• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ART537
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı, dijital sanatlar, media ve kültürü birleştirerek sunmaktır.

 

Dersin İçeriği: 

21. yüzyıl sanatı fizik, kimya, optik, elektronik gibi gelişen teknolojiler ile etkileşime girmektedir. Ağ sanatı, sanal gerçeklik, yazılım sanatı gibi bilgisayarlı ortamlarda geliştirilen sanatlar günümüzde sanata yön vermektedir. Dersin içeriği bu teknolojik sanatsal medyumların kültüre ve medyaya etkisini araştırmanın yanı sıra, medya ve kültüre katkılarını sorgulamaktır.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Konservatif sanat  ile teknolojik sanat arasındaki ayrımı yapıp, kültür ve sanata etkilerini öğrenmesini sağlayacaktır. 4,5,8,11 1,2,3 A,C
2) Dijital kitle iletişim araçlarının dijital sanat, medya ve kültüre yön verip vermediğini tartışarak, konu özelinde analizler yapayı öğrenir. 11,12,13 1,2,3 A,C
3) Dijital Sanatın uygulama yöntemleri üzerinde fikir sahibi olur. 4,11,12,14 1,2,3 A,C
4) Üretilen dijital sanatları medya ve kültür kapsamında yayma, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olur. 4,11,12,14 1,2,3 A,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş                                                         
2 Medya Sanatı Üretimi        
3 Medya Sanatı Sergilenmesi      
4 Medya Sanatı Saklanması        
5 Dijital Medya koleksiyonerliği  
6 Dijital Medyanın Kültüre Etkileri  
7 Ara Sınav  
8 Dijital Medya, İzleyici, Estetik  
9 Dijital Sanatta Yapay Zeka Kullanımı ve Topluma Etkileri  
10 Elektronik Medya Teknolojileri  
11 Dijital Sanat Oluşturma Örnekleri  
12 NFT Üretimi ve Koleksiyonerliği  
13 Blockchain Taknolojisi ve Sanat İlişkisi  
14 Sanal Gerçeklikler ve Metaverse  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar
  • Lovejoy, M., (2004). Digital currents art in the electronic age. London and New York: Routledge.
  • Manovich, L., (2014). Html’den Borges’e yeni  medya. M.Çakır (Ed.).Yeni medya’ya eleştirel yaklaşımlar (s.18). İstanbul: Doğu Yayınları.
  • Mouffe, C., (2013). Agonistics: Thinking the world politically. London, UK: Verso.
  • Özgür, F., (2012). Bir yeni medya hazırlayıcısı olarak kavramsal sanat. D. Yengin (Ed.). Yeni medya ve.., (s.200-224). İstanbul: Anahtar Kitapları Yayınevi
  • Yengin, D., (2014). Yeni medya ve dokunmatik toplum. İstanbul: Derin Yayınları

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Derse Katılım 1 20
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   55
Yıl içinin Başarıya Oranı   45
Toplam   100

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ara Sınav 1 20 20
Ödev (Konularla ilgili raporlar, araştırma-sunum) 10 12 120
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     370
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,8
Dersin AKTS Kredisi     15