Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders ile öğrencilere fikirden dağıtıma süreçleri anlatmak, animasyon sektöründe çalışan kişilerin alanlarının aktarılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği:
Animasyon sektörünün tüm farklı aşamalarının aktarıldığı bu derste; yapımcılık, yönetmenlik, koordinatörlük, dağıtım ve müzik tasarımı genel çerçevesi ile anlatılmaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Sunum B. Ödev C. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1, 8, 9 | 1,2,3 | A, B, C |
|
1, 8, 9 | 1,2,3, | A, B, C |
|
1, 8, 9 | 1,2,3, | A, B, C |
|
1, 7, 9 | 1,2,3, | A, B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Animasyon sektörünün tanıtımı | |
2 | Animasyon Mesleklerinin Tanıtımı | |
3 | Animasyon Mesleklerinin Tanıtımı | |
4 | Animasyon Mesleklerinin Tanıtımı | |
5 | Sunum Dosyası Hazırlanması | |
6 | Sunum Dosyası Hazırlanması | |
7 | Sunum Dosyası Hazılanması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üretim Öncesi Süreçler ve Araştırma | |
10 | Üretim Aşaması ve Teknikleri | |
11 | Üretim Aşaması ve Teknikleri | |
12 | Üretim Aşaması ve Teknikleri | |
13 | Dağıtım | |
14 | Atölye Çalışması | |
15 | Atölye Çalışması | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 14 | 80 |
Ara Ödev | ||
Final Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. | X | |||||
2 | Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar. | X | |||||
3 | Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar. | X | |||||
4 | Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir. | X | |||||
5 | Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir. | X | |||||
6 | Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir. | X | |||||
7 | Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır. | X | |||||
8 | Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile işbirliği yapar. | X | |||||
10 | Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Ödev | 14 | 1 | 14 |
Sınav için bireysel çalışma | 2 | 16 | 32 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |