Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını ve çağcıl yorumları kaynak metin olarak kullanarak tarih felsefesindeki kimi sorunları ayrıntılı biçimde ele almak.
Tarih varlığıyla ilgili bir sorunun belirlenerek serimlenmesi ve tartışılması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) tarih felsefesine ilişkin problemleri tanır ve enine boyuna tartışır. | 1,2,8,10 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
2) tarih felsefesine ilişkin metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. | 1,2,8,10 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
3) felsefe tarihi içinde kimi metinlerini gidişli gelişli inceler, tartışır. | 1,2,7,8,10 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
4) metin çözümlemeye ve yorumlamaya ilişkin yetkinlik kazanır. | 1,2,8,10 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
5) tarihin neliğini, nesnesini ve iş görme tarzını bilir. | 1,2,4,8,10 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
G.W.F. Hegel, Vorlesungen über Philosophie der Geschichte |
|
3 |
G.W.F. Hegel, Vorlesungen über Philosophie der Geschichte |
|
4 |
G.W.F. Hegel, Vorlesungen über Philosophie der Geschichte |
|
5 |
G.W.F. Hegel, Vorlesungen über Philosophie der Geschichte |
|
6 |
G.W.F. Hegel, Vorlesungen über Philosophie der Geschichte |
|
7 |
G.W.F. Hegel, Vorlesungen über Philosophie der Geschichte |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Dilthey, Wilhelm. Einleitung in die Geisteswissenschaften (Introduction to the human sciences) |
|
10 |
Dilthey, Wilhelm. Introduction to the human sciences |
|
11 |
Dilthey, Wilhelm. Introduction to the human sciences |
|
12 |
Dilthey, Wilhelm. Introduction to the human sciences |
|
13 |
Dilthey, Wilhelm. Introduction to the human sciences |
|
14 |
Dilthey, Wilhelm. Introduction to the human sciences |
|
15 |
Dilthey, Wilhelm. Introduction to the human sciences |
|
16 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
G.W.F. Hegel, Vorlesungen über Philosophie der Geschichte, Suhrkamp Taschenbuch Wissenschaft, Werke 12.
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1975). Lectures on the philosophy of world history: introduction, reason in history (translated from the German edition of Johannes Hoffmeister from Hegel papers assembled by H. B. Nisbet). New York, NY: Cambridge University Press.
Dilthey, Wilhelm. Introduction to the human sciences ed. by R. A. Makkreel and F. Rodi. (1883; 1989) Dilthey, Wilhelm, Die Wissenschaften vom Menschen, der Gesellschaft und der Geschichte. |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
X |
|
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
X |
|
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
7 |
70 |
Arasınav |
1 |
22 |
22 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Son sınav |
1 |
20 |
20 |
Dönem ödevi |
1 |
25 |
25 |
Toplam İş Yükü |
|
|
200 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
8 |
|
|
|
|