Bu dersin amacı Schopenhauer ile Kierkegaard’ın ortaya koyduğu sorunları ilişkileri içinde inceleyerek çözümlemeleriyle uslamlamalarını değerlendirmektir.
Arthur Schopenhauer’in/Søren Kierkegaard’un görüşlerinin dönüşümlü olarak temel metinleri ve çağdaş okumaları üzerinden sorunsallaştırılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Schopenhauer’in ortaya koyduğu felsefe sorunları konusunda derinlemesine kazanır. |
1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
1, 2, 3, 4 |
B, C, D, E |
2) Kierkegaard’ın ortaya koyduğu felsefe sorunları konusunda derinlemesine kazanır. |
1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
1, 2, 3, 4 |
B, C, D, E |
3) Schopenhauer ile Kierkegaard’ın felsefece konumları arasındaki ilişkiyi tartışır. |
1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
1, 2, 3, 4 |
B, C, D, E |
4) Schopenhauer ile Kierkegaard’ın başka felsefecilere ilişkin eleştirilerini değerlendirir. |
1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 134 |
1, 2, 3, 4 |
B, C, D, E |
5) Schopenhauer ile Kierkegaard’ın felsefelerinin çağdaş sorunlarla ilgisini açıklar. |
11, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
1, 2, 3, 4 |
B, C, D, E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Bağlamları içinde Schopenhauer ile Kierkegaard |
|
2 |
Kant ile Hegel’den sonra: Schopenhauer’in eleştirisi |
Seçmeler |
3 |
Kant ile Hegel’den sonra: Kierkegaard’ın eleştirisi |
Seçmeler |
4 |
Yeter Neden İlkesinin Dörtlü Kökü |
YNİDK |
5 |
Schopenhauer ile “us”: İstenç ile Tasarım Olarak Dünya |
İTOD |
6 |
Schopenhauer ile dünyanın “anlamı”: İstenç ile Tasarım Olarak Dünya |
İTOD |
7 |
Schopenhauer ile Nietzsche: “İstenç” ile “erk istenci” |
İTOD, Seçmeler |
8 |
Okuma haftası |
|
9 |
Kierkegaard’da varoluşun evreleri |
Ya/Ya da |
10 |
Estetik yaşam |
Ya/Ya da |
11 |
Etik yaşam |
Ya/Ya da |
12 |
Dinsel yaşam: Sonsöz |
Ya/Ya da, Sonsöz |
13 |
Dinsel yaşam ile bunalım |
Korku ile Titreme |
14 |
Kaygı, umutsuzluk, deva |
Kaygı Kavramı |
15 |
Kaygı, umutsuzluk, deva |
Ölümcül Hastalık |
16 |
Schopenhauer ile Kierkegaard’ın ilişkileriyle günümüz sorunlarıyla ilgilerinin genel değerlendirmesi |
Felsefe |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Kierkegaard, Either/Or, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1987. Kierkegaard, Fear and Trembling, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1983. Kierkegaard, Concluding Unscientific Postscript, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1992. Kierkegaard, Sickness Unto Death, çev. Howard and Edna Hong. Princeton: Princeton University Press, 1980. Arthur Schopenhauer, On the Fourfold Root of the Principle of Sufficient Reason. çev. E. F. J. Payne. New York: Open Court Publishing Company, 1974. Arthur Schopenhauer, The World as Will and Representation. çev. E. F. J. Payne. New York: Dover Publications, 1966. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Ödevler |
2 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Eleştirel okuma notları |
5 |
20 |
Dönem ödevi |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
40 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
X |
|||||
2 |
İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
X |
|||||
3 |
Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
X |
|||||
4 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
X |
|||||
5 |
Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
X |
|||||
6 |
Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
X |
|||||
7 |
Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
X |
|||||
8 |
Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
X |
|||||
9 |
Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
X |
|||||
10 |
Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
X |
|||||
11 |
Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
|
X |
|
|
12 |
Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
|
X |
|
13 |
Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
X |
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
6 |
96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
10 |
150 |
Ödevler |
2 |
20 |
40 |
Sunum |
1 |
30 |
30 |
Eleştirel okuma notları |
5 |
30 |
150 |
Dönem ödevi |
1 |
60 |
60 |
Toplam İş Yükü |
|
|
526 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
20,92 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
20 |