• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 639
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı Hegel’in kavramlarını güncel, eleştirel bir okumaya tabi tutabilmektir.

Dersin İçeriği: 

Hegel’in temel felsefi metinlerinin ve bunların çağdaş okumalarının karşılaştırılması.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)  Hegel düşüncesine eleştirel bakış  kazanır.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

2)  Hegel kavramlarını orjinal metinler üzerinden tartışır.

1,2,7,10,13

1,2,3,4

A,B,C,D,E

3) Hegel’in felsefi kavramlarını ilişkilendirir.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

4) Hegel felsefesinin tarihsel önemini kavrar.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

5) Felsefe tarihindeki yeri açısından Hegel’in önemini açıklar.

1,2,4,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

6) Hegelci metodu ayırt eder.

1,2,7,10

1,2,3,4

A,B,C,D,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Felsefe

2

Kantçı system ve en üst noktası

Kendinin bilinci

Hegel

3

Hegel’e ve Tinin Görüngübilimi’ne giriş

Hegel

4

Hegel’in metodu: kendini kapsayan şüphecilik

Hegel

5

Bilinç: Kesin duyu ve Algı

Hegel

6

Kendinin Bilincine Geçiş

Hegel

7

Kendinin Bilinci: Köle_efendi

Hegel

8

Stoisizm, Şüphecilik , ve mutsuz Bilinç

Hegel

9

Dönem ortası değerlendirmesi

Hegel

10

Hakikat ve Aklın Kesinliği: rasyonel Kendinin Bilincinin edimleri üzerinden kendini gerçekleştirmesi.

Hegel

11

Aktif  Akıl: Ruhani Hayvan Krallığı

Hegel

12

Kant eleştirisi ve Tine Geçiş: Yasa Yapan ve Sınayan olarak Akıl

Hegel

13

Tin: Etik Düzen

Hegel

14

Mutlak Bilme

Hegel

15

Genel Değerlendirme

Hegel

16

Final Sınavı

Hegel

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Hegel, G. F. W. Phenomenology of Spirit, Trans. by A. V. Miller, Oxford University Press.

Diğer Kaynaklar

Taylor, Charles, Hegel, Cambridge.

Beiser, Frederick, ed., The Cambridge Companion to Hegel, Cambridge.

Pippin, Robert, Hegel's Idealism, Cambridge.

Pinkard, Terry, Hegel's Phenomenology, Cambridge.

Bristow, William, Hegel and the Transformation of Philosophical Critique, Oxford.

Westphal, Kenneth, ed., The Blackwell Guide to Hegel’s Phenomenology of Spirit, Blackwell.

Butler, Judith, Subjects of Desire: Hegelian Reflections in Twentieth-Century France, Columbia.

Hyppolite, Jean, Genesis and Structure of Hegel's 'Phenomenology', Northwestern.

Kojève, Alexandre, Introduction to the Reading of Hegel, Cornell.

Gadamer, Hans-Georg, Hegel's Dialectic, Yale.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Devam

15

15

Arasınav

-

-

Seminer tartışmalarına katılım

15

15

Ödevler

1

10

Sunum

1

10

Eleştirel okuma notları

10

10

Son sınav

1

10

Dönem ödevi

1

40

Toplam

 

100

Dönem Ödevinin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

 

 

 

X

 

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

 

 

 

 

X

 

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

 

 

X

 

 

 

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

 

X

 

 

 

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

X

 

 

 

 

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

 

 

 

 

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

 

 

 

 

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

 

 

X

 

 

 

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

 

X

 

 

 

 

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

 

 

 

 

X

 

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

X

 

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

 

X

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

1

30

30

Ödevler

1

20

20

Sunum

1

30

30

Eleştirel okuma notları

10

4

40

Son sınav

1

40

40

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

 

 

510

Toplam İş Yükü / 25 (s)

 

 

20,4

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20