• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ART545
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı, sanat yönetimi öğrencilerinin, müzik endüstrisini ve bu endüstri dallarındaki yapıyı, bu yapıya hizmet eden organizasyon ve yönetim sürecini uygulamalı olarak analiz etmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği: 

1) Gelişen teknoloji karşısında pek çok sektör gibi müzik sektöründe de yatırım, üretim, pazarlama, gibi stratejik yollara bağlı unsurlar geniş bir değişim sürecindedir. Bu sürecin gereksinimleri ve sonuçlarının incelenmesi dersin öncelikli hedeflerindendir.

2) Telif hakları, satış gelirleri, bütçe ve bütçe açığı hesaplama yöntemlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

3) Müzik endüstrisindeki hiyerarşik düzende kimlerin ne görevler aldıklarını ve bu görevlerin şartlarının öğrencilere tanıtılması ve açıklanması.

4) Müzik endüstrisinde geçmişte yaşanmış ve incelenmesi gereken konuların tartışılması.

5) Müzik endüstrisinde yer alan sermaye ve finans yapılarının incelenmesi, fon oluşturma ve yatırım çekme yöntemlerinin araştırılması

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) “Müzik Tarihi” ve “Müzik Endüstrisi” tarihi hakkında ve bu süreçlerin gelişim ve değişim noktaları konusunda bilgi sahibi olur.   1,2,3 A,C
2) Müzik endüstrisi ve iletişim temelli sektörler içerisindeki hukuki ve pratik işleyiş biçimlerini çözümlemiş olur.   1,2,3 A,C
3) Ulusal ve uluslararası “Telif Hakları” ve “Meslek Birlikleri” konularında bilgi sahibi olur.   1,2,3 A,C
4) İnternet üzerinden sosyal network sitelerini kullanarak özel satış ve pazarlama biçimleri hakkında pratik ve bilgi sahibi olur. (Guerilla Marketing, Viral Marketing)   1,2,3 A,C
5) Müzik endüstrisinde geleneksel ve güncel satış ve pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur   1,2,3 A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müziğin Tarihsel gelişimi ve  endüstrileşme süreci                                                         
2 Müzik endüstrisinin gelişimi ve  hukuki değişiklikler        
3 Müzik Endüstrisinde standart kontrat ve uygulamalar                                
4 Ulusal ve uluslararası  telif hakları ve telif süreleri  
5 Meslek Birlikleri ve 1790-1976 arası  telif hakkı değişimi         
6 Ara Sınav  
7 Mecburi Mekanik Lisans şekilleri ve  Bandrol kanunları      
8 Müzik endüstrisinde korsan, kaçakçılık ve sahtecilik suçları  
9 Müzik Endüstrisinde Prodüksiyon şekilleri ve Bütçelendirme  
10 Ara Sınav  
11 Sinema, Televizyon ve Tiyatro dallarında,müzik kullanımı ve Senkronizasyon hakları  
12 Müzikal projelerde sunum, promosyon şekilleri ve etkileri.  
13 Ticaret pratiği yönetmelikleri, İnternet üzerinden müzikal projelerin pazarlanma biçimleri  
14 Sunumlar  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu 1. THİS BUSİNESS OF MUSİC: M.William Krasilovsky, Sidney Shemel, John M. Gross

2. LEGAL ASPECTS OF THE MUSİC İNDUSTRY: Richard Schulenberg

3.THE FUTURE OF THE MUSIC BUSİNESS:  Steve Gordon

 

Diğer Kaynaklar 1. INSIDE TRACKS:  Richard Buskin

2. MÜZİKTE GENİŞ SOLUKLAR:  Leyla Pamir                                              

3. T.C. ANAYASASI

4. AVRUPA BİRLİĞİ MÜKTESEBATI (acquis communautaire)

5. YENİ REKLAMCILIK    Atilla Aksoy

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 15
Sunum 1 10
Ödev 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ara Sınav 1 20 20
Ödev (Konularla ilgili raporlar, araştırma-sunum) 10 12 120
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     370
Toplam İş Yükü / 25 (s)     14,8
Dersin AKTS Kredisi     15