Dersin Dili:
İngilizce
Dersin İçeriği:
Dersin içeriği haftalık sırasıyla şöyledir: Giriş: Davranışsal Eğilimler, Karmaşık Seçimler İçin Basit Heuristikler, Riskli Seçimler, Yeni Bilgilerden Öğrenme, Etkin Piyasalar Hipotezi, Piyasa Modeli "CAPM", "Noise" Tacirleri ve Tek Fiyat Kanunu, Noise Alım-Satım Shleifer Modeli, Noise Alım-Satım Geribesleme Modelleri, Sürü Güdüsü Modelleri, Rasyonel İnsan, Beklenti Teorisi, Çoklu Hisse Senedi Modelleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simulasyon, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuvar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geleneksel finans teorileri, finansal varlık fiyatlama modelleri ve varsayımları ile etkin market konsepti konularında gerekli bilgi birikiminin edinilmesi | 4,7,8,9 | 1,2,3 | A,C |
2. Finansal – Ekonomik karar alma temelleri ve davranışsal hataların rolünün kapsanması | 4,7,8,9 | 1,2,3 | A,C |
3. Finansal piyasalarda davranışsal yaklaşımın kavranması | 4,7,8 | 1,2,3 | A,C |
4. Finansal piyasalardaki çeşitli ortak davranışsal hataların incelenmesi | 4,7,8 | 1,2,3 | A,C |
5. Piyasa anomalileri ve sonuçlarının gözden geçirilmesi | 4,7,8 | 1,2,3 | A,C |
6. Finansal piyasaların davranışsal finans perspektifi ile incelenmesi neticesinde finansal problemlerin tanımlanması ve üzerinde çalışılması | 4,7,8,10 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | |||||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |||||
1 | Giriş: Davranışsal Eğilimler | ||||||
2 | Karmaşık Seçimler İçin Basit Heuristikler | ||||||
3 | Riskli Seçimler | ||||||
4 | Yeni Bilgilerden Öğrenme | ||||||
5 | Etkin Piyasalar Hipotezi | ||||||
6 | Piyasa Modeli "CAPM" | ||||||
7 | Ara Sınav | ||||||
8 | "Noise" Tacirleri ve Tek Fiyat Kanunu | ||||||
9 | Noise Alım-Satım Shleifer Modeli | ||||||
10 | Noise Alım-Satım Geribesleme Modelleri | ||||||
11 | Sürü Güdüsü Modelleri | ||||||
12 | Rasyonel İnsan | ||||||
13 | Beklenti Teorisi | ||||||
14 | Çoklu Hisse Senedi Modelleri | ||||||
15 | Final sınavı | ||||||
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |||||||
Ders Notu | Ders websitesi, ders notları, finansal piyasalar laboratuvarı, finansal hesap makinesi, online kaynaklar, excel tipi yazılım programı. | ||||||
Diğer Kaynaklar |
Behavioral Finance Understanding the Social, Cognitive, and Economic Debates, Edwin T. Burton Sunit N. Shah, 2013, Wiley
Behavioral Economics, Edward Cartwright, Üçüncü Baskı 2018, Routledge |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |||||||
Dokümanlar | |||||||
Ödevler | |||||||
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | |||||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ | |||||
Ara Sınav | 1 | 20 | |||||
Katılım | 6 | 20 | |||||
Final | 1 | 60 | |||||
Toplam | 100 | ||||||
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 60 | ||||||
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | ||||||
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | Katkı Düzeyi | |||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Finansın temel ilkelerini kavramak ve bu ilkeleri ulusal ve uluslararası alanlarda uygulayabilmek. | X | ||||
2 | Çağdaş bilişim teknolojilerini ve güncel finans araçlarını etkin şekilde kullanmak. | X | ||||
3 | Finans meslek kuruluşları tarafından kabul edilmiş etik kurallarını ve sosyal sorumluluk anlayışını kavramak ve alacağı kararlarda uygulamak. | X | ||||
4 | Çok kültürlü, çok dilli ve disiplinler arası çevrelerde iş yapabilmesini sağlayacak altyapıya sahip olmak. | X | ||||
5 | Piyasalar ve piyasaların işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak ve bu piyasalardaki gelişmeleri analiz edebilmek. | X | ||||
6 | Çokuluslu şirketlere özgü yönetim araç ve modellerini tanımak ve gerektiği yerlerde bunları uygulayabilmek. | X | ||||
7 | Global ekonomik sistemin yapısını anlamak ve yeni gelişmelerin bu yapıyı nasıl etkileyeceğini analiz edebilmek. | X | ||||
8 | Karar alma sürecinde eleştirel düşünme yeteneğini kullanabilmek. | X | ||||
9 | Edindiği liderlik, takım çalışması ve iletişim becerilerini yaşam boyu öğrenme sürecine aktarabilmek. | |||||
10 | Dinamik çalışma koşullarının yaratabileceği fırsat ve problemleri öngörerek analitik ve yaratıcı yaklaşımlarla süreci yönetebilmek. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ | |||||||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) | ||||
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 96 | ||||
Ödev/Sunum | 5+1(Proje) | 60 | 60 | ||||
Ara Sınav | 1 | 10 | 20 | ||||
Final | 1 | 15 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 254 | ||||||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10.16 | ||||||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |