Bu dersin amacı Hegel’in kavramlarını güncel, eleştirel bir okumaya tabi tutabilmektir.
Hegel’in temel felsefi metinlerinin ve bunların çağdaş okumalarının karşılaştırılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Hegel düşüncesine eleştirel bakış kazanır. |
1,2,7,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) Hegel kavramlarını orjinal metinler üzerinden tartışır. |
1,2,7,10,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) Hegel’in felsefi kavramlarını ilişkilendirir. |
1,2,7,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) Hegel felsefesinin tarihsel önemini kavrar. |
1,2,7,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) Felsefe tarihindeki yeri açısından Hegel’in önemini açıklar. |
1,2,4,7,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
6) Hegelci metodu ayırt eder. |
1,2,7,10 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Felsefe |
2 |
Kantçı system ve en üst noktası Kendinin bilinci |
Hegel |
3 |
Hegel’e ve Tinin Görüngübilimi’ne giriş |
Hegel |
4 |
Hegel’in metodu: kendini kapsayan şüphecilik |
Hegel |
5 |
Bilinç: Kesin duyu ve Algı |
Hegel |
6 |
Kendinin Bilincine Geçiş |
Hegel |
7 |
Kendinin Bilinci: Köle_efendi |
Hegel |
8 |
Stoisizm, Şüphecilik , ve mutsuz Bilinç |
Hegel |
9 |
Dönem ortası değerlendirmesi |
Hegel |
10 |
Hakikat ve Aklın Kesinliği: rasyonel Kendinin Bilincinin edimleri üzerinden kendini gerçekleştirmesi. |
Hegel |
11 |
Aktif Akıl: Ruhani Hayvan Krallığı |
Hegel |
12 |
Kant eleştirisi ve Tine Geçiş: Yasa Yapan ve Sınayan olarak Akıl |
Hegel |
13 |
Tin: Etik Düzen |
Hegel |
14 |
Mutlak Bilme |
Hegel |
15 |
Genel Değerlendirme |
Hegel |
16 |
Final Sınavı |
Hegel |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
Hegel, G. F. W. Phenomenology of Spirit, Trans. by A. V. Miller, Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar |
Taylor, Charles, Hegel, Cambridge. Beiser, Frederick, ed., The Cambridge Companion to Hegel, Cambridge. Pippin, Robert, Hegel's Idealism, Cambridge. Pinkard, Terry, Hegel's Phenomenology, Cambridge. Bristow, William, Hegel and the Transformation of Philosophical Critique, Oxford. Westphal, Kenneth, ed., The Blackwell Guide to Hegel’s Phenomenology of Spirit, Blackwell. Butler, Judith, Subjects of Desire: Hegelian Reflections in Twentieth-Century France, Columbia. Hyppolite, Jean, Genesis and Structure of Hegel's 'Phenomenology', Northwestern. Kojève, Alexandre, Introduction to the Reading of Hegel, Cornell. Gadamer, Hans-Georg, Hegel's Dialectic, Yale. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Devam |
15 |
15 |
Arasınav |
- |
- |
Seminer tartışmalarına katılım |
15 |
15 |
Ödevler |
1 |
10 |
Sunum |
1 |
10 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
10 |
Son sınav |
1 |
10 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1 |
Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
X |
|
|
2 |
İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
X |
|
|
|
|
6 |
Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
|
8 |
Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
X |
|
|
|
9 |
Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
X |
|
|
|
|
10 |
Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
X |
|
|
|
12 |
Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
10 |
160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
10 |
150 |
Arasınav |
1 |
30 |
30 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Sunum |
1 |
30 |
30 |
Eleştirel okuma notları |
10 |
4 |
40 |
Son sınav |
1 |
40 |
40 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
40 |
Toplam İş Yükü |
|
|
510 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
20,4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
20 |