Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders toplumsal cinsiyet çalışmaları, film çalışmaları, çeviri çalışmaları ve imgebilim gibi kültürel ve edebi konuları tartışmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu ders edebi metinler, popüler kültür ve çağdaş teoriye yansıyan kültürel çalışmalardaki eğilimleri sunar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Avrupa’da Türk imajının tarihini incelemek. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B,C,D |
2) Öğrencilerin imgebilim çalışmalarının düşünsel ve kültürel geri planı üzerine bilgi edinmelerini sağlamak. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B,C,D |
3) Öğrencileri Avrupa edebiyatında Türk imgesini daha iyi anlamaları için gereken eleştirel yaklaşım, disiplinler arası bakış ve çözümleme becerileri ile donatmak. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B,C,D |
4) Edebiyatta Türk imgesinin farklı tanımlarını incelemek. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B,C,D |
5) Karşılaştırmalı edebiyattaki farklı görüşleri karşılaştırmak. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Georgius of Hungary, Treatise | |
3 | Charles Sabatos, Frontier Orientalism (Intro/Chap. 1) | |
4 | Andre Gingrich, “Frontier Myths of Orientalism” | |
5 | Róbert Gáfrik, “Imagining the Orient in Central Europe” | |
6 | Charles Sabatos, Frontier Orientalism (Chap. 2) | |
7 | Géza Gárdonyi, Eclipse of the Crescent Moon | |
8 | Charles Sabatos, Frontier Orientalism (Chap. 3) | |
9 | Ivo Andrić, The Devil’s Yard | |
10 | Jitka Malečková, “The Turk” in the Czech Imagination | |
11 | Charles Sabatos, Frontier Orientalism (Chap. 4) | |
12 | Irvin Cemil Schick, Women in the Ottoman Balkans | |
13 | Ismail Kadare, The Siege | |
14 | Charles Sabatos, Frontier Orientalism (Chap. 5) | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Charles Sabatos, Frontier Orientalism and the Turkish Image in Central European Literature |
Diğer Kaynaklar | Jitka Malečková, “The Turk” in the Czech Imagination |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Yazili Ödev (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz edebiyatı, dünya edebiyatı ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlikler | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 5 | 75 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |