını ve yapısını tanıyabilmek, teknolojik gelişmeleri takip edebilmek ve bu gelişmeleri uygulayabilmek. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Haftalık sunum | 16 | 3 | 48 |
Ödevler ve makale | 5 | 35 | 15 |
Toplam İş Yükü | 211 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |