Bu dersin amacı, öğrencileri işletmelerin sorunlarını çözümlemek için gerekli olan bilgi, yetenek ve becerilerle donatmaktır. Ders öğrencilere işletme politikaları ve stratejik yönetimin kavram, teknik ve metodolojisini öğrenme ve örnek olay incelemesi ve simülasyon uygulaması yardımıyla elde ettikleri bu kazanımlarını işletmelerin karmaşık sorunlarını çözümlemede kullanmaya olanak sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
“İşletme Politikası ve Stratejik Yönetim” dersi şu konuları içermektedir: İşletme politikası ile stratejik yönetimin anlam ve ilişkileri, konuya ilişkin çeşitli kavram, model ve kuramlar, kurumsal yönetim, etik ve toplumsal sorumluluk, çevresel sürdürülebilirlik, dış ve iç çevre analizleri, endüstri ve rekabet analizi, stratejik planlama, stratejik plan uygulamaları, sonuç analizi, değerlendirme ve denetim, küçük işletmelerde, kar amacı gütmeyen sivil toplum kuruluşlarında stratejik yönetim, vb.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin bir işletme ya da kurumun sorunlarının giderilmesi, uzun vadede rekabet üstünlüğü sağlaması ve daha kalıcı başarılar elde etmesi için gerekli stratejik kararları alma ve uygulama yeteneklerini geliştirmek | 1, 2, 3, 9 & 12 | A, B, C | |
Öğrencilerin çeşitli endüstrilerde, rekabet ortamlarında ve küresel bir çevrede gerekli stratejik analizler yapabilme yetenek ve becerilerini geliştirmek. | 1, 2, 3, 9 & 12 | A, B, C | |
Öğrencilere, simülasyon ve örnek olay analizleri yardımıyla uygulamalı olarak strateji geliştirmede, stratejik alternatifleri değerlendirmede ve stratejik kararlar vermede deneyim kazandırmak. | 1, 2, 3, 9 & 12 | A, B, C | |
Öğrencilere, strateji geliştirme ve uygulamaya ilişkin
yönetim görevlerini yakından tanıma ve şirketin strateji uygulama ekibinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirme fırsatı sunma. |
1, 2, 3, 9 & 12 | A, B, C | |
Öğrencilerin bir İşletme programında daha önce alınmış olan tüm derslerdeki bilgilerin nasıl bütünleştirilebileceğini ve örgütlerin başarısı için bu bilgi ve unsurlar arasında neden bir uyum olması gerektiğini görmelerini sağlamak. | 1, 2, 3, 9 & 12 | A, B, C | |
İşletme yönetiminde etik kuralların, temel değerlerin ve toplumsal sorumluluğun neden önemli oldukları konusunda öğrencilerin duyarlılığını artırmak. | 1, 2, 3, 9 & 12 | A, B, C | |
Öğrencilerin yönetsel değerlendirme, risk analizleri yapma ve etkin sonuçlara yol açabilecek etkin kararlar verebilme yeteneklerini geliştirmek. | 1, 2, 3, 9 & 12 | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Bir Bakış: Strateji Nedir ve Neden Önemlidir? | Chapter 1 |
2 | Şirketin Yönünün Belirlenmesi: Vizyon, Misyon, Amaçlar ve Stratejiler | Chapter 2 |
3 |
Temel Kavramlar ve Analitik Araçlar: Şirketin Dış Çevresinin Değerlendirilmesi
Simülasyon ve Örnek Olay Gruplarının Oluşturulması GLO-BUS SİMÜLASYONUN AÇIKLANMASI |
Chapter 3 |
4 |
Bir Şirketin Kaynaklarının, Yeteneklerinin ve Rekabet Durumunun Değerlendirilmesi
Örnek Olayların Dağıtımı İMÜLASYON EKSERSİZLERİ |
Chapter 4 |
5 |
Stratejinin Oluşturulması: İşletmelerde Kullanılabilecek Beş Rekabetçi Jenerik Strateji
İlk Set Kararların Girilmesi |
Chapter 5 |
6 |
Şirketin Rekabet Durumunun Güçlendirilmesi: Stratejik Alternatifler, Stratejik Zamanlama ve Operasyonların Genişliği
İkinci Set Kararların Girilmesi |
Chapter 6 |
7 |
ARA SINAVI
Üçüncü Set Kararların Girilmesi |
|
8 |
Uluslararası Pazarlarda Rekabet Stratejileri
Dördüncü Set Kararların Girilmesi |
Chapter 7 |
9 |
Kurumsal Strateji: Endüstrilerde Farklılaştırma ve Holdingler
Beşinci Set Kararların Girilmesi Birinci Örnek Olay Sunumu |
Chapter 8 |
10 |
Simülasyon Yıllık Genel Kurul Toplantıları
Altıncı Set Kararların Girilmesi |
Öğrencı Gruplarının Sunumları |
11 |
Etik, Kurumlarda Toplumsal Sorumluluk, Çevresel Sürdürülebilirlik ve Strateji
İkinci Örnek Olay Sunumu Yedinci Set Kararların Girilmesi |
Chapter 9 |
12 |
Stratejinin Uygulanması için Gerekli Örgütün İnşa Edilmesi: İnsan Kaynakları, Yetenekler, ve Yapı
Üçüncü ve Dördüncü Örnek Olay Sunumu Sekizinci Set Kararların Girilmesi |
Chapter 10 |
13 |
Operasyonların Yönetimi: Stratejinin Başarılı bir Şekilde Uygulanması için Yapılması Gerekenler
Beşinci ve Altıncı Örnek Olay Sunumları Dokuzuncu Set Kararları Gir |
Chapter 11 |
14 |
Kurum Kültürü ve Liderlik: Başarılı Strateji Uygulamasının Temel Anahtarları
Yedinci ve Sekizinci Örnek Olay Sunumları Onuncu Set Kararları Gir Ders ve Simülasyonun Genel Değerlendirmesi |
Chapter 12 |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitapları |
1. Arthur A. Thompson, Margaret A. Peteraf, John E. Gamble, and A. J. Strickland III, Crafting and Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage, Concepts and Cases, McGraw-Hill, 2012, 18th Edition.
2. Additional readings |
Diğer Kaynaklar |
Simulation: Thompson, et al., The Business Strategy Game:
Competing in a Global Marketplace.
Case Analyses |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders Kitabı, Ek Okumalar, Glo-BUS Simülasyon, ve Örnek Olaylar |
Ödevler | Simülasyon ve Örnek Olay Analizleri |
Sınavlar | Bir Ara Sınavı ve bir Dönem Sonu Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 25 |
Simülasyon | 20 | |
Örnek Olay Sunum ve Raporu | 1 | 20 |
Finalin | 35 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme alanındaki temel kavramları (stratejik yönetim ve organizasyon, muhasabe, finans, ekonomi, pazarlama ve yönetim teknikleri) öğrenir ve bu bilgileri iş yaşamında uygulamalı olarak kullanabilir. | X | |||||
2 | İşletme teori ve yöntemlerini, muhasebe ve finans, işletme yönetimi, pazarlama yönetimi, ve insan kaynakları alanlarından en az birinde uzmanlaşarak uygulayabilir. | X | |||||
3 | Araştırma yöntemleri bilgisine sahip olarak, veri toplamak ve analiz etmek için uygun yöntemleri seçebilir, elde edilen sonuçları, yapılmış araştırmaları ve raporlarını anlayıp yorumlayabilir. | X | |||||
4 | Liderlik etmek ve stratejik kararlar almak için gerekli vasıfları kazanır. | X | |||||
5 | Takım çalışmasında aktif rol almaya yatkındır, takımının amaçlarına ulaşmasına bilinçli olarak etkin katkıda bulunabilir. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri değerlendirebilir, bütünleştirebilir ve disiplinler arası bir bakış açına sahiptir. | X | |||||
7 | Gerek iş gerekse akademik alanlarda bağımsız ve özgün çalışmalar yapabilecek bilgi ve sorumluluğa sahiptir. | X | |||||
8 | Yazılı ve sözlü olarak gerek kurum içi, gerekse kurum dışından kişilerle etkin iletişim kurabilir. | X | |||||
9 | Yerel ve küresel iş ortamındaki dinamikleri ve koşulları takip edebilir ve yorumlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleksel etik ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | |||||
11 | Yetkin İngilizce bilgisine sahip olarak güncel olayları ve alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiştir. | X | |||||
13 | Küresel iş ortamını şekillendiren ticari hukuk bilgilerini kavramıştır ve bu bilgiler doğrultusunda bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 12 | 12 | 144 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |