Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Dersin amacı geniş açıdan yaklaşarak uluslararası hukuku, devletlerarası ilişkilerin ve devletlerin uluslararası diğer aktörlerle ilişkilerini yöneten prensipleri incelemektir. Derste, uluslararası ilişkileri yöneten kurallara küresel bir bakış açısı sunma ve sonuç olarak hukuki mantık, tartışma, araştırma ve yazma yeteneği kazandırma amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği:
Uluslararası hukukun temel gelişmiş prensipleri ve bu kuralların gelişimini incelemektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 3: Vaka çalışması, 4: Küçük grup çalışması, 5: Seminer, 6: Grup çalışması, 7: Araştırma, 8: Sözlü sınav veya sunum, 9: Anket çalışması, 10: Panel, 11: Konuk konuşması, 12: Öğrenci kulübü faaliyetleri
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev, C: Sunum veya sözlü sınav, D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Modern uluslararası hukukun tarihini, gelişimini ve aktörlerini tartışabilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Devletler ve toprakları için bağımsızlığın gereksinimlerini tanımlayabilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Uluslararası hukukun uluslararası kuruluşlara uygulanabilirliğini analiz edebilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Uluslararası anlaşmalar hukukunu, diplomatik ilişkiler ve temsiliyet hukukunu, insan hakları ve soykırımı tartışabilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Ekonomi ve uluslararası hukuk arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Devlet sorumluluğunun doğasını anlayabilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Uluslararası göçün hukuksal yönlerini açıklayabilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Silahlı çatışmaların ve savaşın doğasını, BM Güvenlik Konseyini ve güç kavramını anlayabilecekler. | 1,2,4,6,11 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modern Uluslararası Hukukun Tarihi ve Gelişimi | Malcolm, Shaw s. 1-179., Carter, Trimble, Bradley, s. 1-58, William R. Slomanson, s. 1-65. |
2 | Uluslararası Hukukun Aktörleri | Malcolm, Shaw s. 195-224, Carter, Trimble, Bradley, s. 135-150, William R. Slomanson, s. 66-191 |
3 | Devletin Bağımsızlığı ve Toprakları | Malcolm, Shaw s. 195-260.Carter, Trimble, Bradley, s. 431-461,William R. Slomanson, s. 85-92. |
4 | Uluslararası Anlaşmalar Hukuku | Malcolm, Shaw s. 902-953, Carter, Trimble, Bradley, s. 93-120, William R. Slomanson, s. 355-375. |
5 | Diplomatik İlişkiler ve Temsiliyet Hukuku | Malcolm, Shaw s. 697-776, Carter, Trimble, Bradley, s. 547-646, William R. Slomanson, s. 323-341. |
6 | Deniz Hukuku | Malcolm, Shaw s. 553-638.Carter, Trimble, Bradley, s. 835-876. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Devlet Sorumluluğu, İnsan Hakları Hukuku ve Soykırım | Malcolm, Shaw s.778-842, Carter, Trimble, Bradley, s.688-728. |
9 | Savaş Hukuku | Malcolm, Shaw s. 1167-1201,Carter, Trimble, Bradley, s. 153-1121. |
10 | Anlaşmazlıkların Barışçıl Çözümü | Malcolm, Shaw s. 1010-1048,Carter, Trimble, Bradley, s. 340-408. |
11 | Uluslararası Çevre Hukuku | Malcolm, Shaw s. 844-898, Carter, Trimble, Bradley, s.911-958, William R. Slomanson, s. 591-610 |
12 | Uluslararası Göç Hukuku ve hukuki Rejimler | Malcolm, Shaw s.655-657 |
13 | Uluslararası Kuruluşlar ve AB Hukuku | Malcolm, Shaw s. 1282-1294, Carter, Trimble, Bradley, s. 135-154 |
14 | Yeni Uluslararası Ekonomik Düzen ve Uluslararası Hukukta işlemler | Carter, Trimble, Bradley, s. 480-501, William R. Slomanson, s. 621-660 |
15 | Özet ve Değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Malcolm Shaw, International Law, Cambridge: Cambridge University Press, 2008. |
Diğer Kaynaklar |
Mesut Hakkı Caşın, Modern Uluslararası Hukuk, Legal Yayınevi, 2013
Carter, Trimble, Bradley, International Law, Aspen Publishers, 2003 William R. Slomanson, Fundamental Perspectives on International Law, Cengage Learning, 2011 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | - |
Ödevler | - |
Sınavlar | - |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 50 |
Derse Katılım | - | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk siyasal hayatı ve Türk dış politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uuslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak | X | |||||
4 | İnsan toplulukları ve siyasal sistemler arasında benzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | |||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | |||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | X | |||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | X | |||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları ve akademide kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | X | |||||
13 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | X | |||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 378 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |